Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

[afbeelding]
[afbeelding]g
[afbeelding]

Als iemand mij zou kunnen vertellen welke carbs dat dit zijn dan zou ik zielsgelukkig worden :9

Vergaser, Anzahl 4
Vergaser, Bauart Rundschiebervergaser mit Zentralschwimmer
Vergaser, Typ Mikuni, Typ VM 22 SS
Vergaser, Durchlass 22 mm
Hauptdüse 80 GS 550 B
Luftdüse 1,4
Luftschraube 2 Umdrehungen offen
Düsennadel (Kolbennadel) 5DL35-3
Nadeldüse O-6 GS 550 B
Nadelstellung -
Leerlaufdüse 15 GS 550 B
2. Leerlaufdüse 50
Leerlaufluftdüse keine
Kolbenfeder-Spannung - g
Kolbenfeder-Länge - mm
Schwimmerstand 3 - 4 mm GS 550 B
Abstand von Flansch, gemessen im Leerlauf bei 1000 - 1100 1/min)
Kaltstarteinrichtung Luftschieber
Luftfilterung PU-Schaumstoffelement, ölbenetzt
Kraftstoffzufuhr Fallbenzin
Tankinhalt, Gesamt- 17 ltr
Tankinhalt, Reserve 2 ltr
Kraftstoff bleiarm, min. 91 ROZ (Normal)
 
Ben dringend op zoek naar een complete set carbs voor mijn GS1000G. Ding staat nu alweer sinds december stil met een kapotte carb, heb geen zin meer om te klooien. Moet gewoon weer rijden.
Wie kan me helpen?
 
In het begin van mijn motorcariere heb ik een GS450E gehad. In de jaren daarop zijn vele motoren (Suzuki's) gevolgd, maar de voorliefde voor de kleine Suz is gebleven. En daarbij ook spijt dat ik hem ooit heb verkocht. Hij werd vaak voor 'brommer' uitgescholden, maar reed heerlijk.

Dit was de kleine telg...
s1rhi0.jpg



Een paar jaar terug had ik het plan om zoiets er weer bij te kopen. Ik heb een Honda CB450N gekocht, want hoeveel kan zo'n GS nou van een CB verschillen.....?
Best veel dus, hij is inmiddels te koop ;)
2ytwrhs.jpg



Vorige week kwam ik bij toeval een GSX400E tegen, in een mooie kleurstelling. Niet lang gewacht...ik heb hem gekocht! Hij komt uit 1987 en heeft zo'n 40.000km gelopen. En een heerlijk geluid: Jama 'sport' uitlaat :9~
1hfh36.jpg

nycxaq.jpg


Ik maak er maar geen apart topic van. Er lopen al enkele boeiende topics met een GSX400 in de hoofdrol en ik ga hem niet zo drastisch aanpakken. Doel is om hem wat stevigere voorvering te geven, hier en daar te moderniseren (fatbar, kleinere spiegels/knippers) en de velgen zwart te maken.

Op dit moment moet hij nog wel de aandacht delen met mijn andere Suzuki.
24neo3l.jpg
 
Laatst bewerkt:
Biggelaar! Biggelaar! Biggelaar!
Net een paar carbs en een chokekabel voor de GS gehaald, en een paar knipperlichtjes voor de GSX. Kijken hoe dat is...
Wat een gigantische berg onderdelen, ongelooflijk!!
*O*
 
Biggelaar! Biggelaar! Biggelaar!
Net een paar carbs en een chokekabel voor de GS gehaald, en een paar knipperlichtjes voor de GSX. Kijken hoe dat is...
Wat een gigantische berg onderdelen, ongelooflijk!!
*O*
Heeft men daar ook kettingsets? Zal vast wel eens iets gesloopt worden waar nog een redelijke set op zat?

(ter info, ik ben normaal niet zuinig op slijtage delen..maar ik zal ergens een keuze moeten maken tussen GSX400 en GSR600, want ze mogen niet beiden blijven. Dat kan ik alleen doen als ik ook wat rijd op de GSX400, en daar moet toch echt een nieuwe kettingset op. Zodra ik een keuze gemaakt heb, gaat de geldkraan wel open _O- )
 
Heeft men daar ook kettingsets? Zal vast wel eens iets gesloopt worden waar nog een redelijke set op zat?

(ter info, ik ben normaal niet zuinig op slijtage delen..maar ik zal ergens een keuze moeten maken tussen GSX400 en GSR600, want ze mogen niet beiden blijven. Dat kan ik alleen doen als ik ook wat rijd op de GSX400, en daar moet toch echt een nieuwe kettingset op. Zodra ik een keuze gemaakt heb, gaat de geldkraan wel open _O- )
Ik zal maar even op mijzelf reageren - ja hij heeft ook kettingsets. Zaterdag even langsgereden. Heeft inderdaad veel GS / GSX spul er staan, en eerlijk gezegd ook niet enorm prijzig.

Heb nu een nette kettingset klaar liggen en bij CMSNL een paar nieuwe delen besteld. Bij inspectie van GSX400E viel het mij op dat er best veel olie/vet onder de carterdeksel / naast het tandwiel zat opgehoopt. Zal vast het bekende keerringetje zijn waar de koppelings-pen doorheen gaat. Dus die besteld + drukplaat + boutjes. En een stapeltje overige onderdelen, zoals een accu-cover...origineel kijk je rechtstreeks op de (witte) accu, maar daar kan dus een metalen plaatje over.
 
Ah oke... volgens mij is dat Suzuki code 08113-62057-000, klopt dat? Nr 19 van deze site?

als ik dat google krijg ik deze pdf met suzuki OE part numbers en daarnaast de bearing number, in dit geval "6205LLU"

Of zit ik nu weer naar het verkeerde te kijken :+
Als je bij Suzuki het nummer van een kogellager zoekt neem je het tweede deel van het onderdeelnummer en laat het laatste cijfer weg. 08113-62057-000 geeft dus inderdaad lagernummer 6205. Best handig van die Japanners :Y
 
Even lekker met de GSX400E aan het prutsen gegaan.

Eerst hem een heel stuk uit elkaar gehaald om de status na aankoop te beoordelen. Wil graag weten of hij echt zo goed is als de verkoper gezegd had. ;)

Het was lekker weer, dus maar eens in de tuin gaan zitten.
119017b.jpg


Enkele aandachtspuntjes gevonden. Een schakel in de ketting zit 100% vast, dus einde verhaal. Een nieuwe set gekocht, die gaat er binnenkort op.

Langs de seal voor de koppeling-pushrod is een beetje olie te zien. In de carterpan zie je daar de sporen ook van. Nieuwe seal + plaat + bouten besteld en vandaag ontvangen. CMSnl...dus dit kleine stapeltje kost €32 :$
op0ilc.jpg

11avr4m.jpg


De accu zit normaal zo in het zicht, dus de originele accu-cover erbij gekocht + elastiek/riem. Staat weer wat netter vind ik.
e0is6a.jpg


Ben nog druk zoekende naar een geschikt stuur. Ik zit graag iets meer voorover op de GSX, dus een recht stuur (dragbar?) zou leuk zijn. En misschien kan ik hier mijn 22mm - 28mm Rizoma risers nog voor gebruiken, dus zou het een fatbar-dragbar worden. Of zou hier een m-stuurtje op moeten?

Tot die tijd heb ik één der sturen die ik nog had liggen in matzwart gespoten en er op gezet...maar die is dus veel te hoog (te veel pullback).
oqvokj.jpg


Heb ik ook nog een vraag: hoort hier normaal nog 'iets' op? Want bij het verwijderen van je zadel kan dit veertje alle kanten op. Het is al een wonder dat ik hem nog heb _O- . In de parts fiche nog niets kunnen vinden.
et9uls.jpg
 
Dit is trouwens de Photoshop waar ik naartoe wil werken...
Geen complete ombouw, maar veel kleine details aanpassen om hem wat moderner af te werken

30x936h.jpg


*zwart superbike stuur / dragbar
*nieuwe handvatten (gedaan, zitten nu die van de GSR600 op)
*4x kleine rechthoekige knipperlichten (geen led)
*zwarte stofhoezen/rubber sokken op de voorvork
*rode bougiedoppen
*koelribben, nokkenas-kapjes, velgen en schertsplaten zwart spuiten
*achterspatbord inkorten
*katana-stickers? (de rode strepen welke er op zaten waren niet origineel, dus verwijderd)
*voorspatbord inkorten
*alles wat ik tegen kom: vernieuwen, polijsten, spuiten...zolang het maar weer zgan is.

En technisch natuurlijk: andere kettingset, koppeling nakijken, rem-revisie, voorvork-revisie.
 
Laatst bewerkt:
Lekker bezig! Dat wordt een mooie GSX400! Ziet er meteen een stuk frisser uit zo. Alleen het voorspatbord vind ik minder.
 
Lekker bezig! Dat wordt een mooie GSX400! Ziet er meteen een stuk frisser uit zo. Alleen het voorspatbord vind ik minder.
Thanks! Andere tips voor het spatbord? Vind het origineel zo massief. En dat is ideaal bij regen..maar ik heb 3 motoren en 2 auto's, dus deze motor komt alleen in beweging bij redelijk tot mooi weer.
 
Tja... Misschien net zoiets als zijn grote broer? En als je dan toch bezig bent, bellypan eronder. :+

suzuki-gsx-1400-special-edition-2008-9.jpg


RR0810-GSX1400.jpg


Vind zo'n GSX1400 sowieso een erg gave motor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan