Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Even een lekenvraag; ik ben een ander stuurje op de GSX400E aan het maken. Het oude loshalen was niet zo heel moeilijk. Maar hoe zit de handgreep aan de linker kant vast?!? Zit die gelijmd of zo? De rechter was uiteraard zo los, maar die linker is mij een raadsel.

Dank voor advies,

Hugo
 
Even een lekenvraag; ik ben een ander stuurje op de GSX400E aan het maken. Het oude loshalen was niet zo heel moeilijk. Maar hoe zit de handgreep aan de linker kant vast?!? Zit die gelijmd of zo? De rechter was uiteraard zo los, maar die linker is mij een raadsel.

Dank voor advies,

Hugo

Waarschijnlijk moet je die er gewoon af snijden. En dan nieuwe er op (zo moest ik het doen).
 
Die van mij zat ook vast en die kreeg ik met veel heet water en kruipolie weer los. Je kunt ook een fohn proberen.

Maar dat was al een aftermarket stuur, hoe ze van de fabriek af gemonteerd zijn weet ik niet.

Oh ja en altijd duwen in plaats van trekken, dan wordt ie wijder in plaats van dat hij zichzelf vasttrekt.
 
Hoi,

ik heb bij mijn projectfiets clip ons gemonteerd, maar nu staan die rare stuurdingen op de bovenplaat van de voorvork:

temporary_zpsp0ubtawt.jpg


Nou kan ik die er met grof geweld af rossen, maar is er een zustermodel waar zo'n plaat zonder die steunen op zit?

Dank voor advies,
Groeten,

Hugo
 
Lekker die steunpunten eraf slijpen en mooi glad maken. Mocht het niet goed gaan dan zijn deze kroonplaten nog genoeg te vinden.
 
Ja, dt weet ik helaas zeker. Het tandwiel van het 'nieuwe' wiel staat te ver naar buiten, dus ik maak een schetsplaat op de plek van het tandwiel, dan een bus om dichter bij ht midden van het wiel te komen, en dan een ring-tandwiel met het juiste aantal tanden en de goede maat erop. Geen simpele klus, maar goed te doen.

Hugo
 
Bij mij is inmiddels mijn rechter handvat helemaal open gescheurd... Nou begint links het knopje van het knipperlicht ook al tamelijk lam te worden.

Weet er iemand een goed setje van een jongere motor wat op de GS750 past zonder gaskabel e.d. aan te hoeven passen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan