Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Kijk even op www.wemoto.com . Staan twee types gs550 1978 op, weet alleen niet of die van jou er ook tussen zit. Ik heb er al eerder wat besteld en dat ging perfect! Ze zitten tegenwoordig ook in Belgie, www.wemoto.be .
Thanks! Ik heb gisteren Roukema al gemaild, die gaat iets voor me samenstellen, anders probeer ik wemoto.

@KwaSuz klopt, maar ik had er nooit aangezeten (in ieder geval bij de tweede set carbs niet, want die heb ik niet uit elkaar gehad) dus ging er vanuit dat ze goed stonden. Thegsresources is inderdaad een fantastische bron van informatie, de info dat ze bijna 1 slag uit moesten staan heb ik hier ook vandaan.
 
Mede strijders..

Ik heb laatst mijn kleppendeksel pakking vervangen van mijn gsx550 omdat deze lekte bij de boogjes aan de zijkanten.

Na eindelijk het motortje na de verbouwing weer gereanimeerd te hebben, blijkt hij daar weer te lekken...

Wie heeft de oplossing?

Gelijk even een foto update :)
full
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe halve maantjes bestellen en met vloeibare pakking monteren

ook genaamd: cam shaft plugs, nokkenas plugs
 
Iemand interesse in een GS550D? Heb hem tot vorig jaar september als dagelijks vervoer gebruikt (bij mooi weer), maar begon toen wat olie te lekken en ontstekingsproblemen te krijgen (ontsteking is zo lang ik hem heb al een zorgenkindje geweest). Ik was van plan er een projectje van te maken en een motorblok bij te kopen om rustig aan te reviseren en uiteindelijk te vervangen voor mijn oude blok, maar mijn 'goede' motor is inmiddels ook al een project geworden (en aan de auto op de foto moet ook e.e.a. gebeuren).

Dus ik heb zojuist besloten dat ik de GS550 wil verkopen, zodat er weer ruimte is voor een rijdende motor (iemand wat in de aanbieding? :-P).

Motor is dus vooral geschikt als project of voor onderdelen.
full
 
Laatst bewerkt:
Iemand interesse in een GS550D? Heb hem tot vorig jaar september als dagelijks vervoer gebruikt (bij mooi weer), maar begon toen wat olie te lekken en ontstekingsproblemen te krijgen (ontsteking is zo lang ik hem heb al een zorgenkindje geweest). Ik was van plan er een projectje van te maken en een motorblok bij te kopen om rustig aan te reviseren en uiteindelijk te vervangen voor mijn oude blok, maar mijn 'goede' motor is inmiddels ook al een project geworden (en aan de auto op de foto moet ook e.e.a. gebeuren).

Dus ik heb zojuist besloten dat ik de GS550 wil verkopen, zodat er weer ruimte is voor een rijdende motor (iemand wat in de aanbieding? :-P).

Motor is dus vooral geschikt als project of voor onderdelen. [afbeelding]


En wat wil je voor deze gs hebben?
 
Dat is alleen maar goed, territorium afbakenen. Doet m'n GSX ook. Maar er is een verschil tussen zweten en lekken, dat bedoel ik eigenlijk.
 
Dat had mijn gs ook toen deze nog reed. Verloor aardig wat olie, op een ritje van 40 km moest ik er 1.5 liter olie bijvullen

Haha, nah, zo erg is het ook weer niet. Reed er bijna elke dag 30km heen en 30km terug mee, dan zou hij al bijna leeg zijn :-P. Denk dat het ca. 1L op 500km was. Heb nooit mijn motorlaarsen hoeven poetsen, waren altijd lekker vet! 8-)
 
Hallo allemaal!

Ik heb een vraagje,

met het verbouwen van mijn gsx550es heb ik 2 kn luchtfilters en een carterfilter van kn er op gemonteerd .
Nu heb ik de sproeiers nog niet aangepast maar net wel even een ritje gemaakt.
Nu valt mij op dat uit de Carter ontluchtigsfilter rook/damp komt als de motor loopt.

Is dit een normale situatie?

Vast bedankt!
 
Ja, normaal gaat dit via je luchtfilterhuis terug de motor in om (een beetje) verbrand te worden. Ik geloof niet dat je er echt merkbaar betere prestaties van zult krijgen maar het is wel beter zo. Een verbrandingsmotor wil koude lucht en brandstof in de juiste mengverhouding en geen warme carterdampen.
 
Iemand interesse in een originele GS 750 E knutselproject? Heb geen tijd helaas.
full
 
Carb moet schoongemaakt worden denk ik, nieuwe accu en remvloeistof. Heeft lang stil gestaan. Hij staat te koop dus verdere reacties kunnen via te koop bericht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan