(Nog een) Led achterlicht probleem

T1m_

Rookie
27 jan 2015
4
0
Schiedam
Er zijn al meerdere topics over, maar ik heb een probleem met mijn led-achterlicht waar ik verder niets over tegenkom.

Voor mijn BMW F650 ST heb ik een vervangend led achterlicht gekocht, bij een site die artikelen aanbied specifiek voor mijn type motor. Ik gebruik nu even universele pinnetjes om mijn achterlicht aan te sluiten.

Wanneer ik de massa, remlicht en achterlicht snoeren heb verbonden gaat mijn achterlicht branden (Jeej.) Wanneer ik echter mijn rem inknijp gaat mijn nummerplaat verlichting feller branden.. :? Mijn remlicht weigert momenteel dienst.

Ik werk zelf veel met ledverlichting, ik heb wel eens meegemaakt dat in de fabriek een soldeerfout was gemaakt, dat verkeerde kanalen met elkaar waren verbonden. Zou dat hier de situatie zijn? Of is er mogelijk toch iets verkeerd aangesloten....

Ik hoor graag jullie input!
 
Massa verkeerd aangesloten? Een gloeilamp werkt altijd zolang er maar stroom doorheen gaat, een led is een diode en laat dus maar in een richting stroom door.

Dan had z'n licht ook niet gewerkt..neem tenminste aan dat er maar 3 draden naar die lamp lopen (dus één massa).

Weet je zeker dat je kentekenverlichting feller gaat branden? LED lampen zijn namelijk erg moeilijk te dimmen (meestal gebeurd dit door de lamp heel snel aan en uit te zetten waardoor het lijkt dat hij minder licht geeft.

Controleer eens of er ook daadwerkelijk 12V op de remlichtkabel komt. Een slechte schakelaar (dus met een te hoge weerstand) kan ervoor zorgen dat je spanning zakt. Een led heeft een minimale spanning nodig anders doet 'ie t niet (in tegenstelling tot een gloeilamp).

Als je gewoon 12V op de kabel krijgt als je de rem inknijpt lijkt het me een productiefout.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geprobeerd de aansluiting het remlicht en normaal achterlicht te wisselen. Mijn achterlicht brand dan op halve kracht, en wanneer ik rem gaat hij wel wat feller branden. Beetje aparte situatie dit. Ik laat morgen de bedrading even doormeten, om te kijken of hij wel echt 12V krijgt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan