Motorrijles: Kletsen over lessen #11, 'Zomer komt er aan'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo iedereen, wil me zelf voorstellen aangezien ik nieuw op het forum ben en volgende week met mijn motorrijlessen begin. Ik ben 24 jaar en woonachtig Amsterdam. Met prachtig weer in het verschiet heb ik ontzettend veel zin te rijden! Ben van plan om veel rijlessen achter elkaar in te plannen en hopelijk snel het A (onbeperkt vermogen) rijbewijs op mijn huidige (B & AM) rijbewijs te toe te voegen.
 
Ik ben alles eens even aan het ordenen, want ik ken mezelf en anders raak ik de helft kwijt. Dus nu heb ik alle naar mijn idee belangrijke dingen in één zakje gedaan en alle naar mijn idee minder belangrijke dingen in een ander zakje. Dat brengt me echter tot de vraag: wat neem je mee? Niet dat het al actueel is, want het duurt nog wel even voor ik een rondje maak op mijn eigen motor, maar ter informatie. Natuurlijk je rijbewijs en je kentekencard (en de pinpas voor het tanken), maar hoe zit dat met de groene kaart en het schadeformulier? Die passen allebei echt niet nog in een zak. Beetje inherent probleem aan vrouwenkleding dit. :') Waarschijnlijk wil ik ook nog een wegenwacht lidmaatschap aangaan, dat is nog een pasje. Nu passen vier pasjes heus wel in mijn binnenzak, maar mijn hele portemonnee kan ik niet meenemen. Iemand nog een slim idee over hoe ik dat het handigste aanpak? Mijn rijbewijs is ook mijn indentificatiebewijs, dus die kan ik niet in m'n motorjas laten zitten, nog afgezien van de incidentele ritjes met mijn ouders' auto en mijn pinpas. Misschien een soort pasjeshoesje in mijn portemonnee met de 'motorpasjes' die ik gemakkelijk mee kan nemen?

Kortom, iemand ideeën? :P
 
Laatst bewerkt:
ik heb ergens gelezen dat het niet verplicht is om je groene kaart bij je te hebben. wat je dus kunt doen is met je telefoon een fotootje maken van je GK.

als ik mijn portemonnee mee heb, heb ik ook mijn rijbewijs en bankpas bij me.

blijft over: schadeformulier. maar dat kan je opvouwen ;)
 
ik heb die 4 dubbelgevouwen onder mijn zadel in een waterdicht zakje.
wel kut voor oom agent om eruit te krijgen :P
 
Wat denk je van zo'n aliminium creditcard holder daar gaan stuk of zes á zeven creditcard formaat pasjes in, kan je evt. ook nog wat briefgeld in kwijt. Dit past geheid in een binnenzak en dan kan je je papieren ook nog in een plastic hoesje meenemen.
 
Hoorde er vaker verhalen over MotorTap, vandaar. No hard feelings ;-)

Haha snap ik, zo bedoelde ik het ook niet...er rijden meer rijscholen op die plek overigens

Enne, goed nieuws: kheb een motor gekocht! een Honda VFR 800 VTEC, super ding :D
Ik zal binnenkort wel ff fotootje maken voor de startpost :)
 
@cravingcookie zitten er zo weinig zakken in die vrouwenjassen? Mijn jas (textiel dan wel) heeft er zoveel dat ik elke keer naar m'n spullen aan t zoeken ben _O-
 
In een kleinere portemonnee passen niet meer al mijn pasjes en bonnetjes enzo. En op zich valt het mee hoor. Ik heb één binnenzak waar mijn telefoon en pasjes wel inpassen, en dan nog twee gewone jaszakken. In elk van die twee zakken past net één zomerhandschoen. En ik heb een minizakje in mijn broek, precies op de plek waar je bovenbeen en je heup samenkomen, dus dat is lichtelijk onhandig voor veel anders dan wat contact geld en mijn ring. Maar dat is het dan dus ook wel, qua zakken met een rits. :(
 
In een kleinere portemonnee passen niet meer al mijn pasjes en bonnetjes enzo. En op zich valt het mee hoor. Ik heb één binnenzak waar mijn telefoon en pasjes wel inpassen, en dan nog twee gewone jaszakken. In elk van die twee zakken past net één zomerhandschoen. En ik heb een minizakje in mijn broek, precies op de plek waar je bovenbeen en je heup samenkomen, dus dat is lichtelijk onhandig voor veel anders dan wat contact geld en mijn ring. Maar dat is het dan dus ook wel, qua zakken met een rits. :(

Rugzak(je) of tanktas?
 
Rugzak(je) of tanktas?
Ik heb een snowboardrugzak met een waistband en een borstband ja, werkt ideaal op de motor (in ieder geval achterop). Maar ik weet niet of ik die altijd mee wil nemen en een tanktas vind ik lelijk.

Zo'n pasjeshouder vind ik wel een goed idee, daar ga ik sowieso even naar zoeken. En dan maak ik wel een foto van mijn groene kaart en doe ik een briefje met de verzekeringsgegevens in de binnenzak. Blijft alleen het schadeformulier over, maar dat moet nog wel ergens bij te proppen zijn. Desnoods in een waterdichte zak onder het zadel inderdaad. :)

Dank voor de tips!
 
Mijn rijbewijs is ook mijn indentificatiebewijs, dus die kan ik niet in m'n motorjas laten zitten, nog afgezien van de incidentele ritjes met mijn ouders' auto en mijn pinpas. Misschien een soort pasjeshoesje in mijn portemonnee met de 'motorpasjes' die ik gemakkelijk mee kan nemen?

Kortom, iemand ideeën? :P

En wat te denken van een klein plat handtasje dat je over je schouder kunt dragen? Dat kun je dan onder je jas dragen tijdens het rijden en oje loopt ook niet al te zeer voor schut zonder je jas aan. Zo kun je altijd je papieren en pasjes bij je houden.

En kijk eens of je ipv wegenwacht geen lid kunt worden van de KNMV. Daar zit pechulp bij in plus nog andere voordelen zoals korting op je verzekering en allerlei aanvullende rij-cursussen.
 
Nadeel van KNMV is dat pech hulp voor de auto er alleen niet meer standaard bij zit, dat moet je dan weer apart erbij nemen. Geen idee hoe dat eigenlijk bij de ANWB zit.
 
Dat handtasje is echt een geniaal idee. Moet ik er wel eentje vinden die plat genoeg is, maar dat ga ik echt proberen, thanks! :D

En ik moet nog even uitzoeken hoe of wat betreft pechhulp. Ik heb al een verzekering, dus daarvoor hoef ik het al niet meer te doen. ;)
 
Hallo allemaal, ik zal me even voorstellen, ik ben Leonie, 24 jaar en ook bezig met mijn motorrijbewijs. *O*
Ik heb sinds woensdag een motor aangeschaft, een Yamaha FZS600 '03 .. Dus kan echt niet wachten tot ik mijn roze pasje mag aanvullen met de A!
Stiekem de straat even op en neer gereden, vriend en vader hebben hem uitvoerig getest.
Inmiddels 5 uur verkeersdeelneming gehad, aankomende week hoor ik mijn examen datum voor AVD.

Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 29-11-2014
Theorie: 07-01-2015 (1x)
AVB: 04-02-2015 (1x)
AVD: Nog onbekend
Rijschool: Koops VEC Assen
Lesmotor: Suzuki Gladius

Ik lees graag mee!
Succes allemaal! :]
 
Laatst bewerkt:
[Jarre]
Lessend rijbewijs: (A)
Eerste rijles: 14 februari 2015
Theorie: 10 november 2014
AVB: 11 maart 2015 (geslaagd)
AVD: 11 maart 2015 (geslaagd)
Rijschool: Erasmus (Leuven-Belgie)
Lesmotor: Kawasaki ER6N + Honda CB600 hornet
 
Laatst bewerkt:
[Jarre]
Lessend rijbewijs: (A)
Eerste rijles: 14 februari 2015
Theorie: 10 november 2015
AVB: 11 maart 2015 (geslaagd)
AVD: 11 maart 2015 (geslaagd)
Rijschool: Erasmus (Leuven-Belgie)
Lesmotor: Kawasaki ER6N + Honda CB600 hornet

Dat heb je mooi snel gedaan! Gefeliciteerd.
 
Ik heb pas 15 april avb examen, eerder was er gen plek meer.
Alle oefeningen heb ik nu wel onder de knie, heb alleen nog moeite met het wegrijden uit een parkeer vak.
Heb nog 2 lessen avb en dan hopelijk door naar de avd lessen.

Bij welke oefening hebben jullie de meeste moeite?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan