Motorrijles: Kletsen over lessen #11, 'Zomer komt er aan'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, vrouwlief heeft ook haar AVB in één keer gehaald. Nu op naar d'r AVD, hopen dat ze daar ook in één keer voor slaagt.
 
-O- Ro-ling is minder happy -O- , vandaag alweer gezakt voor het AVD ;( . De rit op zich ging wel goed alleen was er een moment waar ik bijna naast een vrachtwagen zat maar de afrit die ik moest nemen kwam in rasse schreden dichterbij dus in plaats van gas te geven en snel voorbij de vrachtwagen te gaan trek in mijn gas dicht om achter de vrachtwagen te gaan rijden...... |( Niet handig en op het moment dat ik mijn gas dicht trok wist ik al dat ik een major fuck-up had gemaakt, Volgende keer of gewoon achter de vrachtwagen blijven hangen of gassen.
Aaargh, balen. :(
 
Ro-ling even vandaag uit getest moest afslaan bij zurich (Friesland) Je kan makkelijk als je op goede snelheid zit (130) even langs de vrachtauto.Je hebt maar een paar honderd meter nodig en dan nog genoeg ruimte hebben voor de afslag en als het krap lijkt even gas er bij dan ben je er zo langs. Het verschil in snelheid tussen jouw en de vrachtwagen is zo groot dat je er snel langs bent.

Maar ik zou gewoon vragen om dat meer te oefen bij de lessen het is wel iets van je vaak nodig zal hebben dus waarom dan ook niet :)
 
Vervelend Rolling en gefeliciteerd Viaantje.

Ik heb vandaag mijn eerste rijles gehad.
Zo wat is dat pittig.
Ik heb ervaring op de scooter en auto, maar dit is compleet anders.

Ging niet heel goed met het bochten nemen het eerste uur.
Daarna ging het stukken beter, maar nog niet goed.
 
Laatst bewerkt:
Zo, vrouwlief heeft ook haar AVB in één keer gehaald. Nu op naar d'r AVD, hopen dat ze daar ook in één keer voor slaagt.
Gefeliciteerd voor vrouwlief! En succes met de AVD. Was ze zenuwachtig en hoe ging het?

Vandaag weer over de knippertjes gebogen, nachtmerries heb ik ervan ondertussen. :P
Het is nog niet klaar, maar ik weet nu wat vervangen moet worden. De buurjongen heeft met alles geholpen en ook gelijk mijn navigatiekabel van stroom voorzien via de koplamp. De navigatie gebruik ik vooral als kmteller, ik ben nog niet gewend aan de mijlen.
 
Vandaag mijn 6e les voor verkeersdeelneming gehad, heb nog 3 lessen nodig dan heb ik alle onderdelen behandeld m.b.t. rijden op de weg. Dan nog lesje extra voor alles.
Het rijden ging weer super, instructeur zei zelfs; 'ga je ook nog eens iets fout doen? zo is het ook niks aan voor mij'. _O-

Helaas vandaag te horen gekregen dat ik pas 29 april op mag voor AVD examen, eerder hebben ze geen examens meer. :(
Baal echt enorm, zovaak aangegeven na mijn AVB van .. zullen we niet alvast examen inplannen dat we er naar toe lessen, kon namelijk in combinatie met mijn werk prima meerdere keren per week lessen, maar dat was niet nodig want ze hadden voldoende data's.
Nu dus rustig aan met lessen, want als ik tot die tijd elke week ga lessen is onnodig.

Tuurlijk is het altijd fijn om zeker je examen in te gaan, i.p.v. net met de hakken over de sloot de nodige stof behandeld te hebben, maar vindt dit wel erg lang naar mijn idee. :X
 
Vandaag mijn 6e les voor verkeersdeelneming gehad, heb nog 3 lessen nodig dan heb ik alle onderdelen behandeld m.b.t. rijden op de weg. Dan nog lesje extra voor alles.
Het rijden ging weer super, instructeur zei zelfs; 'ga je ook nog eens iets fout doen? zo is het ook niks aan voor mij'. _O-

Helaas vandaag te horen gekregen dat ik pas 29 april op mag voor AVD examen, eerder hebben ze geen examens meer. :(
Baal echt enorm, zovaak aangegeven na mijn AVB van .. zullen we niet alvast examen inplannen dat we er naar toe lessen, kon namelijk in combinatie met mijn werk prima meerdere keren per week lessen, maar dat was niet nodig want ze hadden voldoende data's.
Nu dus rustig aan met lessen, want als ik tot die tijd elke week ga lessen is onnodig.

Tuurlijk is het altijd fijn om zeker je examen in te gaan, i.p.v. net met de hakken over de sloot de nodige stof behandeld te hebben, maar vindt dit wel erg lang naar mijn idee. :X



Dat heb ik dus ook met mijn AVB examen, kan pas 15 april examen doen en mijn instructeur vind het niet nodig ( ik zelf ook niet) om elke week door te gaan met lessen.
Dus nu even geen les pas 4 april en 11 april een les en dan examen.

even afkicken dus :P en hopen dat ik alles meteen weer op pak bij de volgende les.
 
Dat heb ik dus ook met mijn AVB examen, kan pas 15 april examen doen en mijn instructeur vind het niet nodig ( ik zelf ook niet) om elke week door te gaan met lessen.
Dus nu even geen les pas 4 april en 11 april een les en dan examen.

even afkicken dus :P en hopen dat ik alles meteen weer op pak bij de volgende les.

Oja .. dat is balen! Dan maar even stoppen, wel zonde maar anders ben je onnodig jezelf op kosten aan het jagen. Je pakt het vast zo weer op. Kun je trouwens niet alvast beginnen met verkeersdeelneming dan? (als je je theorie of B-rijbewijs hebt)

Ik heb het eigenlijk bij mijn AVB ook gehad, liep ook niet echt helemaal lekker door, leste daarvoor altijd 2x in de week, maar toen AVB datum bekend was maar door gegaan met 1x in de week. Zo jammer, maar is niet anders. Hopen dat ik AVD ook in 1x haal, anders zit ik straks ergens in Mei of nog erger Juni. -O-

Succes met lessen en je examen alvast. O-)
 
Laatst bewerkt:
Zo, vrouwlief heeft ook haar AVB in één keer gehaald. Nu op naar d'r AVD, hopen dat ze daar ook in één keer voor slaagt.

Is ze bij Ferdinand gaan lessen? (heb maar 1 lesmaatje gehad daar vandaar)

Ik had trouwens beloofd binnenkort eens langs te gaan met de motor..binnenkort maar eens doen :)
 
Had m'n theorie trouwens met 5 fout, vond het een pittig examen ondanks al enkele jaren AM + B rijbewijs. Meerdere malen het boekje doorgelezen en oefenexamens gedaan, 's avonds gekeken op de site van het CBR naar eerst mogelijke examen en dat was dus de volgende ochtend. Gelijk maar gedaan want het was de laatste mogelijkheid voor klassikaal examen, leek me prettiger ipv zelf lezen op een computer.

Er waren er welgeteld 2 geslaagd (waarvan ik 1 was) en er zaten zo'n 20 kandidaten.
En daarvan waren er veel die er al voor de zoveelste keer zaten.

Veel instinkers met de vraag of iets mag, bijvoorbeeld .. of je mág inhalen op een spoorwegovergang. Gelukkig had ik hem in mijn theorieboekje al eens gezien en wist dat het wel MAG, maar of het verstandig en veilig is is een 2e.

Ook zo als; Je gaat linksaf, mag je helemaal links op je rijbaan voorsorteren bij het stoplicht (naast een vluchtheuvel zeg maar). Tja .. het mag wel want het is jouw rijvak. Maar je maakt jezelf er wel kwetsbaar door, omdat mensen dan graag naast je komen staan.
Doelen ze dan op veiligheid of op de verkeersregels (het was uiteraard verkeersregels, maar kan me goed indenken dat je ook naar veiligheid kijkt)
 
Laatst bewerkt:
Hoe leren jullie voor theorie? Met theorieboek of via internet?
Ik moet ook nog aan theorie beginnen namelijk :(


Vervelend Rolling en gefeliciteerd Viaantje.

Ik heb vandaag mijn eerste rijles gehad.
Zo wat is dat pittig.
Ik heb ervaring op de scooter en auto, maar dit is compleet anders.

Ging niet heel goed met het bochten nemen het eerste uur.
Daarna ging het stukken beter, maar nog niet goed.

beviel je eerste les wel?
even wennen met de motor maar je zult straks zien dat het met elke les beter gaat!
 
Veel instinkers met de vraag of iets mag, bijvoorbeeld .. of je mág inhalen op een spoorwegovergang. Gelukkig had ik hem in mijn theorieboekje al eens gezien en wist dat het wel MAG, maar of het verstandig en veilig is is een 2e.

Ook zo als; Je gaat linksaf, mag je helemaal links op je rijbaan voorsorteren bij het stoplicht (naast een vluchtheuvel zeg maar). Tja .. het mag wel want het is jouw rijvak. Maar je maakt jezelf er wel kwetsbaar door, omdat mensen dan graag naast je komen staan.
Doelen ze dan op veiligheid of op de verkeersregels (het was uiteraard verkeersregels, maar kan me goed indenken dat je ook naar veiligheid kijkt)

Mijn vrouw en ik hebben ons ook erg gestoord aan die inconsistente/onlogische vraagstelling. Dat heeft ook niets meer met inzicht en kennis van de theorie te maken, maar meer of je dat examenvraagje al langs hebt gehad bij het oefenen. :(

Wij hadden ook een krappe maar effectieve theorieplanning. Op zondagavond bleek dat er op korte termijn in een straal van 100km nog maar 1 optie was (op de woensdag die week). Anders pas 4 weken later en we hadden geen zin daar op te wachten. Met het boekje doorbladeren en 8 oefenexamens gehaald met een paar fout is dit verplichte hobbeltje in ieder geval genomen. Examen nieuwe stijl trouwens, ik vond het prima te doen en heb er ook niet bij stilgestaan of het oude systeem prettiger zou zijn.

PS: theorieboek (2014, meest recente versie) en oefenboek met 12 examens ter overname. 20 euro ex verzenden.
 
Laatst bewerkt:
Hoe leren jullie voor theorie? Met theorieboek of via internet?
Ik moet ook nog aan theorie beginnen namelijk :(beviel je eerste les wel?
even wennen met de motor maar je zult straks zien dat het met elke les beter gaat!

Ik had een theorie boekje + een CD-rom. Er zijn via Google ook meerdere examens te vinden, de meeste mag je 1x gratis doen. Als je meerdere sites bij langs gaat heb je zo een stuk of 10 examens te doen.
Via kickasstorrents op de PC onder 'motor theorie' kun je een compleet oefen programma downloaden. :X
 
Niet die gaan download die is zo oud en je kan beter die online route doen of voor die paar euro een paar echt goede examens doen van veka best of iets die zijn super kost wat maar een extra examen kost vele malen meer.

Maar lees book 2-3 keer goed door. Maak 8-10 examen en go vandaar en als het kan een keer een proef examen met uitleg dat helpt wel iets. Ik had bij mijn eerste rijschool gratis theorie avonden dat was wel super handig.
 
Zuur Ro-ling!

Ik heb theorie ook gehaald met vijf fouten. Gewoon het boek drie keer doorgenomen en veel oefenexamens gemaakt. En ervoor gezorgd dat ik de weggevertjes (alcoholpromillage, bandenprofiel, wanneer richting aangeven etc) echt 's nachts nog kon opdreunen.

Vandaag weer rijles gehad! Stapvoets rijden ging perfect, precisiestop ging goed, de stopproef (nieuw) ging ook gewoon goed, de langzame slalom ging na een keertje inkomen ook weer gewoon goed en zelfs tijdens het lopen met de motor kreeg ik 'm voor het eerst netjes in het parkeervak! Verder hebben we ook de snelle slalom erbij gepakt, die ging na even oefenen ook prima, en de vertragingsoefening, die ook goed ging. Daarna de uitwijkoefening op 40 gedaan en dat ging prima, op vijftig (één keer geprobeerd) nog niet helemaal, maar dat komt nog wel. Wegrijden met de motor ging ook dit keer best oké. Volgende keer mag ik nogmaals beginnen aan de halve draai, daar komt dan het achtje en de noodstop bij en dan heb ik alles gehad. Als dat ook redelijk tot goed gaat, ga ik eens vragen wanneer ik aan een examen kan denken. :)
 
Is ze bij Ferdinand gaan lessen? (heb maar 1 lesmaatje gehad daar vandaar)

Ik had trouwens beloofd binnenkort eens langs te gaan met de motor..binnenkort maar eens doen :)

Tuurlijk is ze bij Fred gaan lessen :Y :Y :} :}
Daar is ze in vertrouwde handen O-)
Hopelijk met een aantal weken d'r eigen motor ophalen, dan de rit bij Fred meerijden.

Misschien op 10 Mei *D
 
Vandaag te horen gekregen wanneer ik mijn herexamen kan doen....6 Mei :(, schiet niet echt op zo. De rijschool ging nog kijken of er vroeger iets te krijgen valt, maar die kans is niet zo heel groot denk ik.
 
@ Ytje, je hebt een mph-teller!? Mag ik je dan als tip geven om op de 20, 30, 40, 50, 60, 75, en 80 mijl / uur een dun fluorescerend stripje te plakken. Dan heb je de reguliee snelheden te pakken in km/h. Namelijk 30, 50, 60, 80, 100, 120 en 130 km/h. Heeft mijn broer ten destijds dat hij nog een geïmporteerde CB1 had ook gedaan en werkt uitstekend.
 
Tuurlijk is ze bij Fred gaan lessen :Y :Y :} :}
Daar is ze in vertrouwde handen O-)
Hopelijk met een aantal weken d'r eigen motor ophalen, dan de rit bij Fred meerijden.

Misschien op 10 Mei *D

Oohja hij heeft die toers natuurlijk...enig idee of ie nog ruimte heeft? :D

Edit: formuliertje maar ingevuld O-)
 
Laatst bewerkt:
ik ga morgen mijn ex-lesgever een bezoekje brengen op het oefenterrein met mijn fiets. hij rijdt met een 1250 en ik nu met een 650. heeft me bakken tips gegeven over die ketels!
topgast, wordt nog gezellig
 
Hoe leren jullie voor theorie? Met theorieboek of via internet?
Ik moet ook nog aan theorie beginnen namelijk :(beviel je eerste les wel?
even wennen met de motor maar je zult straks zien dat het met elke les beter gaat!
Ja, ik moet zeggen dat ik alleen maar enthousiaster van ben geworden.
Morgen weer een les *O*.

Ik heb het volgende gedaan vandaag:
-Lopend achteruit parkeren in een (parkeer)vak
-Wegrijden uit (parkeer)vak
-Stapvoets rijden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan