startproblemen Intruder 1500 LC

Tempura

Rookie
9 feb 2012
29
0
Oosterhout (NBr)
Sinds een aantal maanden heb ik bij het starten van de Intruder een probleem.
soms sloeg de startmotor normaal aan ,maar ook soms was het net of tie bleef hangen,maar startte uiteindelijk toch wel.
tijdens de dagen van de vorst heb ik motor aan de druppelaar gehangen ,steeds voor een paar dagen,en toen ik hem wou starten deed tie eerst weer dat hangende,maar sloeg toen helemaal vast.
dacht dat het een zwakke accu was dus met goede accu geprobeerd maar ook niks.
startmotor gedemonteerd en apart spanning erop gezet,maar die draaide als een tierelier,dus dat is het ook niet.
Nu weet ik het niet meer en vraag hier om wat hulp voor ik hem naar de garage breng.
Weet iemand dit euvel op te lossen of mij in de goede richting te zetten.
Als ik nu de startknop indruk hoor ik alleen de decompressiekabel inkomen en meer niet.
Als de motor aangeduwd wordt loopt tie als een zonnetje.Ook de krans van het motorblok waar de startmotor contact mee maakt draait normaal rond.
Iemand een idee?
 
Bij de intruder 1500 is de juiste afstelling van de decompressie kabels is een belangrijk punt, deze moeten exact goed staan goed staan. Anders blijft er teveel compressie en krijg de startmotor hem niet rond.

Meestal krijg je een indicatie dat het weer tijd is om af te stellen, wanneer de motor als hij warm is zwaarder gaat starten.

Oudere types hebben wel eens baat bij een aanpassing in het electrische circuit.
Meer info over het aanleggen van een by-pass vind je hier: http://www.moccsplace.com/images/charging/charge.htm
 
Terug
Bovenaan Onderaan