ZX6R 1995 houdt in/stottert

Arnovdham

Rookie
19 mrt 2015
6
0
Ameide
He hallo.

Mijn kawa ZX6R uit 95 is tijdens t rijden gaan inhouden als n gek en stottert als n bezetene
Wil niet meer stationair lopen. Start wel normaal sochtends maar tijdens doortrekken stottert en bokt hij als een dwarse ezel

Zelf bougies vervangen en luchtfilter de dealer heeft carburators schoongemaakt en afgesteld
Maar t blijft en verandert niet



Helpppppp me of ik steek m aan
 
He hallo.

Helpppppp me of ik steek m aan
Leg in dat geval je toetsenbord erbij want je caps lock blijft hangen. (topictitel)
Wat een geschreeuw op de vroege ochtend.

Heeft de dealer geen idee wat het kan zijn?
(Kan me trouwens niet voorstellen dat hij je met een stotterende motor weg laat rijden maar goed.)
 
Laatst bewerkt:
Moge

Ja ben beetje ten einde raad

Tank loopt als n speer leeg dus kraan goed
De pomp getest die pomp boven t dak uit.
Slangen nagekeken maar ik kon niets vinden en hij is daarna ultrasoon gereinigd dus neem aan dat die dan weer goed in elkaar gezet is.
Hij doet t niet altijd dus bij dealer nol bikker vandaan deed hij t
Halve dag goed en toen ik terugging wilde hij er niet naar kijken
Zonder dat weer kosten ging krijgen.
Ik rij er met de choke kwart op anders is er niet mee te rijden.

Het voelt als n parelpit maar ik zie vaak op internet precies t gelijke probleem
Voorbij komen maar niemand die met de oplossing erbij afsluit.

Help me aub ti's zo zonde van de motor.

Wie kent er in de buurt Gorinchem Vianen goede dealer die dit probleem kan oplossen.

Tnks

Mvg Arno
 
Gekke is t gebeurde bij de 170/180 van t ene op t andere moment viel hij helemaal uit tot ik stil stond

1e reactie was starten er starte normaal en tijdje rustig gereden van de schrik

Maar daarna altijd bij doortrekken of er bougie kapot was of te weinig benzine omdat hij stotterend doortrok.

Heel raar allemaal 😞😞😞😞😞
 
Vacuüm in benzine tank.
Toch vuil in carbs.
Iets met ontsteking niet goed (losse stuurdraad, doorslaande bobine).
Poreuze vacuümleiding.

Of misschien nog iets anders.
 
Spuit eens deodorant rond je inlaatrubbers, trekt ie daar geen valse lucht?
Eventueel met een plantenspuit met water bij de bougiekabels spuiten (doorslaande kabels).
Zitten de bougiedoppen goed aangedrukt en zitten ze fatsoenlijk vast op de bougie?
Jiffy schakelaar die vervelend doet? (zelf eens gehad).
Slangen onder tank nagekeken of ze vast zitten?
Toch nog vuil in carbs? De een reinigt grondiger dan de ander.

Je zegt dat de pomp boven het dak uit pompt. Wat voor dak? Dat van een poppenhuis? Meten is weten, bij voorkeur in het werkplaatshandboek kijken hoeveel deze minimaal moet opbrengen.
 
controleer eens of de slang?slangen die van je luchtfilterkast tot voorin de luchtinlaat in de kuip niet zijn losgeschoten.
als dat zo is kont er op snelheid drukverschil tussen de filterkast en de vlotterkamers van de carburateurs.
op snelheid loopt hij dan verrot en tot zo,n 40 k/u best okee.
 
Mensen bedankt ik stook de kachel van de week weer op in de schuur en zal m weer is uit elkaar halen en verslag doen met wat ik vind of niet. Zover bedankt voor de info. Dit geeft weer stof tot nadenken.

Mvg Arno.
 
Terug
Bovenaan Onderaan