Triumph Speed Triple topic deel 47

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat ik begreep vandaag van die gast, is dat het sowieso geen garantie meer is, omdat het langer dan 2 jaar geleden is. Maar als is aangetoond dat een produkt gebreken vertoond en dus niet de kwaliteitseisen haalt, dan maakt die 2 jaar toch niet uit lijkt me? Ik word teruggebeld hebben ze gezegd, dus ben benieuwd.

Heb je de originele koplampen er niet bij, ik zou er maar geen rekening mee houden dat je hier nog aanspraak op kan maken.
 
Niet poetsen maar rijden met dat ding. Dat is volgens mij nog veel leuker en dat is waar ze voor gemaakt zijn.

Kijk dat vind ik nu ook :}

noot aan Sua, je kunt het ook te ver laten gaan.

Over de ketting... ik spuit er weer een berg ketting vet overheen alssie mij te droog wordt. Heb bij 40.000 km ketting gewisseld nu weer bijna 30.000 km verder en rijd nog met de originele tandwielen in redelijke staat.
Ik weet wat slechte tandwielen zijn, de crossert vreet ze B|
Denk dat het vooral komt dat ik geen lange afstanden rijd op hoge snelheid. Warmt de ketting minder op?? Anyway het bevalt me zo wel :P


:W
 
:W

Nieuwe topic zie ik nu pas, dacht dat t gewoon rustig was :P
Das t nadeel als je alleen maar in je favorieten kijkt.

Ja Brian, de fiets van Tripledude heb ik gekocht *D

Zaterdag even bij blom geweest, WAT een leuke zaak, goeie sfeer, leuke vriendelijke mensen, meedenken, gewoon goed :)

Daar ga ik vaker komen :Y

Voor nu wat triumph goodies gekocht, een mok en een sleutelhanger enzo.

En de zwarte hubcap met logo, maar die moet nog binnenkomen ...
 
Wat ik begreep vandaag van die gast, is dat het sowieso geen garantie meer is, omdat het langer dan 2 jaar geleden is. Maar als is aangetoond dat een produkt gebreken vertoond en dus niet de kwaliteitseisen haalt, dan maakt die 2 jaar toch niet uit lijkt me? Ik word teruggebeld hebben ze gezegd, dus ben benieuwd.
Je hebt te maken met drie dingen:

- garantie: waarschijnlijk omdat het product is gekocht in de aftersales zit hier blijkbaar die standaard 2 jaar garantie op en geldt de terugroepactie mogelijk niet. Ik weet niet of die koplampen door Triumph zelf worden gemaakt en geleverd. Zo ja, dan is het vreemd dat de terugroepactie niet geldt (en mogelijk zelfs gaat dat tegen de wet in, niet zeker van). Meestal zit er geen termijn op terugroepacties, maar vanwege de logisiek moet het vaak wel gebonden zijn aan een nummer. Echter heeft ieder product ook een nummer dus ik snap het probleem niet. Is triumph niet de maker/leverancier, dan zou de verkoper contact moeten zoeken met degene die het wel is en verhaal halen. Maar in dat geval gelden denk ik wel de standaard garantietermijnen al is en blijft het vreemd.

- coulance: hier gaat het om producten die eerder stuk gaan dan je normaal gezien mag verwachten van een product, maar de garantietermijn is verlopen. Je mag nu niet meer verwachten dat volledig kosteloos het product wordt vervangen, maar een aanzienlijke tegemoetkoming (afhankelijk van termijn) is normaal. Reden is dat het product zeker niet aan de gestelde verwachtingen heeft voldaan, maar je levert een oud product in voor nieuw en daar mag wat tegenover staan. Leveringskosten e.d. worden vaak wel doorgerekend naar de klant. Dit zijn immers kosten waar ook de verkoper niets aan kan doen.

- service (alleen in deze context, heb het niet over de gratis koffie): mensen verwarren coulance vaak met service. Coulance is eigenlijk iets wat vastgelegd is in de consumentenwet (ken de juiste term niet, nogmaals ben geen jurist) en waar een consument recht op heeft. Daar zitten wel wat vrijheden in. Nergens staat wat je exact kunt krijgen na zoveel jaar per type product. Het is dus ook een beetje handjeklappen totdat beide partijen tevreden zijn. Service is in mijn ogen net even een stapje verder gaan dan coulance. Bijvoorbeeld door toch volledige garantie te verlenen ookal is de termijn een maand geleden al verstreken, of daar leveringskosten voor hun rekening te nemen.
--> hier scoren vele garagehouders en dealers toch echt laag. Standaardhouding is vaak afpoeieren en coulance kunnen ze niet spellen... Maar zoals gezegd, dit gaat bijna op voor alle ondernemingen...

Over deze dealer heb ik vooral positieve maar ook negatieve ervaringen. tsja... Moet vast wel goedkomen denk ik.
 
:W

Nieuwe topic zie ik nu pas, dacht dat t gewoon rustig was :P
Das t nadeel als je alleen maar in je favorieten kijkt.

Ja Brian, de fiets van Tripledude heb ik gekocht *D

Zaterdag even bij blom geweest, WAT een leuke zaak, goeie sfeer, leuke vriendelijke mensen, meedenken, gewoon goed :)

Daar ga ik vaker komen :Y

Voor nu wat triumph goodies gekocht, een mok en een sleutelhanger enzo.

En de zwarte hubcap met logo, maar die moet nog binnenkomen ...

Eensch.... :Y
 
Vorig jaar een Mityvac remontluchtings apparaat gekocht bij Motozoom.
1x gebruikt en bij de 2e x gaf die geen vacuum meer. Ding aan de kant gegooid tot ik vorige week bij Motozoom was voor wat klein grut. De verkoper vertelde me dat ik met die Mityvac gewoon langs mocht komen, dus vandaag even langs geweest en kreeg zonder morren een nieuwe mee.

Nu heb ik niet echt meer vertrouwen in zo'n Mityvac dus gevraagd of ik niet een ander product mocht uitkiezen. Geen probleem ondanks dat de aankoop van dat ding al ruim een half jaar geleden was. :}

Ondanks dat ik nog een Optimate III heb liggen die het nog doet (Optimate 4 en mijn CTEK 800 waren reeds overleden vorig jaar). Heb ik een nieuwe CTEK MXS 5.0 Test & Charge mee genomen. Aangezien je voor dat geld 2 nieuwe Yuasa's kan kopen had ik dat ding nooit gekocht als ik die waardeloze remontluchter niet kon omruilen. Ik zeg hele nette service en ik heb weer een fatsoenlijke lader voor mijn S3 :}
 
Laatst bewerkt:
:W

Nieuwe topic zie ik nu pas, dacht dat t gewoon rustig was :P
Das t nadeel als je alleen maar in je favorieten kijkt.

Ja Brian, de fiets van Tripledude heb ik gekocht *D

Zaterdag even bij blom geweest, WAT een leuke zaak, goeie sfeer, leuke vriendelijke mensen, meedenken, gewoon goed :)

Daar ga ik vaker komen :Y

Voor nu wat triumph goodies gekocht, een mok en een sleutelhanger enzo.

En de zwarte hubcap met logo, maar die moet nog binnenkomen ...

Leuk zo'n ontdekkingsreis altijd als je je weer in nieuwe werelden begeeft op motor gebied. Nog leuker als de mensen die je tegen komt ook zo enthousiast zijn 8-)
 
Zo weer lekker gereden vandaag.
Eigenlijk deze maand pas voor het eerst met mooi weer gereden en dat rijdt toch een stuk fijner dan met 10-12 graden.
 
Zaterdag maar weer even naar Goedhart :X

10418889_946116958773208_4752052329101346331_n.jpg
 
Morgenochtend met koekblik naar Blom.
Waterpomp is binnen, er kwam inderdaad koelvloeistof uit het lek gaatje.
Vreemde is dat nadat ik zondag me eerste ritje gedaan heb, er geen druppel meer gelekt is(?)!
Morgen lekker vrij en dagje sleutelen, kijk nog even of ik pomp vervang.
Wel olie en koelvloeistof vervangen morgen!
 
Een maatje hier op Curacao had ook een olie lekkende "auto" die van zelf ophield met lekken. Niet lang daarna ook met een beste klap met rijden door vastgelopen motor _O- _O-


:W
 
Moer is er af getrild oid, onderweg verloren
Oh, dat heb ik ook een keer meegemaakt. Gelukkig had ik door dat ie los zat voordat ik 'm kwijtraakte.
Volgens de dealer kwam het wel vaker voor dat die dingen los gaan zitten.
 
Morning@all..

2 drukke werkdagen gehad, jammer genoeg niet kunnen rijden of van het weer kunnen genieten. Vanavond mss even op de Speed naar Assen. Superbikes natuurlijk en voor mij een thuiswedstrijd om eventjes bij de baan motoren te gaan kijken. Heb nog niks gehoord ivm coulance op de koplampen, straks maar even weer de dealer bellen.
 
Laatst bewerkt:
Moer is er af getrild oid, onderweg verloren



Bekend probleem , heb 'm ook al 3x moeten aandraaien.

Bij de meeste motoren zit een dunne ring onder de balhoofdmoer maar niet bij Triumph en volgens mij is dat het probleem.

Maar je merkt het als hij los zit hoor , bij remmen geeft het een tik in het balhoofd.
Beetje vergelijkbaar met balhoofd speling :Y
 
Laatst bewerkt:
Bekend probleem , heb 'm ook al 3x moeten aandraaien.

Bij de meeste motoren zit een dunne ring onder de balhoofdmoer maar niet bij Triumph en volgens mij is dat het probleem.

Maar je merkt het als hij los zit hoor , bij remmen geeft het een tik in het balhoofd.
Beetje vergelijkbaar met balhoofd speling :Y

Heb er niet echt veel van gemerkt, zelfs niet dat hij eraf vloog haha. Maar goed, dit weekend even een nieuwe scoren!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan