GSXR 750 W valt even uit tijdens het rijden

HondaWillem

MF'er
9 mei 2012
110
0
Het is me vandaag 2 keer gebeurd dat ik redelijk door trok (+10.000 rpm) dat de toerenteller ineens naar 0 valt en het blok ook echt uit is. Een seconde later loopt hij ook weer.

Nu vermoed ik zelf de schakelaar van de standaard maar geen idee of dan de toerenteller naar beneden val.

Zijn er nog andere opties??
 
mm dat is een tijdje terug op mijn gsxr 750 2004 ook al enkele malen voorgekomen. Het kwam alleen voor bij zo'n 12.000 toeren in de 2e versnelling. In andere versnellingen dus niet.

Moet erbij zeggen dat het na het wisselen van het lucht en oliefilter niet meer is gebeurd.
In mijn geval ging het olielampje knipperen en na het contact uit en weer aan te hebben gezet startte de motor weer gewoon.

Ik lees hier wel even mee :)
 
Zou het je accu kunnen zijn? Of je spanningsregelaar?
Dat je op het moment dat je veel stroom nodig bent( piek) hij het ff niet kan bolwerken en daardoor uitvalt?

lijkt me erg onwaarschijnlijk, op 10k rpm levert de dynamo namelijk ook zijn piek vermogen af. De spanningsregelaar fakkelt het teveel aan spanning af, als die kapot gaat dan gaat je accu er aan door een te hoge laadspanning en kun je binnen de kortste keren niet meer starten.

Lijkt me eerder dat er een contactje niet lekker vast zit en met de 10k trillingen slechte connectie maakt. Mijn eerste gok zou het contactslot zijn, maar het kan ook ergens anders zitten. Aansluiting aan je bobine bijvoorbeeld, of een draadje aan je dynamo, accu, SR, of ergens anders in je ontstekingssysteem.
 
Ik rijdt zelf met een GSX-R750W.

Bedradingen aan het balhoofd nakijken, na 20 jaar kunnen daar wel wat problemen ontstaan.

In mijn geval gaf de schakelaar van de standaard problemen, te slappe veer of contact slecht.

Heb dat wel overbrugt om geen problemen meer op straat of op circuit te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Draadboom bij het balhoofd is goed.Heb toen alle connectors schoon gemaakt en ingespoten.waren flink gecorodeerd.ik heb zelf geen problemen gehad met die gsxr750w.en trok hem tot de vierde versnelling in de toerenbegrenzer.
tis mijn oude motor.
 
Vandaag wezen rijden, vorige week het 1 en ander nagekeken, niks kunnen vinden, maar vandaag ook totaal geen last gehad. Wat het geweest is wel lastig te bepalen nu.
Enige wat ik heb gedaan is zij-standaard smeren en de schakelaar een paar keer laten 'schieten'.

Nog wel wat anders, ik reed laatst met zo'n 200km/u op de snelweg toen hij wat instabiel begon te worden. Mn ouwe bol d'or doet dat bij 180....

Naar mijn idee mag dat niet gebeuren bij deze motor, had hiervoor een zzr1100 en die was een mooi stuk stabieler op hoge snelheid.

Banden zijn nieuw, Michelin Pilot. Bandenspanning goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan