Kappen verkleuring door zon

CoenCorn

MF'er
18 mrt 2015
35
1
Cuijk
Door de zon zijn mijn grijze kappen verkleurd.
Kan je die verkleuring verminderen met een goedje, of zal ik ze maar opnieuw spuiten?

Gr
 
Helaas is er niets om UV schade aan lak "om te keren". Ik heb hetzelfde probleem.

Opnieuw spuiten is het devies dus. Eventueel kun je daarna proberen om een kunststof film 3M / (Scotchguard) toe te passen. Dit helpt om de kappen vervolgens mooi te houden.
 
Helaas is er niets om UV schade aan lak "om te keren". Ik heb hetzelfde probleem.

Opnieuw spuiten is het devies dus. Eventueel kun je daarna proberen om een kunststof film 3M / (Scotchguard) toe te passen. Dit helpt om de kappen vervolgens mooi te houden.

In plaats daarvan wordt het plastic dan geel. Tis maar wat je wil.

Beter gewoon de motor regelmatig in synthetische wax zetten. Beschermt tegen UV.
 
Door de zon zijn mijn grijze kappen verkleurd.
Kan je die verkleuring verminderen met een goedje, of zal ik ze maar opnieuw spuiten?

Gr
Geen idee hoe erg dof het is, maar je zou W5 (Lidl) Synthetic material Care eens kunnen proberen. Ik had ook wat doffe plekjes paar jaar terug. Behandeld met dit spul en het was weg. Gebruik het nu 1x per jaar met groot schoonmaak, niet omdat de doffe plekken weer terug komen, maar puur omdat het een mooie glans geeft en vuilafstotend werkt.
 
Mits het ongespoten kunststof betreft kun je de kleur ophalen met een goede fohn of verfstripper.
Gewoon "heetstoken" zonder dat het verbrand of smelt. Wordt het weer als nieuw. })


[me="Mar1tin"]heeft dat nooit bij motoren hoeven doen, verbleekt kinderspeelgoed echter..........![/me] O-)
 
Voor oude apparaten gebruik ik "retr0bright" maar daar zitten bijtende stoffen in en het betreft eigelijk altijd een wit of grijs apparaat dat vergeeld is. Ik weet niet of ik dat zo snel op de motorkappen zou smeren, maar als je een stukje motorkap hebt waar je het op wilt proberen is het misschien de moeite waard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan