Het grote motorkamperen Topic Deel 3

waar slaapt men

  • Slaapmatje

    Stemmen: 60 53,6%
  • Slaapzak

    Stemmen: 9 8,0%
  • Alleen thuis

    Stemmen: 0 0,0%
  • Mag partner niet weten..

    Stemmen: 7 6,3%
  • luchtbed....

    Stemmen: 36 32,1%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb de zelfde bijna kwa colleman heb de cortes 3
Goed groot alleen die klote condens aan de binnenkant is zo irritant als je in het naseizoen kampeert :')
Ook zoveel last bij die coastline ?

Yep, is gewoon hetzelfde materiaal maar ach, gewoon niet je kop stoten en je blijft droog :) Enige oplossing is een tent van katoen nemen, maarja, die zijn een stuk zwaarder / duurder.

Afgelopen weekend regende het de hele ochtend, kon gewoon binnen koffie drinken en droog blijven.
 
Afgelopen vakantie trouwens de Robens stoelen (met hoge rugleuning) gebruikt.
Erg tevreden over, zitten goed en kleine pakmaat, in no-time in en uit elkaar te halen.

Kinderen moesten er alleen even aan wennen dat ze op moeten letten hoe ze in en uit stappen, ze kunnen niet even lekker op het puntje leunen want dan kiept hij om.
(wat ze af en toe ook doen, door de wind, ze wegen echt geen ene drol)
 
afgelopen weekend in de Ardennen. veel te klein tentje, niet dubbellaags dus overal nat van condens.
geen succes. of ik schaf de arpenaz 2 aan, of ik neem mijn iets grotere katoenen 3 persoons koepeltentje mee, wel meer opzet/afbreekwerk en grotere pakmaat.

eten: zelf gekookt, blikje goulashsoep warm gemaakt en spaghetterini van knorr. goei voer voor op de camping.[afbeelding]

Ik heb ook zo'n 3 pers koepeltentje. Die staat echt in een paar minuten. Mijn ervaring is ook dat je die 3P-ruimte ook helemaal voor alleen jezelf nodig hebt. Zeker als het weer wat slechter is.
Die van mij is dubbellaags niet katoen maar nylon. In Engeland met hele dag regen toch droog binnen. Daar hoef je echt niet veel geld voor uit te geven. Gewoon bij Bristol €29.95
Eigenlijk bijna overal is de grond keihard. Gekampeerd met dit tentje in F-E-I-GB-P-CH-Lux-B.
Ik heb er daarom wel een setje bergharingen bij gekocht. Die ijzerdraadjes die er bij zitten gaan alleen op Texel in de grond.
 
Die ijzerdraadjes die er bij zitten gaan alleen op Texel in de grond.

De bijgeleverde haringen zijn eigenlijk bij 90% van alle tenten waardeloos. Setje knappe rotspennen zijn bijna bij elke tent en ik elk land behalve NL wel een must. Weegt misschien wat meer maar scheelt een hoop frustratie.
 
Ik heb er een klein bijltje bij gekocht, doet en weegt hetzelfde als een hamer en je kunt er ook meer mee. Een rubberhamer met rotspennen is niet echt handig , met de achterkant van zo'n bijltje gaat het ook prima. kampvuurtje mer sprokkelhout ? Bijltje !
 
Ik heb nooit een hamer mee. Meestal als de grond zo stenig is dat er hamer noodzakelijk is dan liggen er in de directe omgeving ook vaak wel losse stenen, en die doen het ook prima als hamer. En anders is er altijd wel iemand anders om een hamer te lenen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga as zaterdag naar Mosseltreffen.
We nemen oudere 3 pers koepeltentje van vriendin mee, want er schijnt niet overal ruimte te zijn (is op een dijk).

We hebben er eerder in gelegen voor een nachtje, kan net. Echt net, met helm en motorpak en zo.

Tevens 2e keer expad matje.

Voor opslag heb ik ook aanhangertje nog, en wss blijft t droog, scheelt ook weer.
 
Ik ga daar vrijdag ook naartoe
Hou maar een plekje vrij.

We zijn te herkennen aan een enorm knappe vent, en een lelijk wijf.

Oh nee, andersom.... :')

Dit is handiger, om te kunnen herkennen:

full


die heb ik aan, behalve de vuilniszak dan ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hou maar een plekje vrij.

We zijn te herkennen aan een enorm knappe vent, en een lelijk wijf.

Oh nee, andersom.... :')

Dit is handiger, om te kunnen herkennen:

[afbeelding]

die heb ik aan, behalve de vuilniszak dan ;)

Ik ben nog 1 van onze club als het goed is.(Wild Side mc)
Moet alleen zaterdag weer weg ivm barbeknoei en ruïne feestje van werk
 
Ze hebben idd mooi weer afgegeven (op 1 of andere manier krijgen we dat altijd weer voor mekaar) dus we gaan er inderdaad vanuit dat het druk wordt.

Wordt weer een mooi weekend hopelijk.
 
Eens kijken of ik morgen ook nog kom kijken.
Ik heb de kinders dan bij me, en die zijn minder enthousiast geworden over het dragracen, nadat ze er eentje op zijn bakkes hebben zien gaan en de hekkes in zien vliegen -O- (afgebroken clip-on oid?)
 
Ja, je moet clipons ook niet meer proberen recht te buigen als ze krom zijn. We hebben die situatie trouwens wel verbeterd nu.

Maar goed weer ontopic (idereen die meer wilt weten over mosseltreffen moet van het weekend maar naar zierikzee komen ;) )

Ben zelf 3 weken geleden een weekje onverharde paden wezen opzoeken in Italië en Frankrijk en ik moet zeggen dat m'n camping uitrusting nagenoeg perfect is voor mij. Het enige wat ik nog anders wil is m'n slaapzak. Heb nu een mummy model en ga toch maar weer voor een deken model. Nat wat meer been ruimte, nu zit ik nog wel eens in de knoop met m'n slaapzak als ik omdraai.

Kan nu alles redelijk compact meenemen in 2 zijtassen en een bagagerol. Stuk beter als die twee H&B koffers die ik vorig jaar nog mee had, niet zo lomp.

full


full
 
Laatst bewerkt:
Ja, je moet clipons ook niet meer proberen recht te buigen als ze krom zijn. We hebben die situatie trouwens wel verbeterd nu.

Maar goed weer ontopic (idereen die meer wilt weten over mosseltreffen moet van het weekend maar naar zierikzee komen ;) )

Ben zelf 3 weken geleden een weekje onverharde paden wezen opzoeken in Italië en Frankrijk en ik moet zeggen dat m'n camping uitrusting nagenoeg perfect is voor mij. Het enige wat ik nog anders wil is m'n slaapzak. Heb nu een mummy model en ga toch maar weer voor een deken model. Nat wat meer been ruimte, nu zit ik nog wel eens in de knoop met m'n slaapzak als ik omdraai.

Kan nu alles redelijk compact meenemen in 2 zijtassen en een bagagerol. Stuk beter als die twee H&B koffers die ik vorig jaar nog mee had, niet zo lomp.

[afbeelding]

[afbeelding]

Laatste foto is erg mooi :Y

Als je kampeer spullen compleet zijn, hoef je enkel maar een supermarkt te bezoeken, en daarna kan je rustig dagen vertoeven zonder in de problemen te komen :)
 
Laatste foto is op Col de Sommeiller, net voorbij het stuwmeer. En inderdaad, in de ochtend even een supermarkt bezoeken voor het eten en drinken voor de dag.
Af en toe wel een camping zoeken zodat je even kan douchen, met de temperaturen die wij hebben gehad is dat wel fijn.
 
Toen we nog geen kinderen hadden eens een pelgrimspad gelopen langs de kust, in zuid-Engeland. Toen deden we dat ook zo, beetje om de dag op een camping of B&B of iets dergelijks, en effe lekker douchen.


Daar hadden we volledige verpakking en belden we gewoon bij boederijen of particulieren aan om met een onschuldig gezicht te vragen of ze wisten waar wij ergens ons tentje op konden zetten.
Zo goed als altijd mochten we ons tentje daar wel ergens neer pletteren. Zo hebben we tussen de koeien gestaan, maar ook midden in prachtig aangelegde mega-grote Engelse tuinen.

echt leuk!
 
Eens kijken of ik morgen ook nog kom kijken.
Ik heb de kinders dan bij me, en die zijn minder enthousiast geworden over het dragracen, nadat ze er eentje op zijn bakkes hebben zien gaan en de hekkes in zien vliegen -O- (afgebroken clip-on oid?)
Gister 1 bij het terugrijden naar de start.
Was volgens mij aan t suffen, reed iets te hard, en ineens stond t voor m stil.
Reflex en onderuit, hard tegen hooibaal aangeschoven. Ik hoop voor m dat t allemaal mee valt.

Was prima feestje, met wat kampeeruitdagingen (dijk).

Maar erg leuk :)
 
Ja, heb hem zien gaan.
Ik was niet meer op de motor, nichtje wilde ook mee en drie kinderen past niet op de motor.

Denk ook dat ik je gezien heb, met jou en mijn zeeuwse collega ( :+ ) Ik zag jullie pas toen jullie weg gingen 's middags....
 
Laatst bewerkt:
Ja, heb hem zien gaan.
Ik was niet meer op de motor, nichtje wilde ook mee en drie kinderen past niet op de motor.

Denk ook dat ik je gezien heb, met jou en mijn zeeuwse collega ( :+ ) Ik zag jullie pas toen jullie weg gingen 's middags....
Bij het vertrek van de chapters, zat ik bovenop de dijk, thv de start :)
Bij onze aankomst heb ik wel ff met ze opgelopen, oa frietje gegeten voor die patatkraam.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan