Het grote motorkamperen Topic Deel 3

waar slaapt men

  • Slaapmatje

    Stemmen: 60 53,6%
  • Slaapzak

    Stemmen: 9 8,0%
  • Alleen thuis

    Stemmen: 0 0,0%
  • Mag partner niet weten..

    Stemmen: 7 6,3%
  • luchtbed....

    Stemmen: 36 32,1%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Die omgeving is geweldig, maar hou er wel rekening mee dat in mei/begin juni lang nog niet alles sneeuwvrij is. Ook is Bardonecchia een kleine 1200km enkele reis, en het is lang niet voor iedereen weggelegd om dat in één dag te rijden. 5 dagen is helaas niet al te veel.

Misschien is dit wat:
ANWB Motor | motorrijlessen, motortrainingen, pechhulp, verzekering en meer
Le Paris-Dunkerque - Cocoricorando

Het is dan niet echt op de bonnefooi, maar ik hoor er wel een hoop goede berichten over.


@ rijden: Gewoon niet zeuren!
@ op de bonnefooi: betekent zomaar/ zonder voorbereiding/ en we zien wel wat we tegen komen
 
Laatst bewerkt:
Wat een leuk topic, eigenlijk voor het eerst dat ik hier rondsnuffel. In het voorjaar willen wij ook kamperen met de motor. Aangezien ik een lichtgewicht tentje heb gekocht gaan er wat spulletjes in de verkoop: een katoenen 2 persoonstentje, een nieuwe slaapzak, een Quechua pop-up tentje en 2 slaapkussentjes.

Vraagprijzen zijn onderhandelbaar!

Check it out: hier
 
Laatst bewerkt:
Gewoon even zelf gaan 'proefzitten' en naar de stabilitiet kijken bij Bever.
Let ook even op:
# de onderkant van de poten. Zijn ze breed genoeg om niet weg te zakken in het zand of andere zachte ondergrond.
# het maximale draagvermogen.
# het formaat (en gewicht) in opgevouwen toestand. Is hij niet te breed voor je motor?
 
Ik heb zelf voor de helinox camp chair gekozen, vanwege de hogere rug en de zithoogte. Dit vond ik beter t.o.v. de chair ons.
Verder geen problemen ondervonden tijdens een vakantie en twee weekenden.
Maat past in de meeste brede koffers, wat voor sommige zeker een criterium is.

Geen minpunten momenteel!

En nu ik er toch zit, er zijn hier volgens mij ook een aantal mensen met expeditie matjes. In de tent kraaktt dat best erg, hebben jullie daar nog iets onder?
Vooral het laatste weekend dat er iemand naast mij in de tent ligt is dat best irritant voor degene naast mij.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn immitatie helinox gekocht via ebay. Iets van 30€ incl verzendkosten.

Altes elefantentreffen (eifel) een keer geweest. Groot, maar gezellig. Vooral in groep. Wees er wel tijdig bij. Door drukte was plaats beperkt.
 
Ja dat kraken heb ik ook met mijn exped, maar heb daar nog geen echte oplossing voor gevonden.
 
Gisteren deze besteld, heeft ook een fijne pakmaat van 45x7x7.

mcabc60002_1573_01_nl.jpg
 
Ja dat kraken heb ik ook met mijn exped, maar heb daar nog geen echte oplossing voor gevonden.

Het viel mij op dat het per tentzeil verschillend is, in mijn ene tent heb ik er namelijk veel meer last van dan bij mijn andere tent. Dat is hetzelfde matje en dezelfde slaapzak, alleen in een andere tent. Misschien dat het helpt als je er een handdoek onder legt?
 
Ik heb zelf voor de helinox camp chair gekozen, vanwege de hogere rug en de zithoogte. Dit vond ik beter t.o.v. de chair ons.
Verder geen problemen ondervonden tijdens een vakantie en twee weekenden.
Maat past in de meeste brede koffers, wat voor sommige zeker een criterium is.

Geen minpunten momenteel!
Ik heb zelf zo'n goedkope regisseur-stoel. Zo 1 met een opening om je bierblik in de leuning te doen.
Het zit eigenlijk wel prima. Zelfs voor 100kg+. Wel met beleid!
Ik knoop 'm altijd tussen mijn achterpassagier-stepje en de steun van de Givi-drager.
Het is tot helemaal naar Portugal goed gegaan, dus het stoeltje meenemen wordt een blijvertje!
Gaat ie stuk dan koop ik voor een paar euries weer een nieuwe.

Prettigste ervaring was afgelopen zomer in midden Frankrijk langs de Auto-route. Na het tanken dacht ik even op de bijbehorende P-plaats te gaan rusten en om wat te eten. Helaas was daar geen zitbankje te bekennen. Veel automobilisten liepen verveeld langs de auto's omdat zitten nergens mogelijk was. Echter wel voor deze jongen! Stoel met 2 riempjes aan de motor vast, dus om 'm te pakken is snel gebeurd. Ik kon daar als een vorst lekker in mijn stoeltje eten. Bij de pomp een (warme) baguette gekocht, bakkie koffie gezet en ik had nog een laatste blikje Unox-leverpastei. Dat was smullen dus!
Een beetje motor-rijder heeft z'n zaakjes voor elkaar!
 
Prettigste ervaring was afgelopen zomer in midden Frankrijk langs de Auto-route. Na het tanken dacht ik even op de bijbehorende P-plaats te gaan rusten en om wat te eten. Helaas was daar geen zitbankje te bekennen. Veel automobilisten liepen verveeld langs de auto's omdat zitten nergens mogelijk was. Echter wel voor deze jongen! Stoel met 2 riempjes aan de motor vast, dus om 'm te pakken is snel gebeurd. Ik kon daar als een vorst lekker in mijn stoeltje eten. Bij de pomp een (warme) baguette gekocht, bakkie koffie gezet en ik had nog een laatste blikje Unox-leverpastei. Dat was smullen dus!
Een beetje motor-rijder heeft z'n zaakjes voor elkaar!

Dat is toch mooi, zit je zelfs te genieten op een drukke parkeerplaats langs de snelweg. Voor mij hetzelfde verhaal, zodra ik de deur achter me dicht trek ben ik op vakantie en geniet ik.
 
Het viel mij op dat het per tentzeil verschillend is, in mijn ene tent heb ik er namelijk veel meer last van dan bij mijn andere tent. Dat is hetzelfde matje en dezelfde slaapzak, alleen in een andere tent. Misschien dat het helpt als je er een handdoek onder legt?

Ik neem altijd van die microvezel handdoekjes mee, geen plek voor die grote handdoeken :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan