Het grote motorkamperen Topic Deel 3

waar slaapt men

  • Slaapmatje

    Stemmen: 60 53,6%
  • Slaapzak

    Stemmen: 9 8,0%
  • Alleen thuis

    Stemmen: 0 0,0%
  • Mag partner niet weten..

    Stemmen: 7 6,3%
  • luchtbed....

    Stemmen: 36 32,1%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het viel mij op dat het per tentzeil verschillend is, in mijn ene tent heb ik er namelijk veel meer last van dan bij mijn andere tent. Dat is hetzelfde matje en dezelfde slaapzak, alleen in een andere tent. Misschien dat het helpt als je er een handdoek onder legt?

Dan is het dan is het weg, heeft met de wrijving van 2 soorten glijdend materiaal te Marken denk ik.
Nu de ha!Vraag, kan het mooie hoesje van expeditie dit verhelpen of is dit ongeveer hetzelfde materiaal.
Dit dus:
14_MatCover.png
 
exped heeft ook een hoes waarin stokken verwerkt zitten zodat je hem kan gebruiken als stoel.
qua pakformaat ideaal. Ik heb er 1 2e hands gekocht en een aantal keer op gezeten en dat is prima.
Ben wel zwaar dus vind het wel een riscio om buiten op te zitten met veel gewicht met het oog op lek raken.
Buiten ligt meer (scherpe) zooi dan in de tent.

chair kit heet het.
 
exped heeft ook een hoes waarin stokken verwerkt zitten zodat je hem kan gebruiken als stoel.
qua pakformaat ideaal. Ik heb er 1 2e hands gekocht en een aantal keer op gezeten en dat is prima.
Ben wel zwaar dus vind het wel een riscio om buiten op te zitten met veel gewicht met het oog op lek raken.
Buiten ligt meer (scherpe) zooi dan in de tent.

chair kit heet het.

LPZ, had ik jou niet zo'n mat verkocht incl. chairkit? Bevalt wel goed of niet?

Ervaring van mij is dat het irritante geluid wel minder is met zo'n hoeslaken er omheen. Volgens mij zijn ze alleen als hoes leverbaar, maar ook als de hierboven genoemde chairkit. Nieuw zijn de chairkits redelijk prijzig.
 
De discussie weer eens starten :)
Exped, Therm-a-rest, Sea to Summit...
Wbt "luchtbed" met kleine pakmaat en degelijke kwaliteit
 
Zal dan gelijk maar mijn ervaring neerzetten: Exped duur maar voor mij wel het geld waard. Zozeer zelfs dat ik achteraf spijt heb niet eerder z'n mat/luchtbed te kopen.

En dat kraken, geen last van gehad ( of voldoende gedronken elke avond ...) of geluk met het materiaal van de tent ?
 
Dan is het dan is het weg, heeft met de wrijving van 2 soorten glijdend materiaal te Marken denk ik.
Nu de ha!Vraag, kan het mooie hoesje van expeditie dit verhelpen of is dit ongeveer hetzelfde materiaal.
Dit dus: [afbeelding]
Zou een cheap ass binnenhoes tbv slaapzak ook passen?
Ooit gekocht bij xenos of zo.
Daar ook microvezel handdoek en klamboe vandaan trouwens.
 
LPZ, had ik jou niet zo'n mat verkocht incl. chairkit? Bevalt wel goed of niet?

Ervaring van mij is dat het irritante geluid wel minder is met zo'n hoeslaken er omheen. Volgens mij zijn ze alleen als hoes leverbaar, maar ook als de hierboven genoemde chairkit. Nieuw zijn de chairkits redelijk prijzig.

:t inderdaad, bevalt helemaal super, blij dat ik die chair kit erbij gedaan hebt.
als je op reis bent en je hebt al niet zo veel bij je is het fijn dat hetgeen je hebt goed werkt en dat doet het zeer zeker.
 
Gisteren deze besteld, heeft ook een fijne pakmaat van 45x7x7.

[afbeelding]

Stoeltje/krukje? Flink wat stangetjes voor een zoiets kleins.


Ik heb graag iets met een hogere rugleuning. Wij hebben dan ook afgelopen zomer twee stoelen van Robens gekocht, idee van wat hier klein stukje terug allemaal linkjes van worden gegeven.
Fijne dingen.
 
Laatst bewerkt:
Zou een cheap ass binnenhoes tbv slaapzak ook passen?
Ooit gekocht bij xenos of zo.
.

Die snokken wij op vakantie ook altijd rond de self-inflatebles en Xped matten.
Na de vakantie effe in de was en klaar. Pakmaat iets van 1 x 5 x 5 cm ofzo.
 
Stoeltje/krukje?

Ik heb graag iets met een hogere rugleuning. Wij hebben dan ook afgelopen zomer twee stoelen van Robens gekocht, idee van wat hier klein stukje terug allemaal linkjes van worden gegeven.
Fijne dingen.
Tafeltje
 

daar was ik al bang voor.

Helaas is zo'n stoffen tafelblad, naar mijn mening, tamelijk waardeloos.....
Heb daar helaas ervaringen mee. Waar je je fles of glas ook neer zet, deze pleurt met gemak om, niet echt handig.

Hadden vrienden die zoiets hadden als picknicktafel. daar werd iedereen helemaal seniel van. gelukkig hadden wij zelf ook nog een fatsoenlijk tafeltje bij.
Ze hebben hem op den duur maar ergens achter gelaten op een camping.
 
Laatst bewerkt:
Dit tafeltje heeft een verstevigde bovenkant, waardoor het plaatsen van een biertje bijna aanvoelt zoals op een normale tafel.

En voor die paar euro, kan je een gokje wagen :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben echt benieuwd hoe die Exped matjes slapen. Lig je niet met je schouder keihard op de grond zodat je zo stijf als een plank wakker wordt ?
Ik had eerst een 1 persoons luchtbed, met uitgekiend opblazen is dat redelijk slaapbaar, ware het niet dat je onwilekeurig worstelt om erop te blijven. Ik wordt altijd ernaast wakker !!
Daarom nu een 2 persoons luchtbed gekocht. dan ben ik dat gerol in elk geval kwijt. Als je als Sneeuwitje rustig op je rug ligt zal niets een probleem zijn maar als je een woelwater bent is het toch anders.
Qua bagage vant het best mee, ik vouw het ding op en heb een klien 12V luchtpompje bij me.

Zijn er hier ook woelwaters, en hoe bevalt het Exped dan ?
 
Ik ben echt benieuwd hoe die Exped matjes slapen. Lig je niet met je schouder keihard op de grond zodat je zo stijf als een plank wakker wordt ?
Ik had eerst een 1 persoons luchtbed, met uitgekiend opblazen is dat redelijk slaapbaar, ware het niet dat je onwilekeurig worstelt om erop te blijven. Ik wordt altijd ernaast wakker !!
Daarom nu een 2 persoons luchtbed gekocht. dan ben ik dat gerol in elk geval kwijt. Als je als Sneeuwitje rustig op je rug ligt zal niets een probleem zijn maar als je een woelwater bent is het toch anders.
Qua bagage vant het best mee, ik vouw het ding op en heb een klien 12V luchtpompje bij me.

Zijn er hier ook woelwaters, en hoe bevalt het Exped dan ?

Bijna net als een matras, nu 2 jaar in gebruik en bevalt zeer goed. Ik heb zelf geen last om er op te blijven liggen, maar dat is voor iedereen natuurlijk anders.
En zeer warm!
 
Ik ben echt benieuwd hoe die Exped matjes slapen. Lig je niet met je schouder keihard op de grond zodat je zo stijf als een plank wakker wordt ?
Ik had eerst een 1 persoons luchtbed, met uitgekiend opblazen is dat redelijk slaapbaar, ware het niet dat je onwilekeurig worstelt om erop te blijven. Ik wordt altijd ernaast wakker !!
Daarom nu een 2 persoons luchtbed gekocht. dan ben ik dat gerol in elk geval kwijt. Als je als Sneeuwitje rustig op je rug ligt zal niets een probleem zijn maar als je een woelwater bent is het toch anders.
Qua bagage vant het best mee, ik vouw het ding op en heb een klien 12V luchtpompje bij me.

Zijn er hier ook woelwaters, en hoe bevalt het Exped dan ?
Ik lig er echt prima op.
 
Ik ben echt benieuwd hoe die Exped matjes slapen. Lig je niet met je schouder keihard op de grond zodat je zo stijf als een plank wakker wordt ?
Ik had eerst een 1 persoons luchtbed, met uitgekiend opblazen is dat redelijk slaapbaar, ware het niet dat je onwilekeurig worstelt om erop te blijven. Ik wordt altijd ernaast wakker !!
Daarom nu een 2 persoons luchtbed gekocht. dan ben ik dat gerol in elk geval kwijt. Als je als Sneeuwitje rustig op je rug ligt zal niets een probleem zijn maar als je een woelwater bent is het toch anders.
Qua bagage vant het best mee, ik vouw het ding op en heb een klien 12V luchtpompje bij me.

Zijn er hier ook woelwaters, en hoe bevalt het Exped dan ?

Ik heb de Exped van 7cm dik en ik lig er echt perfect op! Ik heb in de loop der jaren de nodige selfinflatables gehad, maar die halen het niet vergeleken bij de Exped. Ik lig juist niet met mijn schouder en heup op de grond, terwijl ik dat bij andere matjes altijd wel had. Afgelopen weekend nog gebruikt in de sneeuw en heerlijk geslapen. Ik had hem jaren eerder moeten hebben!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Exped van 7cm dik en ik lig er echt perfect op! Ik heb in de loop der jaren de nodige selfinflatables gehad, maar die halen het niet vergeleken bij de Exped. Ik lig juist niet met mijn schouder en heup op de grond, terwijl ik dat bij andere matjes altijd wel had. Afgelopen weekend nog gebruikt in de sneeuw en heerlijk geslapen. Ik had hem jaren eerder moeten hebben!

Ik heb nu 2 (goedkope) self-inflatables gehad die heel snel stuk gingen. Ook ik had probleem dat ik met bot op de grond lag. Ik heb dat geprobeerd op te lossen door de matras iets extra op te blazen. Dat is ook niet de goede oplossing, want kennelijk zijn die daarvoor niet gemaakt. De 1e werd een grote ballon en de 2e was uiteindelijk lek. Onderweg heb ik toen noodgedwongen weer een ouderwets luchtbed gekocht. (met velours) Wel de pomp van de buurman geleend om op te blazen.

Op het luchtbed kan ik beter slapen en ook de inpakmaat bleek ook nog eens kleiner dan de inflatable. Moet voortaan wel een luchtpompje meenemen om een kwartier blazen te vermijden.

Als het nu nog niet goed komt wordt het mss ook voor mij een Exped. Het kost wat, maar dan heb je........?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu 2 (goedkope) self-inflatables gehad die heel snel stuk gingen. Ook ik had probleem dat ik met bot op de grond lag. Ik heb dat geprobeerd op te lossen door de matras iets extra op te blazen. Dat is ook niet de goede oplossing, want kennelijk zijn die daarvoor niet gemaakt. De 1e werd een grote ballon en de 2e was uiteindelijk lek. Onderweg heb ik toen noodgedwongen weer een ouderwets luchtbed gekocht. (met velours) Wel de pomp van de buurman geleend om op te blazen.

Op het luchtbed kan ik beter slapen en ook de inpakmaat bleek ook nog eens kleiner dan de inflatable. Moet voortaan wel een luchtpompje meenemen om een kwartier blazen te vermijden.

Als het nu nog niet goed komt wordt het mss ook voor mij een Exped. Het kost wat, maar dan heb je........?

Maar dan heb je ruimte over omdat je geen pomp meer mee neemt.
En regelmatig verschijnen ze tweedehands op marktplaats, je moet er alleen snel bij wezen.
Scheelt een paar tientjes.

P.s. staan nu 2 7mw en een 9mw te koop voor mijns inziens redelijke prijzen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een klein pompje op 12v om mn luchtbed op te blazen. Even inprikken onder het zadel en 2 minuten later lig ik op m'n luchtbed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan