Het grote motorkamperen Topic Deel 3

waar slaapt men

  • Slaapmatje

    Stemmen: 60 53,6%
  • Slaapzak

    Stemmen: 9 8,0%
  • Alleen thuis

    Stemmen: 0 0,0%
  • Mag partner niet weten..

    Stemmen: 7 6,3%
  • luchtbed....

    Stemmen: 36 32,1%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is ook een belachelijke regel dat je maar 60 zou mogen op de Autobahn.

Maar ik vind het nooit zo interessant wat oom agent ervan vindt, maar met name wat er gebeurt bij een ongeval. Beetje lullig als jij van achter wordt aangereden terwijl je 100 met je aanhanger rijdt, en jij dan als aansprakelijke wordt gezien omdat je je niet aan de regels hield.Van horen zeggen, maar het blijkt inderdaad niet te kloppen. Misschien dat het vroeger zo is geweest in Spanje.

Als ik op de site van de KNMV kijk zie ik bij Spanje weer dit staan:

"Spanje
De maximumsnelheid op snelwegen is 120 km/u, in de bebouwde kom mag je maximaal 50 km/u en op secundaire wegen mag je niet sneller dan 90 km/u rijden. Kinderen jonger dan 12 jaar mogen niet op de motor worden vervoerd. Ook in Spanje wordt het aanbevolen een reflecterend hesje bij je te hebben voor pechgevallen.In Spanje is het nog niet toegestaan om met een aanhanger achter de motor te rijden."

Op de site van de ANWB staat dan weer dat het wel mag. Niet echt duidelijk allemaal, maar natuurlijk ook continue aan verandering onderhevig. Noorwegen is het ook heel lang verboden geweest om met aanhanger achter de motor te rijden, maar daar is het inmiddels ook toegestaan.

In Duitsland gaan volgens mij ook een hele tijd stemmen op om die belachelijke maximumsnelheid met aanhanger aan te passen, maar daar hebben ze blijkbaar niet zo'n haast mee.
 
Ik had begrepen dar Er ook weer verschil te zit in hoe de aanhanger gemonteerd is.
Is het met een trekhaak wordt het gezien als een aanhanger. Is hij gebout met, bijvoorbeeld, een kruis koppeling wordt het gezien als onderdeel van de motor en mag je wel de normale snelheden aanhouden
 
Bij de ACTion ligt ook een outdoor pannensetje voor een tientje, als je er een beetje kalm aan mee doet gaat het vast wel een paar jaar mee .
 
Hey heren, ik had al gezocht maar kon geen specifiek topic vinden. Ik ben op zoek naar een zo klein mogelijke slaapzak voor op de motor. Ik had al de Coleman Biker gevonden?

bol.com | Coleman Biker - Mummieslaapzak - - Groen

Heeft er iemand betere tips of alternatieven? Ik ga niet in de vrieskou liggen, heb tot nu toe ook altijd een 10/14C slaapzak gebruikt maar dat ding is gigantisch in verpakking.
 
Hey heren, ik had al gezocht maar kon geen specifiek topic vinden. Ik ben op zoek naar een zo klein mogelijke slaapzak voor op de motor. Ik had al de Coleman Biker gevonden?

bol.com | Coleman Biker - Mummieslaapzak - - Groen

Heeft er iemand betere tips of alternatieven? Ik ga niet in de vrieskou liggen, heb tot nu toe ook altijd een 10/14C slaapzak gebruikt maar dat ding is gigantisch in verpakking.
Ik heb pas een mummy verkocht, waarde -2, zeer kleine pakmaat.
Gewoon gekocht bij perry oid, niks speciaals hoor.
Kwestie van kijken bij een winkel die slaapzakken verkoopt.
 
Vaude Cheyenne 350, ook warm in iets koudere gelegenheden en net zo groot als de pakmaat van mijn matje, dus 27*16.
Kost wat, maar nooit koud of warm gehad.
 
Ik zie nu dat die Nomad net zo groot opgevouwen is als mijn huidige. 18x18x30.

Ik wil kleiner gaan en weet dat ze er zijn, maar niet goed waar en welke.
 
Is die -2 de comforttemperatuur of de minimumtemperatuur? Als het de comforttemperatuur is, in combinatie met een kleine pakmaat dan heb je een goeie koop gedaan.

Verkocht.
Voor n tientje.
Veuls te warm voor mij.
full
 
Die angst heb ik deze zomer ook wel een beetje richting Noordkaap.
Ik heb een mummyslaapzak, waarmee ik bij 5 graden vorst geen angst heb.
Maar als het straks in Zuid-Noorwegen of Letland toch warm blijkt te zijn, hoe erg is dat?

Mss moet ik toch maar eens naar een goede outdoorwinkel voor advies............?
 
Die angst heb ik deze zomer ook wel een beetje richting Noordkaap.
Ik heb een mummyslaapzak, waarmee ik bij 5 graden vorst geen angst heb.
Maar als het straks in Zuid-Noorwegen of Letland toch warm blijkt te zijn, hoe erg is dat?

Dan rits je hem open en gooit hem alleen over je heen.



Dit is zo te zien geen hele warme slaapzak, als het onder de 5 graden best koud worden.

Koop ook een lakenzak. Die houdt ook je slaapzak schoon en als het warmer is lig je alleen in dat ding met de slaapzak over je benen. Vaak zul je dan 's nachts die slaapzak nog wat verder over je heen trekken.
 
Heb zelf 1 van Kathmandu, comfort temp -3 met dons. Doet het verdomt goed, en gebruik em erg erg veel. Lig er altijd heerlijk in mn ondergoed in.

Nog maar 2x dat ik meer kleding aan had in m`n slaapzak.... en dat was vanwege een niet isolerend luchtbed die de kou uit de grond zo hup ff in m`n slaapzak parkeerde. Godver dat was koud. Nu dus ook een mooie kleine luchtbed van Exped.

Slaapzak:
Katmandu Columbus duckdown 650 & 960 gram en erg klein ingepakt. (ik zweer sinds ik deze heb bij duckdown/dons omdat het gewoon verschrikkelijk veel kleiner ingepakt kan worden en veel lichter is dan synthetisch.

Luchtbed:
Exped Synmat UL 7 M & 460 gram
1,83m lang
52cm breed
7cm dik (en nee ik voel de grond niet en blaas em ook niet absurd hard op)
Ingepakt is het luchtbed keukenrol formaat.
 
Afgelopen weekend nog in tent gelegen.

Heb een synmat 9, maar die werd niet tijdig gevonden. Mijn vriendin heeft ooit uit nood een compact luchtbedje gekocht. Ook ong 9 cm hoog, smal, kort, klein pakmaatje.

Niet echt koud gehad, behalve de keren dat ik half naast t bedje kwam te liggen.
Comfort is ook echt minder, ik voel vanochtend de 2 dgn rijden en 2 nachtjes op een niet goed matje.

Ik ben al jaren tevreden met standaard eenvoudige slaapzak, zolang matje maar goed is.

Tarp ook maar opgezet. Het ding blijft. Geeft extra buitenzit ruimte. En bescherming tegen zon en regen. Hoewel die van ons zo goedkoop is, dattie zelfs nieuw niet geheel waterdicht is :')

En opzetten is voor 2 pers. Moet je handigheid in krijgen, denk ik dan maar.
 
Slaapzak:
Katmandu Columbus duckdown 650 & 960 gram en erg klein ingepakt.
Luchtbed:
Exped Synmat UL 7 M & 460 gram
1,83m lang
52cm breed
7cm dik (en nee ik voel de grond niet en blaas em ook niet absurd hard op)
Ingepakt is het luchtbed keukenrol formaat.

Ik snap dat dit goed gaat, maar hier ben je echt wel honderden euro's verder.
het is zeker de moeite waard lekker te slapen, maar niet iedereen heeft dat budget.
 
Dons is licht en compact, zeker als je een slaapzak hebt die maar tot het vriespunt mee hoeft kan je een behoorlijk klein en compact pakketje hebben. Maar daar hangt wel een prijskaartje aan, dons is nou eenmaal een stuk duurder en voor onder de 200 euro kan je dat eigenlijk wel vergeten. Maar als de eis alleen een zo klein mogelijke slaapzak is, dan dus dons.

Synthetisch is een stuk goedkoper, die heb je voor een paar tientjes al. Maar wat betreft gewicht en pakmaat haalt dit het niet vergeleken bij dons.

Zoals al eerder gezegd, het beste kijk je bij een grote kampeerwinkel, die hebben de slaapzakken meestal ook ingepakt liggen zodat je de maat goed kunt inschatten.
 
Klopt inderdaad, is wat aan de prijs had ik ff niet bij stilgestaan. Maar ik heb er dan ook een goed 4 maand in geleefd :+
 
Ik ben er zojuist een gaan kopen, en bij de Xenos nog wel! Deze was €19,95. Een vriend van mij heeft deze ook kwam ik achter, dit zijn slaapzakken die goed te doen zijn vanaf de 7 graden (mits je geen koukleum bent, maar dat ben ik niet). Hij is verpakt net zo groot als een literblik soep.





Voor de 'budget' rijder, hier een opsomming van mijn 'gear'.

Xenos Ultralight slaapzak (€19,95)
Wildebeast Waka 2.8 (€19,95)
Coleman Darwin 3 (€75,-)

Ik ben met dit spul (andere slaapzak toen, dat was een qua verpakking grotere, maar zelfde warmtespecs en materiaal) vorig jaar twee weken door de Alpen gereden en het was subliem. Ik ben geen koukleum dus kan goed met temperaturen rond de 5 graden in zo'n 10 graden slaapzak slapen. Ik heb alles toen gekocht met het oog op gewicht en formaat. Er is ook een Darwin 2 tent, maar die is qua verpakking en gewicht maar iets kleiner, maar opgezet heel veel kleiner, dus de 3 is beter als je ook je motorgear in de tent wilt hebben.

Wat je op de foto als geheel ziet is een 50cm in de lengte, 35cm in de breedte en 15cm hoog.





En hier een foto van het spul opgezet. De eerste foto zie je de Darwin 2 in het midden en de 3 (de mijne) rechts, pakformaat en gewicht is bijna geen verschil maar opgezet is het verschil zo groot dat de keus voor de 3 makkelijk gemaakt is qua ruimte om je spullen te laten.





 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan