Het grote motorkamperen Topic Deel 3

waar slaapt men

  • Slaapmatje

    Stemmen: 60 53,6%
  • Slaapzak

    Stemmen: 9 8,0%
  • Alleen thuis

    Stemmen: 0 0,0%
  • Mag partner niet weten..

    Stemmen: 7 6,3%
  • luchtbed....

    Stemmen: 36 32,1%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Je zegt al, ik ben geen koukleum, dat helpt wel vreselijk, evt nog een fleece dekentje mee
en klaar ben je, ik denk dat ik met die spullen onder de 5 gr de hele nacht wakker zou liggen _O-
 
Laatst bewerkt:
Ze zegt al, ik ben geen koukleum, dat helpt wel vreselijk, evt nog een fleece dekentje mee
en klaar ben je, ik denk dat ik met die spullen onder de 5 gr de hele nacht wakker zou liggen _O-

Ik heb een fleece-slaapzak-dinges. Als de slaapzak zelf et koud is doe ik dat ding er gewoon in en slaap heerlijk warm.

Afgelopen keer in Oostenrijk 's nachts 2 graden, sliep er prima in. Andere motorrijder verkaste naar het douche-hok want hield het niet uit in zijn tent :)
 
Ik keek op de xenos website, daar is deze slaapzak blijkbaar niet te koop. Heb jij hem in de winkel gekocht ? En waar ? Dan ga ik zeker ook een svragen/kijken



Ik ben er zojuist een gaan kopen, en bij de Xenos nog wel! Deze was €19,95. Een vriend van mij heeft deze ook kwam ik achter, dit zijn slaapzakken die goed te doen zijn vanaf de 7 graden (mits je geen koukleum bent, maar dat ben ik niet). Hij is verpakt net zo groot als een literblik soep.

[~[url="https://s24.postimg.org/9lbnbad5d/Full_Size_Render_2.jpg"]afbeelding~][/url]

[~[url="https://s24.postimg.org/aovrn8xsh/Full_Size_Render.jpg"]afbeelding~][/url]

Voor de 'budget' rijder, hier een opsomming van mijn 'gear'.

Xenos Ultralight slaapzak (€19,95)
Wildebeast Waka 2.8 (€19,95)
Coleman Darwin 3 (€75,-)

Ik ben met dit spul (andere slaapzak toen, dat was een qua verpakking grotere, maar zelfde warmtespecs en materiaal) vorig jaar twee weken door de Alpen gereden en het was subliem. Ik ben geen koukleum dus kan goed met temperaturen rond de 5 graden in zo'n 10 graden slaapzak slapen. Ik heb alles toen gekocht met het oog op gewicht en formaat. Er is ook een Darwin 2 tent, maar die is qua verpakking en gewicht maar iets kleiner, maar opgezet heel veel kleiner, dus de 3 is beter als je ook je motorgear in de tent wilt hebben.

Wat je op de foto als geheel ziet is een 50cm in de lengte, 35cm in de breedte en 15cm hoog.

[~[url="https://s24.postimg.org/4t1tzuihd/IMG_4468.jpg"]afbeelding~][/url]

[~[url="https://s24.postimg.org/gw75netjl/IMG_4469.jpg"]afbeelding~][/url]

En hier een foto van het spul opgezet. De eerste foto zie je de Darwin 2 in het midden en de 3 (de mijne) rechts, pakformaat en gewicht is bijna geen verschil maar opgezet is het verschil zo groot dat de keus voor de 3 makkelijk gemaakt is qua ruimte om je spullen te laten.

[~[url="https://s24.postimg.org/9b44rxyj5/IMG_0360.jpg"]afbeelding~][/url]

[~[url="https://s24.postimg.org/q05knuv4h/IMG_0362.jpg"]afbeelding~][/url]

[~[url="https://s24.postimg.org/8bdtw8jdd/IMG_0688.jpg"]afbeelding~][/url]
 
Ik ben vandaag bij xenos geweest. Er zijn 2 uitvoeringen, klein en heel klein.
Beide mummy.

Heb t laten liggen ivm hoog isolatiegetal. Logisch, voor klein en cheap :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een fleece slaapzak van 9 euro van de Xenos, daar redt ik het prima mee met -10 in de winter!




Als extra lakenzak in mijn gewone slaapzak :+
 
Ja hij is niet voor de vrieskou, maar de plekken waar ik kom vriest het niet, en mocht dat wel zo zijn neem ik voor dat weekend of vakantie mn vijf keer grotere warme slaapzak, maar voor de warme maanden neem ik mooi dat kleine rotding mee.
 
Ja hij is niet voor de vrieskou, maar de plekken waar ik kom vriest het niet, en mocht dat wel zo zijn neem ik voor dat weekend of vakantie mn vijf keer grotere warme slaapzak, maar voor de warme maanden neem ik mooi dat kleine rotding mee.
Mijn vriendin wilde een andere, kleiner. Koukleum...

En wij beiden willen geen mummy, dus voor de heb hoeft t ook niet :)

Nu voor 90,- andere gekocht :')
 
In Zuid-Europa is het 's nachts vaak kouder dan hier. Wat in veel gevallen juist lekker is want zelfs op hele waarme dagen slaap je goed. Maar wat later in de zomer, als de zon lager staat en vroeger ondergaat heb ik juist in Zuid Frankrijk de koudste nachten meegemaakt.
 
Ik heb persoonlijk ook liever een iets te warme slaapzak dan een te koude. Te warm en je ritst hem gewoon open, of je gaat er op liggen in plaats van er in, of ik slaap gewoon alleen in de lakenzak die ik er normaal altijd in heb. Te koud en je ligt de halve nacht te bibberen. Moet je extra kleding aan gaan trekken wat ik persoonlijk ook vrij vervelend vind slapen. Vandaar dat al mijn slaapzakken (ik heb er 4), allemaal een comforttemperatuur tot minimaal 0 graden hebben. Scheelt wel dat ik nooit de echt hoge temperaturen op zoek, zeker niet in het hoogseizoen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vers setje thermo ondergoed bij me, neemt vrijwel geen plaats in en kan dienen als pyjama.
En als het helemaal te bar is, dan paar dunne wollen sokken aan en een hele dunne lamswollen trui. Dat zit toch standaard in de bagage.



Ik heb persoonlijk ook liever een iets te warme slaapzak dan een te koude. Te warm en je ritst hem gewoon open, of je gaat er op liggen in plaats van er in, of ik slaap gewoon alleen in de lakenzak die ik er normaal altijd in heb. Te koud en je ligt de halve nacht te bibberen. Moet je extra kleding aan gaan trekken wat ik persoonlijk ook vrij vervelend vind slapen. Vandaar dat al mijn slaapzakken (ik heb er 4), allemaal een comforttemperatuur tot minimaal 0 graden hebben. Scheelt wel dat ik nooit de echt hoge temperaturen op zoek, zeker niet in het hoogseizoen.
 
Heb al jaren een gewoon 2 persoonsdekbed mee wasbaar dubbelgeslagen met behulp van klittenband slaapzak zit ik altijd te kloten met de rits
 
Als het buiten koud is ,Moet je warm je slaapzak in kruipen. Dus even wat oefeningen doen,Wel warm niet zwetend.
Ik heb zelf nog een warme muts mee,vind ik prettiger dan de capuchon van mijn slaapzak.
 
Voor wie nog een Coleman tent zoekt en lid is van de ANWB, momenteel 20 % extra korting voor leden !!
 
Voor wie nog een Coleman tent zoekt en lid is van de ANWB, momenteel 20 % extra korting voor leden !!

De ANWB....

Ik ben er een keer langs gegaan om een stekker te kopen. Prijs 10,-

Ik kom bij de Kassa: ja dat is dan 12,50. Blijkt dat alles op de kaartjes de 'leden' prijs is, want dat staat er in microscopisch arial 6pt onder gedrukt. :r
 
De ANWB....

Ik ben er een keer langs gegaan om een stekker te kopen. Prijs 10,-

Ik kom bij de Kassa: ja dat is dan 12,50. Blijkt dat alles op de kaartjes de 'leden' prijs is, want dat staat er in microscopisch arial 6pt onder gedrukt. :r

Ja mooi hé !? :+

Maar als je wel lid bent en een tentje nodig hebt, lets go !
 
Ik heb een fleece slaapzak van 9 euro van de Xenos, daar redt ik het prima mee met -10 in de winter!

Als extra lakenzak in mijn gewone slaapzak :+
Goed advies! :t
Vanmiddag ook eentje aangeschaft. Dit was mijn laatste vraagteken van mijn uitrusting.
Voordeel is dat je goed kan slapen met een heel breed bereik van de nacht-buitentemperatuur.

Met mijn (nu 2e) Bristol zomer-slaapzak samen met deze fleece binnen-slaapzak durf ik Noord-Noorwegen wel aan. Met zo'n zelfde slaapzak (dus zonder de fleece) heb ik bij nachtvorst geslapen in Z.Afrika. Toen was dat wel iets te koud, zeker nadat de rits het begaf. Eindpunt werd dus de afvalton! Daarna een mummy aangeschaft tot -10'C, heerlijk warm, maar nadeel is dat boven +10'C iets teveel van het goede.
 
Ik heb een fleece slaapzak van 9 euro van de Xenos, daar redt ik het prima mee met -10 in de winter!




Als extra lakenzak in mijn gewone slaapzak :+

Wel een goede tip eigenlijk.

In het voor- en najaar heb ik het vaak eigenlijk net iets te koud in huidige slaapzak.
Ik zit dan ook een beetje te kijken voor een andere slaapzak, maar met dit ding van 9 euro ben ik er waarschijnlijk ook al !

Vanmiddag effe langs de Xenos.
 
Hebben jullie nog tips voor een mooi plekje in duitsland (niet al te ver weg, eiffel/sauerland) om 2 nachten in te overnachten met 2 personen?
Het liefst een blokhut ofzo.
 
Hebben jullie nog tips voor een mooi plekje in duitsland (niet al te ver weg, eiffel/sauerland) om 2 nachten in te overnachten met 2 personen?
Het liefst een blokhut ofzo.

Het is geen blokhut, maar wel leuk. En betaalbaar zeker als je in een slaapzaal ligt (met een beetje mazzel heb je de hele slaapzaal met zijn tweeën): http://www.villa-loewenherz.de/ Let op: prijzen zijn inclusief ontbijt en avondeten. Voor twee nachten betaal je dan ongeveer 30 euro per persoon pet nacht.
 
Laatst bewerkt:
Zoek meer iets waar je samen kunnen liggen, wel zo leuk met je vriendin ;) haha
Wel een goed adres om te onthouden voor de andere ritjes die op de kalender staan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan