Het grote motorkamperen Topic Deel 3

waar slaapt men

  • Slaapmatje

    Stemmen: 60 53,6%
  • Slaapzak

    Stemmen: 9 8,0%
  • Alleen thuis

    Stemmen: 0 0,0%
  • Mag partner niet weten..

    Stemmen: 7 6,3%
  • luchtbed....

    Stemmen: 36 32,1%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt ook wel tanktassen die je ook als rugtas kan gebruiken.
Amerikaanse merk Mosko Moto heeft net een nieuwe uitgebracht die heel gaaf is:
Nomad Tank Bag | Mosko Moto


Denk dat hoe fijn je een rugtas ervaart ook afhangt van je motor en rest van de bepakking. Als je voorover zit en de rugtas meer in de wind hangt zal ie meer gaan trekken.
Aan de andere kant heb ik een keer een rit gedaan waarbij mijn rugtas op de bagagerol achterop kon leunen, toen had ik een lekker rugsteuntje :t

Kijk ook eens naar de sw22m van shad. Erg handige grote tanktas (18L) in de vorm van een rukzak met magneten aan de onderkant. Werkt super makkelijk en is ook nog eens 100% waterdicht. Zeer mooi spul!
 
Stop in DIE tas dus geen bankpasjes en andere dingen met een magneetstrip. Die pasjes werken daarna dus niet meer.

(Ja, ik spreek uit eigen ervaring (jaren geleden)).
 
Ik ben opzoek naar een leuke plek om heen te gaan op de motor met twee personen. Een trekkershut of iets dergelijks, eventuele een hotel.
Hebben jullie tips of ervaringen?
 
Stop in DIE tas dus geen bankpasjes en andere dingen met een magneetstrip. Die pasjes werken daarna dus niet meer.

(Ja, ik spreek uit eigen ervaring (jaren geleden)).

Ik stop mijn portemonnee in het voorvakje, ver van de magneten af. Ben er al vaak mee weg geweest en heb de tas nu meer dan een jaar, geen problemen hiermee gehad nog! Maar toch zeker een handige tip.
 
Stop in DIE tas dus geen bankpasjes en andere dingen met een magneetstrip. Die pasjes werken daarna dus niet meer.

(Ja, ik spreek uit eigen ervaring (jaren geleden)).


Probleem is er niet meer. Stamt uit de tijd dat pasjes met de magneetstrip werkten. Tegenwoordig werken bankpassen met chip. Ik gooi mijn portemonnee gewoon in de tanktas.
 
Ik ben opzoek naar een leuke plek om heen te gaan op de motor met twee personen. Een trekkershut of iets dergelijks, eventuele een hotel.
Hebben jullie tips of ervaringen?
Waar zoek je wat? Honningsvåg? Portimão? Constanța?
 
Probleem is er niet meer. Stamt uit de tijd dat pasjes met de magneetstrip werkten. Tegenwoordig werken bankpassen met chip. Ik gooi mijn portemonnee gewoon in de tanktas.

Zowel de magneetstrip als de chip ondersteund men nog altijd, en het is dan maar over aan het bedrijf waar je gaat pinnen welke hij ondersteund.

Ik kan me zo voorstellen dat je in het zuiden van Portugal in een nietig dorpje wel met magneet kan pinnen, maar niet met chip.
 
Ik stop mijn portemonnee in het voorvakje, ver van de magneten af. Ben er al vaak mee weg geweest en heb de tas nu meer dan een jaar, geen problemen hiermee gehad nog! Maar toch zeker een handige tip.

In mijn (oeroude) FLM magneettanktas heb ik ook nog nooit problemen met magneetstripkaartjes gehad. Maar daar zitten de magneten dan ook in "vleugeltjes"
 
Laatst bewerkt:
Zag toevallig nog advertentie van deze Rugzak tanktas bij Lidl, € 29,95, misschien iets voor je. Waterdicht materiaal met getapete naden, op de motor als tanktas, en haal je um eraf dan als rugzak :)
Tis wel een flinkerd....
Enne heb je een motortas die niet waterdicht is, gewoon er eerst een vuilniszak erin doen en daarin je spullen, dan blijft het prima droog *O*
 
Laatst bewerkt:
Zag toevallig nog advertentie van deze Rugzak tanktas bij Lidl, € 29,95, misschien iets voor je. Waterdicht materiaal met getapete naden, op de motor als tanktas, en haal je um eraf dan als rugzak :)
Tis wel een flinkerd....
Enne heb je een motortas die niet waterdicht is, gewoon er eerst een vuilniszak erin doen en daarin je spullen, dan blijft het prima droog *O*
Volgens mij moet je het even juist lezen.

Er staat dat ze een tanktas aanbieden, maar ook een motortas/rugtas. Het betreft twee typen tassen. Zie ook de foto's.
Overigens niet duur voor een tanktas.
 
Zag toevallig nog advertentie van deze Rugzak tanktas bij Lidl, € 29,95, misschien iets voor je. Waterdicht materiaal met getapete naden, op de motor als tanktas, en haal je um eraf dan als rugzak :)
Tis wel een flinkerd....
Enne heb je een motortas die niet waterdicht is, gewoon er eerst een vuilniszak erin doen en daarin je spullen, dan blijft het prima droog *O*


Is al een paar maanden uitverkocht helaas... De motortas is nog wel beschikbaar!
 
Ik verwacht dat hier de meeste ervaring zit, vandaar dat ik hier mijn vraag stel. Als het niet goed is of ik moet in een ander topic zijn/of openen, laat het maar weten ;)

Komende zomer hebben we een tocht gepland staan, waar we meerdere landen doorkruisen. Natuurlijk moet er dan het nodige aan bagage mee. Ik heb hier al geleerd dat de kunst 'm zit in het thuis laten van onnodig spul, dus dat ben ik van plan. Maar de bagage die wel echt mee moet, doe ik in een roltas. Nu heeft mijn motor (honda cbr 600f uit 2011) nergens een fatsoenlijk bevestigingspunt. Niet van die omgedraaide paddenstoelen onder het kontje, geen duo-handgrepen en de stepjes zitten vrij ver naar voren, ook niet echt ideaal om een spanband heen te trekken. De enige mogelijkheid die ik zie zijn de (bagage)lusjes onder het zadel, maar ik twijfel erg aan de sterkte van die lusjes. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik daar een bagagetas van een x aantal kilo aan vast maken, middels een spin oid? Behalve de vraag of de lusjes het houden, twijfel ik ook of het zadel dit aan kan. Er komt een andere kracht op (en ook op het slot/vergrendeling) dan hoe het bedoeld is..
 
Ik verwacht dat hier de meeste ervaring zit, vandaar dat ik hier mijn vraag stel. Als het niet goed is of ik moet in een ander topic zijn/of openen, laat het maar weten ;)

Komende zomer hebben we een tocht gepland staan, waar we meerdere landen doorkruisen. Natuurlijk moet er dan het nodige aan bagage mee. Ik heb hier al geleerd dat de kunst 'm zit in het thuis laten van onnodig spul, dus dat ben ik van plan. Maar de bagage die wel echt mee moet, doe ik in een roltas. Nu heeft mijn motor (honda cbr 600f uit 2011) nergens een fatsoenlijk bevestigingspunt. Niet van die omgedraaide paddenstoelen onder het kontje, geen duo-handgrepen en de stepjes zitten vrij ver naar voren, ook niet echt ideaal om een spanband heen te trekken. De enige mogelijkheid die ik zie zijn de (bagage)lusjes onder het zadel, maar ik twijfel erg aan de sterkte van die lusjes. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik daar een bagagetas van een x aantal kilo aan vast maken, middels een spin oid? Behalve de vraag of de lusjes het houden, twijfel ik ook of het zadel dit aan kan. Er komt een andere kracht op (en ook op het slot/vergrendeling) dan hoe het bedoeld is..

Gewoon van die spanbanden van 5M kopen bij de Gamma, die dingen zijn heel sterk en lijkt me sterk dat je met 5M hem niet vastgezet krijgt aan iets?
 
Gewoon van die spanbanden van 5M kopen bij de Gamma, die dingen zijn heel sterk en lijkt me sterk dat je met 5M hem niet vastgezet krijgt aan iets?

Zo ging ik naar Corsica toen ik nog een SS had:

PICT0137.JPG


Zie die kleine oogjes waar ik die spanbanden doorheen haalde. Die dingen zijn echt sterk.

Iets anders wat je kan doen is zoals ik eht met die zadeltassen deed: gewoon onder je seat bevestigen en vastzetten door je seat er weer terug op te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb toevallig donderdag deze krauser kofferset met beugels voor een xj-900 van marktplaats gehaald en pas gemaakt voor mijn fireblade. Ik heb ze nog niet eerder op een ss gezien en nu ik ze zo zie snap ik dat ook wel een beetje. Ik heb ook twee zadeltassen van SW motech maar deze gaan een keer zoveel in en dat is best prettig. Set aangekocht voor €20,- dus al had het niet gelukt dan was het nog niet zo heel erg geweest.

C68B9820-9C70-4E8E-AF43-511FFEBA186E.jpg


Als je creatief bent kom je een heel end.
 
Zo ging ik naar Corsica toen ik nog een SS had:

[afbeelding]

Zie die kleine oogjes waar ik die spanbanden doorheen haalde. Die dingen zijn echt sterk.

Iets anders wat je kan doen is zoals ik eht met die zadeltassen deed: gewoon onder je seat bevestigen en vastzetten door je seat er weer terug op te zetten.
Ik zie jou niet op de motor. Paste je er niet meer bij? :) :) :)
 
Ik zie jou niet op de motor. Paste je er niet meer bij? :) :) :)
Toch mss niet goed gekeken ................ :P

Zo'n opmerking op een foto van mijn bepakte motor ook wel eens gehad.
Gelukkig kan je er zelf ook nog bij. Ben er tot Sicilië en Portugal mee gekomen.
Met het rijden heb je meer last van het gewicht dan van alle tassen. :]
 
Ik zie jou niet op de motor. Paste je er niet meer bij? :) :) :)

Fred :W

Edit: en nee ook nu zou ik daar perfect op kunnen passen :) (is weliswaar 8 jaar terug, de VERGRIJZING slaat inmiddels een beetje toe ;) :) :) :) )

(Jawel ik wilde dit jaar met MF weekend mee, maar paste niet in mijn agenda vanwege aankomende rit)
 
Laatst bewerkt:
Haha netjes ouwe!

Is dat de Coastline 3 Plus?

TIP: De achterkant met 2 haringen vastzetten, die 3 stokken erin drukken, en daarna de hele zooi voorover trekken en aan de voorkant vastzetten. De eerste keer duurde het 30 minuten eer ik hem op had gezet, daarna 3 minuten :)

En daarna is het 5 minuten kinderspel en die binnentent kan je er in 'prikken' :P :+ :) :) :)

Ik vind de ruimte in die voortent heerlijk, zeker als het k*tweer is.

Ik heb de Coastline 3 Plus, hier een filmpje.

En een foto :)
[afbeelding]
Zo, dit weekend weer eens geoefend met opzetten en hij staat nu in 20 minuten tijd. Van tas uitpakken tot tas weer ingepakt net geen uurtje 8-) Heb er alle vertrouwen in! Grootste uitdaging vind ik nog wel het opvouwen van de tent zodat 'ie weer in de tas past. Iets met ruimtelijk inzicht dat ik mis :+
 
Zo ging ik naar Corsica toen ik nog een SS had:

[afbeelding]

Zie die kleine oogjes waar ik die spanbanden doorheen haalde. Die dingen zijn echt sterk.

Iets anders wat je kan doen is zoals ik eht met die zadeltassen deed: gewoon onder je seat bevestigen en vastzetten door je seat er weer terug op te zetten.
Blijven mooie fietsen 8-) Goeie reisband, zo'n Pilot Power :+ Maatje van me op dezelfde Thundercat (en ik op de Tiger 1050) deed rondje Slovenië - Kroatië - Montenegro - Albanië - Bosnië, 3 weken lang:

Die Thundercat heb ik nu als woonwerk motor })

full
 
Laatst bewerkt:
iemand ervaring met solar opladers voor telefoon en tablet, die ook echt werken?

Ik zou een powerbank opladen tijdens het rijden. Ben je ook niet afhankelijk van de zon, op de camping kan je ze altijd wel ergens aansluiten.

Heeft dan ook als voordeel dat je je gsm niet ergens onbeheerd hoeft achter te laten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan