Het grote motorkamperen Topic Deel 3

waar slaapt men

  • Slaapmatje

    Stemmen: 60 53,6%
  • Slaapzak

    Stemmen: 9 8,0%
  • Alleen thuis

    Stemmen: 0 0,0%
  • Mag partner niet weten..

    Stemmen: 7 6,3%
  • luchtbed....

    Stemmen: 36 32,1%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
In het kader van die paraplutenten(snel opzetten/afbreken) keer ik nar de safarica 2 pers. maar een motor-site-review bracht o.a dat de tentzak te krap is waardoor oppakken toch meer tijd kost en de ongunstige massa/pakmaat/ruimte verhouding.
Heeft iemand hier misschien ervaring met de qeedo quick ash 'bikertent'
?
Ik vraag me af of deze dezelfde trubbels hebben..
Qeedo - Quick Ash 2 All in One paraplutent

Terwijl ik 'gewoon'een easycamp shadow 200 heb liggen(snel opgezet, maar slechte ventilatie)
en de quechua arpenaz 2 (erg goedkoop, goed waterdicht, net niet te klein, maar opzetten is tikje onhandig)
 
Breedte en hoogte is mooi, maar de lengte is mij te groot.
Mijn vango komt net boven de 50 cm en dat is max voor mij!

Las dat die in Engeland maar €150 is, super ventilatie. Eerder in dit topic al mijn mening gegeven!
 
Ik heb afgelopen weekeinde weer eens gekampeerd met mijn 8 jaar oude Khyam snel opzet koepeltje en mijn 3 mtr hoge Tipi thuisgelaten.
En dat ging toch wel verrassend goed ook qua ventilatie.
Danny :W :]
 
Breedte en hoogte is mooi, maar de lengte is mij te groot.
Mijn vango komt net boven de 50 cm en dat is max voor mij!

Las dat die in Engeland maar €150 is, super ventilatie. Eerder in dit topic al mijn mening gegeven!
Dan heb je het zeker over mijn Vango Omega 350?
Ik lees van Sammie problemen met inpakken in de tentzak.
Ook dat hebben ze bij Vango prima opgelost.
De tentzak is (te) ruim zodat alles met groot gemak in de zak gaat. Aan buitenzijde van de zak zitten 2 compressie-spanbanden waarmee je het pakketje nog eens flink kan verkleinen. Goed over nagedacht!
 
Heb al jaren de Khyam Igloo. Is voor mij perfect. Gaat gewoon dwars achterop. Stuur is nog breder dus geen probleem. Er is ook nog een speciale biker uitvoering.
 
Dan heb je het zeker over mijn Vango Omega 350?
Ik lees van Sammie problemen met inpakken in de tentzak.
Ook dat hebben ze bij Vango prima opgelost.
De tentzak is (te) ruim zodat alles met groot gemak in de zak gaat. Aan buitenzijde van de zak zitten 2 compressie-spanbanden waarmee je het pakketje nog eens flink kan verkleinen. Goed over nagedacht!

Correct, voor het geld hoef je het niet te laten. Is alleen totaal ander model dan wat sammie aangeeft ;)
 
In het kader van die paraplutenten(snel opzetten/afbreken) keer ik nar de safarica 2 pers. maar een motor-site-review bracht o.a dat de tentzak te krap is waardoor oppakken toch meer tijd kost en de ongunstige massa/pakmaat/ruimte verhouding.
Heeft iemand hier misschien ervaring met de qeedo quick ash 'bikertent'
?
Ik vraag me af of deze dezelfde trubbels hebben..
Qeedo - Quick Ash 2 All in One paraplutent

Terwijl ik 'gewoon'een easycamp shadow 200 heb liggen(snel opgezet, maar slechte ventilatie)
en de quechua arpenaz 2 (erg goedkoop, goed waterdicht, net niet te klein, maar opzetten is tikje onhandig)
ik krijg vandaag de quick oak 3 binnen, de quick ash heb ik al eens eerder besteld maar weer teruggestuurd omdat ook die geen voortentje heeft... ik ga hem vanavond in de tuin opzetten, ik zal wat fotos plaatsen. na mijn vakantie op de motor naar Zwitserland en Oostenrijk (28-7 t/m 13-8) zal ik wat ervaringen vertellen)
 
Mocht iemand nog een tentje zoeken heb mijn coleman monviso 2 ingeruild op een tasman 3.
Heb met de monviso 1 motor vakantie gedaan.

heb nu tasman 3 ivm ruimte (de vriendin gaat ook mee).
 
In het kader van die paraplutenten(snel opzetten/afbreken) keer ik nar de safarica 2 pers. maar een motor-site-review bracht o.a dat de tentzak te krap is waardoor oppakken toch meer tijd kost en de ongunstige massa/pakmaat/ruimte verhouding.
Heeft iemand hier misschien ervaring met de qeedo quick ash 'bikertent'
?
Ik vraag me af of deze dezelfde trubbels hebben..
Qeedo - Quick Ash 2 All in One paraplutent

Terwijl ik 'gewoon'een easycamp shadow 200 heb liggen(snel opgezet, maar slechte ventilatie)
en de quechua arpenaz 2 (erg goedkoop, goed waterdicht, net niet te klein, maar opzetten is tikje onhandig)

De tassen van de Ash en de Oak hebben een overcapaciteit van (ongeveer) 20%. 'Monkey-proof' inpakken dus.

@Fulleke; de jouwe is vandaag verstuurd....zo snel is'ie er nog niet ;)
 
Afgelopen maand in een 3 weken tijd naar Zwitserland gegaan, de Route du grand alpe uitgereden, ontelbare Cols gereden, naar Monaco, Nice, door naar Corsica, naar Florance, verder Italie door, Oostenrijk in, Stelvio, Silveretta, Timmelsjog enz. enz. enz. enz. enz.

Als tent: Coleman Darwin 3. Pakmaat superklein en superlicht, in de tenttas had ik een campingkruk bij in zitten en mijn schoenen. Wanneer ik vuile was had ging de vuile was naar de tenttas, en de schoenen naar mijn normale tas.

In de tas (Givi tas) mijn slaapzak, slaapmat, kussen, lange en korte broek, 5 onderbroeken, 5 paar sokken, 4 shirts, vest, regenkleding, dikke handschoenen, 3 handdoeken, zwembroek, gopro, toilettas, waterfles, tasje met laders en kabels, shemagh, zonnebril, schoonmaakdoekjes. (En ja, dit past :D)

Mijn tent is een Coleman Darwin 3, pakmaat en gewicht is klein/laag en toch een ruime tent. Super snel op te zetten en af te breken.

IMG_4829.jpg


IMG_5068.jpg


IMG_5203.jpg


IMG_5416.jpg
 
Ik heb ook de Coleman Darwin, de 3+. Maar het is me een raadsel hoe je alles in dat rolletje krijgt !
De tent alleen al is alleen al 60 x 17 x 17, en dat is dan door de fabriek ingepakt.

En dan de rest in dat andere rolletje , poeh. Knap hoor.

En eten, dat is dan lekker in restaurants natuurlijk. Scheelt een hoop rommel om mee te nemen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook de Coleman Darwin, de 3+. Maar het is me een raadsel hoe je alles in dat rolletje krijgt !
De tent alleen al is alleen al 60 x 17 x 17, en dat is dan door de fabriek ingepakt.

En dan de rest in dat andere rolletje , poeh. Knap hoor.

En eten, dat is dan lekker in restaurants natuurlijk. Scheelt een hoop rommel om mee te nemen.

dat zal hem in de + van 3+ zitten , de gewone 3 :
Pakmaat: 48 x Ø15 cm.
- Gewicht: 3,4 kg.

Maar netjes hoor Nick :t
 
Laatst bewerkt:
De 3+ is inderdaad een stuk groter want die heeft die hele voortent erbij, de 3 heeft dat niet.

We haalden aan het eind van de dag net voor de camping altijd een stapel bier, en voor de dag erna ontbijt en middageten. Avondeten deden we dan altijd ergens in een restaurant of eettent en dan een normaal gerecht van een tientje of vijftien euro. En bij vertrek even een koffie op de camping zelf.
 
De tassen van de Ash en de Oak hebben een overcapaciteit van (ongeveer) 20%. 'Monkey-proof' inpakken dus.

@Fulleke; de jouwe is vandaag verstuurd....zo snel is'ie er nog niet ;)
Klopt het dat de pakmaat van een paraplutent veel groter is, en zwaarder dan een 'normaal'tentje?
 
Hangt van je perspectief over groter, zwaarder en normaal af.
Persoonlijk vind ik het gesteggel over het gewicht van bagage(middelen) op de motor nog wel eens wat overdreven. Net die ene tent of slaapzak kiezen omdat'ie een onsje minder weegt of een 9.7cm kleinere pakmaat heeft, maar als een stijf ingewikkelde mummie onder een enkellaags doekje van 40 cm hoogte te gaan liggen is niet mijn idee van reizen. Ik heb graag wat ruimte om me heen, slaap niet als een plank stijf op m'n rug, maar met opgetrokken knieën en heb een hekel aan wakker worden in een tropische regenbui van condens.
Ongetwijfeld zullen de paraplutenten wat groter zijn dan een conventioneel tentje gezien het stangenstelsel dat ze met zich meebrengen. En wellicht ook iets zwaarder.
Maar hé, de paarden in mijn motorblok merken daar niet zoveel van. Een bezoekje aan het toilet scheelt vaak al het verschil tussen een volwassen tent of sukkelen met ruimte op, qua totaalgewicht...
Het grootste gewin van een paraplutent tov een conventionele tent is snelheid & gemak. Als je dat aanspreekt na een dagje cruisen, moet je daar voor gaan. Wil je 'Bear Grylls-style' gaan reizen zijn er genoeg alternatieven.
Afmetingen en gewichten van de verschillende paraplutenten staan op de site Outdoor365. Mag je zelf vergelijken wat bij jouw manier van reizen past.
 
Ik koos de Darwin 3+ juist voor de voortent, bij regen kun je dan laarzen en zo makkelijk drooghouden en ook ja andere spullen.

Voor slapen doe ik het luxe, ik heb een 2 persoons luchtbed ( Van Obelink ) , een klein elektrisch luchtpompje ( Gamma ) en een gewone slaapzak en een paar compacte kussentjes van de Xenos.
Ik had helemaal genoeg van dat geworstel op een te klein matje , en een mummieslaapzak is helemaal niets voor mij.
Qua eten eigenlijk alleen ontbijt mee, muesli of van dat outdoorspul waar je heet water bij doet.
Lunch meestal onderweg, broodje ergens, avondeten restaurantje.
 
Ik heb mijn motorspullen gewoon allemaal in de tent liggen :D, past makkelijk met een 1 persoons luchtbed diagonaal in de tent.
 
Ik heb mijn motorspullen gewoon allemaal in de tent liggen :D, past makkelijk met een 1 persoons luchtbed diagonaal in de tent.
Ik ook, een 2 pers. tent is perfect voor jezelf en je bepakking...
De kistjes/schoenen en helm e.d 'slapen'als het kan regenen in de zijtassen van de motor
 
Precies! Gewoon al je spullen binnen, blijft iig alles droog.
Verder gaat mee een prima luchtbed en een comfortabele slaapzak.

Decathlon verkoopt een "3" persoons pop-up tent. Staat erbij 60cm per persoon.
Wat een flauwekul, voor 2 personen is het al niet ruim. €84.99


Gewoon dus een 1 persoons-tent.
 
Die pop-ups hebben zo'n onhandige pakmaat...
Ik denk dat je qua aantal personen aan chineesjes moet denken.. daar worden ze ook gemaakt..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan