VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de bougies getrokken, halverwege bedacht ik me dat dit klusje al op te doen lijst staat sinds ik de motor heb. Ik had ze al wel een tijdje klaar liggen :S

2016-12-27%2014.32.13.jpg


2016-12-27%2014.32.33.jpg


De bougie rechtsvoor is vochtig, de rest niet, het vocht is koelvloeistof (Vies zoet) de radiatoren zat trouwens niet heel veel koelvloeistof meer in, terwijl ik dit recentelijk had bijgevuld. een dag voordat ik de laatste keer kwam te staan geloof ik.

Tevens kwam ik er achter dat er NGK huppeldepup 9's bougies in zitten, ik had 8's klaar liggen, volgens werkplaatsboek is de 9 voor langdurig hoge snelheden en de 8 standaard.

Ik ga maar een koppakking bestellen en de kop gaan trekken. Houdt een mens bezig zal ik maar zeggen :)

db
 
doe maar ja. en als je toch bezig bent, ff afstellen die handel. die bougies zien er niet echt top uit qua kleur.
 
doe maar ja. en als je toch bezig bent, ff afstellen die handel. die bougies zien er niet echt top uit qua kleur.

Er staat al een ultrasoon bad klaar, er zijn metalen buisjes voor tussen de carbs onderweg en zodra het geheel weer werkt ga ik de originele set die er op zat rustig uit elkaar halen en schoon maken en vervolgens plaatsen en volgens maar eens een poging doen tot goed afstellen (nog nooit gedaan) op de zelfgemaakt RVS uitlaat die op deze motor zit.

db
 
Laatst bewerkt:
Kopje is er af. De verdachte cilinder:

2016-12-27%2019.44.32.jpg


Als iemand nog meer foto's wenst, ik heb er een paar extra gemaakt :)

Ik kan geen uitzonderlijke rare dingen vinden aan de kop zelf , de pasvlakken van de cilinder ga ik morgen mee bezig.

Meeste onderdelen zijn door het ultrasoon gegaan zodat ze er weer schoon in kunnen. Alleen de kop zelf paste niet, dus die heb ik handmatig schoon gemaakt en die staat nu in de oven te drogen.

Dit is denk ik ook niet de eerste keer dat deze kop gelicht is. De kettingspanner had 1 afwijkende bout en 1 bout die al los zat. :o :o
Past wel in de trend van deze motor, alles is al eens losgehaald door een vorige beun :)

De nokkenasjes zien er trouwens uit om door een ringetje te halen, geen enkele pitting, (of waren dit alleen de nokkenasjes van de achterste kop die hier last van hadden?)

In welke volgorde dienen de kopbouten trouwens aangehaald te worden, ik kon nog wel vinden dat ze op iets van 42 Nm aangehaald moeten worden als ik het goed lees maar niet in welk patroon.

mvg

db
 
Laatst bewerkt:
alsjeblieft.
Aanhaalmoment voor de 8mm bouten is 21-25 Nm en de 9mm bouten is 38-42Nm, wel alles in ca.3-4 stappen op moment zetten. dus eerst alles op bv 10Nm, dan alles op 20Nm etc.
full
 
Laatst bewerkt:
De bougie rechtsvoor is vochtig, de rest niet, het vocht is koelvloeistof (Vies zoet) de
db

Aan de isolator te zien van zowel LV als RV zijn beide behoorlijk schoon (geen roetaanslag). Dat bedoelde ik met "schoongebrande" pitten, alsmede dus verdacht op een doorgeslagen koppakking.

Aan de koppakking zie je meestal niet zo veel.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien het pakketje uit de verenigde staten aanzienlijk eerder was dan ik had verwacht en ik moet wachten op gereedschap en de koppakking voor de opbouw heb ik intussen de originele set carburateurs door het ultrasoon gehaald en opgebouwd.

Deze set zat op de motor toen ik hem kocht en nadat de startmotor vervangen was startte hij wel op maar de cilinder rechtsvoor niet. Vervolgens heb ik de carburateurs op de verkeerde manier gedemonteerd (ik had de onderkant luchtfilter losgemaakt) waardoor alle kunststofbuisjes stuk gingen en de veer koppelingen tussen de carbs uit elkaar lagen. Toen heb ik er voor gekozen om een andere set carbs te kopen bij een sloper in de omgeving.

Het opbouwen ging in tegenstelling tot wat ik verwachte beter dan gedacht, nagenoeg de hele set zit weer in elkaar.
Ik heb echter geen stationairschroef meer, die heb ik toen over gezet op de set waar ik de laatste tijd mee reed, die kan ik natuurlijk terug plaatsen echter ook die bout is krom. Misschien dat ik zelf zo'n knopje kan maken en dan een nieuwe M4 bout er in zetten het veertje heb ik nog.

Dit heb ik trouwens over.

2016-12-30%2020.50.46.jpg


Van die bovenste veer had ik er twee over tot ik bedacht dat het er best wel op leek dat die hier kon horen in het rode cirkeltje en tussen de twee andere carbs. Is dit de goede plek? Hij past er zeer mooi.

2016-12-30%2020.51.24.jpg


Ik kom echter ook een veer te kort tussen de gashevel van de eerste carburateur en zijn buurman. Onder de blauwe cirkeltje aan de onderkant van het metaal plaatje.

Ik denk dat het op deze tekening nummer 11 is.
honda-vf750f-interceptor-1983-d-usa-carburetor-component-parts_bighu0178e2d1701_0399.gif


Zonder dat veertje is er geen sprake van synchroon stellen jammer genoeg, nu kan ik deze wel uit de set trekken waar ik de laatste tijd mee reed, echter doe ik dat net zo lief niet voor de eenvoudige reden dat ik na dat ik de kop er weer op heb ik net zo lief meteen de schone set er op zet met de mogelijkheid om de vieze set er op te zetten als ik problemen krijg.

Heeft iemand dus zo'n veertje over en wil die deze in een envelop steken tegen vergoeding? Anders ga ik hem waarschijnlijk bij CMSNL bestellen voor die 5 euro + verzendkosten.

Ik heb trouwens zo'n setje metalen buisjes er in gezet van vinscoot2000 op ebay

Zo zag de set er trouwens uit toen ik vandaag begon:
2016-12-30%2016.15.40.jpg


Met vriendelijke groet,

db
 
Die veer in de rode cirkel is op de juiste plaats, er moet er 1 tussen de voorste carbs, maar ook bij de achter moet er 1 tussen... Die veertjes en stelschroef heb ik wel.. Stuur maar een PB waar het heen moet..


IMG_6250.jpg~original



IMG_6248.jpg~original
 
Laatst bewerkt:
Pff, das een setje voor in de vitrine. De boutjes van het deksel en de vlotterbak door RVS imbusjes vervangen?

Bij mij viel het gelukkig mee hoe veel deze boutjes tegenwerkten, ik had net een bitje die wel goed greep op deze boutjes. Ondanks dat het geen JIS bitje is.

Voor de stationair stelling heb ik trouwens al wat gemaakt, ik heb ook geen 3D printer voor niks natuurlijk. ;)
Die beide grote veertjes zitten nu op hun plekkie. Ik heb alleen nog behoeft voor het koppelveertje, ik stuur je zo een PB'tje.

Dit is trouwens hoe ze er bij mij voor liggen, bij lange niet zo mooi als die van jou!

2016-12-31%2013.21.41.jpg


2016-12-31%2013.21.53.jpg


db
 
Ik hoop dat volgende week het blok gestript is, dan kan ik de cylinderbussen terug plaatsen.

Eerder had ik al van Dutchy via pm al wat info gekregen; ik herhaal hier even wat ik geleerd heb, zo kunnen anderen het terug vinden :)
Alle cylinderbussen moeten gelijk staan met het bovenste vlak van het blok. (Ik was bang dat ze eigenlijk iets hoger moesten staan)
Er zit een lijm op de koppakking, die de boel afsluit, deze activeer je door het blok een eerste keer op temperatuur te laten komen zonder koelvloeistof.


Wat zijn dingen waar ik op moet letten?

Is er een bepaalde methode om ze terug te plaatsen?

Ik was van plan om de cylinderbussen te koelen (vriezer) en het blok warm te stoken in de oven of op de verwarming, waarna ik ze terug in plaats tik met een terugslagvrije hamer en enige voorzichtigheid.
Op voorhand even nakijken wat de dikte is van de metalen ringen bovenaan (waar de bovenste o-ring achter zit) en wat de dikte is van de flens op de bussen, en hopen dat ik zo 4 combinaties kan maken die even hoog zijn.

Gebruik ik best iets van pakkingpasta (bijvoorbeeld hylomar 3400) onder aan de bussen?
Zijn er dingen waar ik op moet letten?
 
Ik ben op zoek naar de bevestigingsplaten voor de remklauwen van een Sabre. En dan vooral diegene die het TRAC systeem bedient:

s-l225.jpg


De kans is echt ontzettend klein dat iemand die rond heeft slingeren, maar niet geschoten is altijd mis.
 
De vork komt uit een Sabre 750 inderdaad, eentje uit 85. @Maximus86, Van wat ik op google kan vinden lijkt het me dat die van een 1000 niet gaan passen.

Woesthoff ken ik inderdaad maar die optie houd ik nog even open. De vork wil ik eventueel in mijn Magna plaatsen, maar ik moet nog even het e.a. uitzoeken om zeker te zijn dat alles past.
 
Laatst bewerkt:
Vanavond geprobeerd een andere achterschokker te monteren onder m'n VF1000F. Oude schokker had hoh 403mm. Nieuwe 410 mm. Dan moet de achtervork dus iets zakken en dat wil maar net. Ik zie alleen niet echt waarom ie niet wil zakken. Iemand ook zoaliets al eens bij de hand gehad. Ook loopt de ketting dan door de verder gezakte achtervork heel dicht langs de uitlaat met wellicht schade op den duur. Ga de schokker maar weer inkorten..........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan