VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,
Voor jullie een heel simpel vraagje maar voor mij een vraagteken:
In de handleiding van mijn VF1000F staat dat wanneer ik de motorolie wil peilen de motor van op de middenbok moet staan, dan 3 minuten stationair laten draaien, peilstokje eruit draaien en schoonmaken, daarna er los inzetten, dus niet vastdraaien. Klopt dit nu eigenlijk wel. Dacht toch altijd dat je moet peilen met koude motor...
 
Altijd koud peilen en idd op de middenbok,
Als je de motor laat draaien dan zit er altijd teveel olie op je peilstok.
Dus dan heb je geen goede indicatie van je olie.
Ik heb zelf ook een VF1000F2 maar dit geld voor de meeste motoren.
Ook bij een auto altijd koud peilen.
 
Altijd koud peilen en idd op de middenbok,
Als je de motor laat draaien dan zit er altijd teveel olie op je peilstok.
Dus dan heb je geen goede indicatie van je olie.
Ik heb zelf ook een VF1000F2 maar dit geld voor de meeste motoren.
Ook bij een auto altijd koud peilen.

Maar moet ik dan de peilstok wel of niet indraaien of toch los erin zetten?
 
Vanuit de manual:
Remove the oil filler cap/dipstick, wipe it clean and insert it
without screwing it in
. Remove the filler cap/dipstick and
check the oil level.
The oil level should be between the upper and lower level
marks on the dipstick.



Zo, Sabodas heeft de rooie VF1000F2 weer opgehaald. Het was toch wel een hele operatie. Je kent dat wel, je heelt het ene los en dan volgt het ander.

Afgelopen weekend de laatste hand er aan gelegd en proefgedraaid. Alles in orde.
Gisteravond kijk ik nog even in de werkplaats en ligt er toch een paar drupjes koelvloeistof onder. Toch de dichting van het dekseltje van de waterpomp niet dicht.. Weer alles los.... :(

Nu ja, proefgedraaid en na een controle vandaag was alles droog.

Het zijn nu eenmaal motoren van +30 jaar...

Bob was zo vriendelijk een paar ondersteunende versnaperingen achter te laten. (Mijn dank Bob) Ik voel me de afgelopen dagen niet kiplekker. Ook hier heeft de griep z'n bezoek gebracht. Ik denk dat ik maar eens zo'n versnapering vanavond ga nuttigen....
 
Hallo heren, heeft(weet) iemand nog een gebruikt(e) kettingkast en kettinggeleiding t.b.v. swingarm van een 1000R ?

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor de slechte foto's maar de enoscoop maakt ze niet beter :/
Ik zou graag de tank van mijn VF 1000 F coaten tegen roest. Ik was al met electrolytisch en chemisch ontroesten bezig geweest, maar coaten kan niet zomaar vanwege:

Er zit een gaasfilter in de tank bij de Vf. Bij veel "gewone" benzine kranen zit de vuilzeef aan de kraan, hier dus in de tank, en die haal je er niet zomaar ff uit, denk ik....Maar wat zie ik nu precies?

Volgens mij is de rode pijl daar waar de leiding die door de bodem van de tank naar de brandstofpomp gaat. De blauwe pijl de aansluiting met de benzinekraan? En hoe zit het dan met de reserve?
Wie heeft hier ervaring mee hoe dit te doen, want coating zal de zeef verstoppen denk ik.....
Of niet coaten maar tank nogmaals met zuur behandelen, twee filters na de tank en tank goed vol houden?
 
Tomcat.. Heb je de benzinekraan en de vlotter er uit? Wat zie je meer als je via de vlotter opening kijkt?
Een mogelijk plan B.. Waarom slijp je geen proper gat in je tank met een dremel, verwijder je de gaasfilter, en laat het dan terug toe lassen? Kunnen we ook eerst proberen op de slopertank die ik hier heb liggen, die is nu toch te roestig om te gebruiken dus heeft een coating nodig, buitenkant is relatief proper.



En dan nog een vraag.. Ik heb namelijk de volle 2 kilometer met een VF gereden vooraleer ik het ding tot de laatste schroef uit elkaar getrokken heb, en heb bijgevolg geen ervaring met regulier onderhoud.

Hoe veel olie hebben jullie al uit de carterontluchting van jullie VF, Magna, VFkF of RC30/45 gehaald? (Of helemaal niets?) Zeker na eens lekker doorgassen, of lange reizen.

Ik merk wel dat van verschillende motoren de carburators bruin aangeslagen zijn, maar zou eens willen weten of er werkelijk veel olie passeert, of dat bruine gewoon aanslag is van 50K kilometers en 30 jaar zonder reinigen.

Ik probeer voor mijn VF een catch can te ontwerpen die op de plaats van de bobines past, maar wil eerst weten hoe effectief dat tankje moet zijn. Het is namelijk vele malen complexer om een goed functionerende liggende tank te maken dan het is om een staande cylinder om te vormen tot een goede catch can.
 
Tomcat.. Heb je de benzinekraan en de vlotter er uit? Wat zie je meer als je via de vlotter opening kijkt?
Een mogelijk plan B.. Waarom slijp je geen proper gat in je tank met een dremel, verwijder je de gaasfilter, en laat het dan terug toe lassen? Kunnen we ook eerst proberen op de slopertank die ik hier heb liggen, die is nu toch te roestig om te gebruiken dus heeft een coating nodig, buitenkant is relatief proper.
Misschien is jouw slooptank wel beter dan mijn beste.....maar ik heb de vlotter eruit en ook de benzinekraan verwijderd. Foto is gemaakt via het vlottergat.
En dan nog een vraag.. Ik heb namelijk de volle 2 kilometer met een VF gereden vooraleer ik het ding tot de laatste schroef uit elkaar getrokken heb, en heb bijgevolg geen ervaring met regulier onderhoud.

Hoe veel olie hebben jullie al uit de carterontluchting van jullie VF, Magna, VFkF of RC30/45 gehaald? (Of helemaal niets?) Zeker na eens lekker doorgassen, of lange reizen.

Ik merk wel dat van verschillende motoren de carburators bruin aangeslagen zijn, maar zou eens willen weten of er werkelijk veel olie passeert, of dat bruine gewoon aanslag is van 50K kilometers en 30 jaar zonder reinigen.

Ik probeer voor mijn VF een catch can te ontwerpen die op de plaats van de bobines past, maar wil eerst weten hoe effectief dat tankje moet zijn. Het is namelijk vele malen complexer om een goed functionerende liggende tank te maken dan het is om een staande cylinder om te vormen tot een goede catch can.
In mijn catch tankje zat vooral vies conderswater, met wellicht wat oliesmurrie. Maar echt veel km heeft mijn Vf niet gemaakt, wel veel korte ritjes dus ik denk dat er dan juist condens in zal ontstaan. Ik zie er niet veel bijkomen nu.
 
Kweenie.. Ik vond die $43,- best wel mee vallen... Normaal zijn die krengen €17,50excl. per stuk..
De verzendkosten maken het grootste verschil. Ik denk dat ik ze gewoon eens probeer. Wie weet zijn ze goed. De originele rubbers waren fataal voor een carb. Zo hard zijn ze. Ik gebruik de volgende keer een fohn.om de rubbers warm te maken. Kwam in 1 keer in me op en werkt goed. Ook bij het plaatsen. Helaas waren de rubbers al uit elkaar gevallen.
 
Ik gooi de rubbers in een bakje met heet sopwater voor montage. De combinatie van warm water en een sopje zorgen er voor dat het monteren enigszins draagbaar is.

db
 
ja, hoe gaat het daar mee eigenlijk. Fozzie was gestoken door een werkbij maar nu wel weer akelig stil
 
Volgens mij hebben we een aantal pagina's geleden een heel experiment gehad om de rubbers weer soepel te krijgen mbv eterische olie etc.... ;).
Dat met die eterische olie gaat echt super kan ik uit ervaring zeggen. Ik heb toen m'n inlaatrubbers gedaan, waren zo hard als hardplasic en niet meer te monteren, na de behandeling helemaal soepel geworden. Ben ook benieuwd hoe het met Fozzy is....
Edit: vandaag de VF uit z'n winterslaap gehaald, één druk op de knop gelijk netjes lopen *O*
Maar ff rondje gedaan en toe begon het te regenen (-zucht-)
 
Laatst bewerkt:
Ook ik wou gisteren de VF stilletjes aan wakker maken uit winterslaap. Ik merkte op dat hij toch nog wat incontinentie vertoont...
Klein plasje olie eronder. Uitlaatcollector onderaan ook vol olie. Het lijkt alsof het van de waterpomp komt... (zie laatste foto) Kan dat? Welke dichting is dan versleten? Apart te bestellen?

GKJajEbzlzoDUQ7b_ylXsznKRl22n9cySgi9QtZbHHf7ijJZHTvzXJMm8RbQuxwrCDsz7T392qGBrPF6n4crugEpeW-Myrt5VH24uzi0yB_V_A_22_B6D6kWu2VLLRVPeeKo3z9Uh53LTmOY2oR413z1HFh-zpAMrYOKhR69dtiKpvD3JLP687YNzhGon3f0NUcIzm12UdrWiH9UHzwG8NFJkw0RL1zv0SIm3angkPrlE63jY6MhwKb0nF0L2R2MI3IjFmU9qqAkTkGQKb2EjQFsiUHYjEN2obWoR0O8PITDPqGURYLWLHxOPG-Zv6RiEZf6zwgmazfbl7k06HuAA3Hhz1S62iqh1vOy_O5_zn7GVd5PqyB4Ktbr9pofFzwnMONEEHYGgWwU7rQYmTYtpaV0ZLKL7QkHNhb4qsmEJjbXnEEueionrIqWppKVLlyiCwUQMckFVvgHn_eIIVQFn40YcG27lRLi8Hoqm1VY9NaQZNJrCG6v-dPSnCcrzS1XdqgfQFu4SYc1SiZTQJrrwuaMQSa5hkix-bj8oVjFkJ9AQZMC3VJ0zikz1B6lHxMGT6_g3PYcbOVs8qwApRb6Qc-Logm4IQpTiiPZBy-VQoC2raUVwNxPew=w287-h509-no


RU5oE8_Pz_1-HJn0WVyhtPIC5O5TApv1D3VrMlkxxK5tpTYT5u-BCmbNVLHc3naRH3JO5gUo3eKSWlYqDSVpcg9qaDhbHTMyHZYyjuS3laHbEQBJeDi8VTlfARo0Le-smcMxL0VK5eqhQFEczjnbC_iMaqPaw_C-qnVJBQZGfydLu528thuA3TsSh-sxQv-KAeksrDMD3MwuWwtbCwyUu9PSfoDrwo14LxOO8a26f8zvwbmGyTGPeEY8qM_j3lXzX41j933F6tVN5sE_idedaDCpqzSVKzfNk3BvdpOf5vCUzWXuc2CsrwVo-NDQcaYWmZFI3ZoqbpRipvVwKKPx2naLZ54UMc0VdpxhuuaxGFWuY7wKJQf2p0BlEAQez036dD9kc73aF0qmtAH481oOfPWpQW9h_oL54VctG3ff6FKkojsZkRMN-x8JjXxn7Fo--_tTbag9vjPWMG6QNyaoK0XGakOXsJnJ8KTxTyFd5q_5vsiJaDQLaKqpYvvQYg2PLzs3_2dZOuiba8G22iEfuxFYgkn2n2vru0uw-_DTLFYoo78rrYnR1zP6wY8_P0j5KMBk8PqhqMR2v9oXA9-fc9ib83ibBf8EKGWNRKg1P4IVag4ORbyAOg=w905-h509-no


_9uNbtz_t0OljjrGuDYX0dMLEvqQ4UcBuSBQHu6a3Fl0vOjXEJyMCsQEpBAG5atwz7bBoW7PIyu2IcADoyJF2l8CmkRFkWQoBxF0sLxAF8MD6dqe2uskA504PYIMpF8AVObR0rYoqrINA6v8l1fMarfaEP5K125gwNXQntsALyMWUAqi0ETHAbRdjHeaO4ZcAdyHnpJzBY_U6Ck0WkFHGOh97sW9v3rY2DVkZggDg_c8hvMcQttOK5tdP40oqt4P192Hx2_9L-67sTXMSJ9RQlNaCh-UX2INAEaTRfBCS8l3-gIeDrI32vnrI05ViA90htqsm58Cdu3Ni_u7kd40kefBJLEJEWBX_lmVzICntNyNn7e3n1JIRbvZz3a2fNJ-duFRdUNxmWA5G8IJBvSKpN9sF6yBek-glKi2JVEpzNtb1aKDkX1MY3hFvaNz51Z0Ns0eQezMnTcKr-cpoNXREEosGhJ4zkkl5_uADBD0K26ahuwKZVa1Xj6zdqckaGA8HUXDmq947g8cjJ1mf8FxE7PI3-d0grPMEicjCOZb2S9DQA3d2yZMUs7DHS4nUcudd1igr5qr7DVsdc45oh1GbN6SaKu_c4VQmY3_utzHifTdntO0OgAT7g=w287-h509-no
 
Laatst bewerkt:
Controleer eerst even het oliepeil... Als je de kraan op hebt laten staan, en eén van de vlotterstjes sluit niet lekker, heb je kans dat alle benzine is doorgelopen in het blok waardoor het oliepeil te hoog is.. Dan loopt het uit alle ontluchtingen er uit..

Anders is het vreemd dat juist daar de olie uit de waterpomp loopt. Het kan wel, maar voor de olie zitten er in de waterpomp niet 1, maar twee keerringen. De keering aan de zijde van de versnellingsbak wil er wel eens uitlopen.. Maar dan nog, heb je niet zo'n lekkage aan buitenzijde van het blok..

Is het blokolie of remolie ??? Kan wel eens zijn dat de seal van je koppeling slave cilinder door is..

We hebben alle keerringen in de eindaandrijving allemaal vervangen...
 
Laatst bewerkt:
Of je koppelings as afdichtingsrubber.........

weet niet of dat dan net zoveel "fun" wordt als bij mijn VF500F2....


IMAG3326-768x1358%202_zpsjrwtoodj.jpg



IMAG3550-768x1358_zpslniydpur.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan