rem ontluchten werkt niet

ZX12RRijder

Rookie
3 jun 2015
9
0
Den Haag
goede avond,

ik ben nu een avondje bezig geweest met het ontluchten van mijn voor remmen ik heb het volgende gedaan.

1. de rem klauw gedemonteerd.
2. volledig schoon gemaakt
3. klauw open gemaakt en door gespoten met de hogen druk
4. de zuigers ingevet en helemaal naar binnen gedrukt
5. klauw weer in elkaar gezet
6. nieuwe rem blokken gemonteerd
7. klauw weer gemonteerd

en veel veder lukt het niet echt ik krijg hem niet ontlucht niet met een vacuümpomp en ook niet met de hand ik snap even niet wat er fout gaat kan iemand mij misschien helpen.
 
Heeft je hendel voldoende speling?
Als hij te strak staat afgesteld pakt hij geen vloeistof en is de opening naar je reservoir afgesloten.
 
Als je niet van onder af kan vullen (ik neem aan dat je de nippel iets los hebt gedraaid)dan zit er iets in de pomp verstopt.
Als het goed is heeft de hendel iets speling voor dat deze de plunjer raakt.
 
Voel de reservoir tot de max (geen kapje erop), en draai van 1 remklauw een nippel open (met de ontluchtingsslang erop). Je doet verder niks met de remhendel of pomp. Gewoon niks doen en laten staan! Kan best 5 min duren maar vaak zie je na een minuut wat remvloeistof eruit komen met lucht. Als dat gebeurt draai je de ontluchtingsnippel vast en doe je aan de andere kant precies dezelfde.


Als je dat gedaan hebt kan je gaan pompen met je remhevel (wat de normale gang van zaken is). Zo krijg je de resterende lucht eruit.
 
Laatst bewerkt:
Als de remleidingen nog de originele tuinslangen zijn,zou ik ze vervangen.
Het komt wel eens voor dat er iets loskomt in de slang en dat ie zo de doorgang blokkeerd.
Ik denk hieraan omdat je zegt dat er geen remvloeistof bovenkomt wanneer je van onderaf probeerd te vullen.
 
Wat ik zelf nog wel eens doe, is met een waterpomptang de slang dichtknijpen, net achter de rempomp. Beheerst, stukje leer of rubber er tussen om de slang niet te beschadigen.
Als je dan pompt moet je meteen remdruk hebben want je hoeft maar 3 cm slang te vullen. Dan weet je meteen of je rempomp functioneert.
Vervolgens kun je door de tang een beetje te lossen vloeistof doorpompen richting de remklauw. Wel zorgen dat de ontluchting onder open staat. Als je de remhendel loslaat, tang weer inknijpen zodat er geen vloeistof terug gezogen wordt in de rempomp.
Dit herhaal je tot er beneden vloeistof uit de ontluchting komt.
 
Ik heb bij mijn Piaggio het zelfde probleem een beetje.

Ik heb er een nieuwe achterklauw opgezet, sinds dien rij ik zonder achterrem.

Ik heb geprobeerd te ontluchten met een vacum zuiger daarmee is het ook niet gelukt.

Wat heb ik gedaan:
Rem olie bij gevult, deksel dicht.
Rem pompen, Rem ingedrukt houden -> Ontluchting nippel los draaien je kan dan zien dat er lucht uitkomt. Nippel vast
Weer hetzelfde proces uitgevoerd(paar keer).
Mijn rem is nu op druk maar raakt heel vaak plotseling zijn druk kwijt.

Wat kan ik nu nog doen om het goed te krijgen ?
 
Ik heb bij mijn Piaggio het zelfde probleem een beetje.

Ik heb er een nieuwe achterklauw opgezet, sinds dien rij ik zonder achterrem.

Ik heb geprobeerd te ontluchten met een vacum zuiger daarmee is het ook niet gelukt.

Wat heb ik gedaan:
Rem olie bij gevult, deksel dicht.
Rem pompen, Rem ingedrukt houden -> Ontluchting nippel los draaien je kan dan zien dat er lucht uitkomt. Nippel vast
Weer hetzelfde proces uitgevoerd(paar keer).
Mijn rem is nu op druk maar raakt heel vaak plotseling zijn druk kwijt.

Wat kan ik nu nog doen om het goed te krijgen ?



Of je opent een eigen topic ipv inbreken in een andermans topic :X
 
duurt echt even. Dit komt omdat er vel lucht in zit wat zich samen laat drukken. Heb hetzelfde gehad toen ik mijn voorklauwen heb gereviseerd en er staal omvlochten leidingen op had gezet. Ben er flink lang mee bezig geweest.
 
ik wil iedereen die heeft gereageerd bedanken ik ben net klaar het is gelukt ik weet niet goed wat er nu fout was maar na het voor de 2e keer alles uitklaar halen en schoonmaken is het gelukt ik heb de tip die ik heb gehad zo veel mogelijk gevolgd hiervoor mijn dank

en voor Fenasi Kerim ik hoop dat jij ook geluk hebt met je rem
 
Tip voor de volgende keer.....

Tijdens het de-monteren van je klauwen. Je remhendel inknijpen tot handvat, ontluchtingsnippel losdraaien.
Dan komt je hendel tegen je stuur. Vast zetten met tie-wrap of elastiek.
Zo loopt je hoofdrem cilinder niet leeg. Dat scheelt heeeeel veel tijd en remvloeistof met ontluchten.


Deze truck doe je ook na het ontluchten.
Zet je stuur naar links en op de jiffy indien mogelijk.
Zo is je hoofdremcilinder het hoogste punt... daar waar lucht heen wilt.
Na ontluchten je motor in deze stand een nachtje op druk met tie-wrap of elastiek weg zetten. Dan loopt öok net dat allerlaatste belletje weg.

Succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan