Cb750 carbs krijgen geen benzine?!

Zorba

Die hard MF'er
5 apr 2003
273
0
Etten-Leur
Help!! Ik snap er niks meer van.
Ik probeer m'n juist gekochte cb750kz aan de praat te krijgen maar het wil niet lukken.
Het vreemde is dat er geen benzine loopt van de tank naar de carburateurs. Maar als ik een willekeurige verbinding tussen de carbs en de tank losmaak stroomt het gelijk goed door. Het lijkt net alsof de bezine door luchtdruk wordt tegengehouden..,
Verse benzine, check
Benzinekraantje (zonder vacuüm slangetje) gecontroleerd, check
Brandstoffilter schoon, check
Tank niet vacuüm, check
Vlotterbakjes leeg, check
Vol gas , choke, check

Whats next? Wie kan mij helpen????
 
Oké, de automatisch gestuurde brandstof valve omzeild
en de brandstof toevoer rechtstreeks op de carbs aangesloten.
Als ik nu de kraan open zet spuiten alle vier de overloop slangetjes onder
de vlotterbakjes vrolijk benzine in het rond... Wat zie ik over het hoofd of is deze
aansluitmethode toch niet mogelijk?
 
Het moet natuurlijk iets met het vacuüm systeem te maken hebben. Aangezien ik de vacuüm valve er nu tussenuit heb gehaald en er ook geen vacuüm benzinekraantje op zit.
Wat moet ik doen om dat recht te trekken?
 
Heeft niks met vacuum te maken, je vlotternaalden zijn lek.
Carburateurs er af halen en goed schoonmaken, bij voorkeur ultrasoon reinigen en de zittingen van de vlotternaalden controleren en zonodig vervangen.
 
Heeft niks met vacuum te maken, je vlotternaalden zijn lek.
Carburateurs er af halen en goed schoonmaken, bij voorkeur ultrasoon reinigen en de zittingen van de vlotternaalden controleren en zonodig vervangen.

zie boven,

maar hoelang staat de fiets al ergens ongebruikt in een schuur?
het is zeer goed mogelijk dat er aangekoekte substantie op de scharnierpunten van de vlotters zit waardoor deze niet meer willen bewegen.
dus zoals boven, de carbs eraf en eens goed inspecteren en[laten] reinigen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan