Injectoren geven geen benzine

Ben r1100r

Rookie
8 aug 2021
13
1
Beste allen.
Ik heb een bmw r1100r uit 2000
Ik heb mijn tank schoon gemaakt en teruggeplaatst met verse benzine en hij start niet meer.
Benzinepomp werkt er komt alleen geen benzine uit de injectoren.
Per toeval kwam ik erachter dat mijn remlicht niet werkt op de voorrem en heb gelezen dat dit eventueel met het relais of zekering te maken kan hebben die ook de injectie regeld.
Kan iemand mij vertellen welk relais dat is kan het nergens vinden.
De zekeringen onder het zadel zijn goed iig. O ja de motor start wel als ik een beetje remmenreiniger in de luchtinlaat spuit.
Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • IMG_20230404_183653.jpg
    IMG_20230404_183653.jpg
    247,8 KB · Weergaven: 64
Je zegt: ik heb m'n tank schoongemaakt, en de brandstofpomp werkt maar geeft geen benzine.
Dan zou ik denken: Zoek het in de benzinekraan, Filter in de in de kraan verstopt, benzinefilter na de kraan verstopt.
 
Je zegt: ik heb m'n tank schoongemaakt, en de brandstofpomp werkt maar geeft geen benzine.
Dan zou ik denken: Zoek het in de benzinekraan, Filter in de in de kraan verstopt, benzinefilter na de kraan verstopt.
Zoiets ja, of: staat ie überhaupt wel open?
Dus: check of de kraan open staat, check of de benzine bij de injectoren aankomt, check of de injectoren aangestuurd worden( die moeten tikken, dat kan je horen)
 
Zoiets ja, of: staat ie überhaupt wel open?
Dus: check of de kraan open staat, check of de benzine bij de injectoren aankomt, check of de injectoren aangestuurd worden( die moeten tikken, dat kan je horen)
Ik heb benzine bij de injectoren ik denk idd dat ze niet aangestuurd worden en dat er een relais kapot is maar kan niet vinden welke het is
 
hoe lang heeft de motor stil gestaan? het kan zijn dat de injectoren vast gekleefd zijn door uitdamping van de restbenzine.
krijgen de injectoren wel spanning? even meten dat sluit al een hoop oorzaken uit.
killswitch en koppeling en zijstandaard zullen het niet zijn die grijpen in op de ontsteking en hij loopt op remreiniger
 
hoe lang heeft de motor stil gestaan? het kan zijn dat de injectoren vast gekleefd zijn door uitdamping van de restbenzine.
krijgen de injectoren wel spanning? even meten dat sluit al een hoop oorzaken uit.
killswitch en koppeling en zijstandaard zullen het niet zijn die grijpen in op de ontsteking en hij loopt op remreiniger
Hij heeft wel een paar maanden stil gestaan idd.
De spanning meten hoe doe ik dat?
Ik heb een multimeter.
Moet dat al startend of kan dat met alleen contact aan?
 
De Hallgever kan het ook zijn. Die is nl verantwoordelijk voor het inspuitmoment. Met name 1100 blokken hebben daar problemen mee.
Zit achter de krukaspoelie. Als ie stuk is geeft ie allerlei symptomen, maar dat kan je niet checken, want hij loopt niet.

Symptomen, copy van GS forum

Dan nog de meest voorkomende hallgeverstoringen:
Je komt 's avonds thuis met een perfect rijdende motor, zet hem in de schuur en de volgende morgen doet hij/zij het gewoon niet meer.
Op 1 cilinder lopen.
Stilvallen tijdens het rijden en niet meer aan de gang te krijgen.
Stilvallen tijdens het rijden en niet meer aan de gang te krijgen maar na een minuut of 10 weer starten en rijden alsof er nooit iets is gebeurd en daarna weken geen last.
Stilvallen tijdens het rijden en niet meer aan de gang te krijgen maar na een minuut of 10 weer starten en rijden alsof er nooit iets is gebeurd maar.... na een paar kilometer weer stil vallen en na een minuut of 10 weer starten en rijden.
Dit laatste kan meerdere keren achterelkaar voor komen.(soms wel 10x of meer)
Is de hallgever kapot en je zet het contact aan dan zwiept de wijzer van de toerenteller vaak op en neer of hoor je de benzinepomp, in de tank, aan- en uitschakelen zonder dat dat zou moeten.


De auteur repareert Hallgevers voor een vriendelijk prijs.
 
De Hallgever kan het ook zijn. Die is nl verantwoordelijk voor het inspuitmoment. Met name 1100 blokken hebben daar problemen mee.
Zit achter de krukaspoelie. Als ie stuk is geeft ie allerlei symptomen, maar dat kan je niet checken, want hij loopt niet.

Symptomen, copy van GS forum

Dan nog de meest voorkomende hallgeverstoringen:
Je komt 's avonds thuis met een perfect rijdende motor, zet hem in de schuur en de volgende morgen doet hij/zij het gewoon niet meer.
Op 1 cilinder lopen.
Stilvallen tijdens het rijden en niet meer aan de gang te krijgen.
Stilvallen tijdens het rijden en niet meer aan de gang te krijgen maar na een minuut of 10 weer starten en rijden alsof er nooit iets is gebeurd en daarna weken geen last.
Stilvallen tijdens het rijden en niet meer aan de gang te krijgen maar na een minuut of 10 weer starten en rijden alsof er nooit iets is gebeurd maar.... na een paar kilometer weer stil vallen en na een minuut of 10 weer starten en rijden.
Dit laatste kan meerdere keren achterelkaar voor komen.(soms wel 10x of meer)
Is de hallgever kapot en je zet het contact aan dan zwiept de wijzer van de toerenteller vaak op en neer of hoor je de benzinepomp, in de tank, aan- en uitschakelen zonder dat dat zou moeten.


De auteur repareert Hallgevers voor een vriendelijk prijs.
De hallgever is vorig jaar vervangen voor een nieuwe dus dat lijkt me sterk.
 
Hij heeft wel een paar maanden stil gestaan idd.
De spanning meten hoe doe ik dat?
Ik heb een multimeter.
Moet dat al startend of kan dat met alleen contact aan?
multimeter even op frequentie zetten en meten tijdens starten. spanning is vaak slecht te meten want pulserend signaal en vaak zijn mulitmeters daar te traag voor om een fatsoenlijk betrouwbare uitlezing te geven. frequentie gaat redelijk snel en zonder spanningspulzen geen frequentie.
daarna zou je de spoel nog kunnen doormeten op weerstand maar de kans is klein dat er 2 spoelen tegelijk doorbranden en met 1 werkende injector zou de motor moeten proberen te lopen als loop hij dan slecht.
als het de hall sensor geweest zou zijn zou hij ook niet lopen op remreiniger want dat heeft effect op de ontsteking.
 
multimeter even op frequentie zetten en meten tijdens starten. spanning is vaak slecht te meten want pulserend signaal en vaak zijn mulitmeters daar te traag voor om een fatsoenlijk betrouwbare uitlezing te geven. frequentie gaat redelijk snel en zonder spanningspulzen geen frequentie.
daarna zou je de spoel nog kunnen doormeten op weerstand maar de kans is klein dat er 2 spoelen tegelijk doorbranden en met 1 werkende injector zou de motor moeten proberen te lopen als loop hij dan slecht.
als het de hall sensor geweest zou zijn zou hij ook niet lopen op remreiniger want dat heeft effect op de ontsteking.
Super bedankt ik ga morgen even kijken wat ik kan doen. Dan laat ik het zoiezo weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan