929RR soap: hoofdstuk 2

Nickel89

MF veteraan
24 feb 2008
19.887
10
Eindhoven
Twitter
Na eerst een hoop gezeik te hebben met bedrading en injectie, liep mijn Honda FireBlade uit 2001 (929RR) werkelijk perfect. Zelden zo'n fijne sportfiets onder mijn zitvlak gehad. Van Eindhoven naar Tilburg en terug reed 'ie, ondanks de warmte, perfect. Startte goed, liep mooi, goeie gasreactie, alles. Maar nu heeft 'ie iets meer dan een weekje geen dienst gehad - kun je het me vergeven met dat idioot hete weer?

Weekje geen meters en het is uit met de pret. Brandstofpomp primet (en ik ruik duidelijk benzine), maar aanslaan, ho maar. Even een half rondje doet 'ie bij tijd en wijlen wel. Even aanslaan, maar niet lang genoeg om de boel even schoon te branden, zeg maar.

Persoonlijk denk ik dat de bougies wellicht over hun best heen zijn. Ik bedoel maanden van van alles proberen zonder daadwerkelijk te draaien; dat kan best funest wezen, is me ooit verteld.

Wat denken jullie? :/

Samenvatting
- Heeft gewoon perfect gewerkt tot een week terug
- Startmotor draait probleemloos
- Benzinepomp lijkt goed te werken
- Ontsteekt heel af en toe eventjes
 
Zitten er originele bougie kabels gemonteerd ? Ik heb ooit op mijn zx7r verkeerde gekocht iets met Dynacoils of zo ( dacht dat het een upgrade was. Maar ik kreeg allemaal van die start ellende, vergelijk baar met die ellende die je hier boven op noemt. begreep er helemaal niks van. Originele kabels er weer op en alles was als smeltende sneeuw oplost. Ik hoop dat je het snel ontdekt.
 
Laatst bewerkt:
Zitten er originele bougie kabels gemonteerd ? Ik heb ooit op mijn zx7r verkeerde gekocht iets met Dynacoils of zo ( dacht dat het een upgrade was. Maar ik kreeg allemaal van die start ellende, vergelijk baar met die ellende die je hier boven op noemt. begreep er helemaal niks van. Originele kabels er weer op en alles was als smeltende sneeuw oplost. Ik hoop dat je het snel ontdekt.
Origineel spullen nog... dat geklooi met bobines met verkeerde weerstanden onderschat men ook nog wel eens inderdaad _O-

Danks voor het meedenken :Y :)
 
in het donker met nevel erover heen spuiten kijken of je overslag van vonken ziet tijdens het starten . Zo ja bougie bedrading niet ok . Zo nee bougies vervangen waarschijnlijk 1 of meerdere doorgeslagen door het vele starten en verzuipen . Wel een K werkje om ze te vervangen . Absoluut geen choke gebruiken met dit weer. succes man !
 
Laatst bewerkt:
in het donker met nevel erover heen spuiten kijken of je overslag van vonken ziet tijdens het starten . Zo ja bougie bedrading niet ok . Zo nee bougies vervangen waarschijnlijk 1 of meerdere doorgeslagen door het vele starten en verzuipen . Wel een K werkje om ze te vervangen . Absoluut geen choke gebruiken met dit weer. succes man !
Danks Blade4fun :)

Injectie, hé... dus sowieso geen choke :P Maar inderdaad... kakwerk B|
 
in het donker met nevel erover heen spuiten kijken of je overslag van vonken ziet tijdens het starten . Zo ja bougie bedrading niet ok . Zo nee bougies vervangen waarschijnlijk 1 of meerdere doorgeslagen door het vele starten en verzuipen . Wel een K werkje om ze te vervangen . Absoluut geen choke gebruiken met dit weer. succes man !

Penbobines ;)
 
Tjah........ik zag van de week op t forum iets voorbij komen met een druk regelaar die gaar was.
Teminste,als de 929 deze heeft want wat ik zag ging over een 954.

Bougie Iridium voor € 7,- de stuk??
Die wil ik ook wel dan. :)

http://www.ebay.nl/itm/1x-Honda-200...755?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item35e1f571db

Edit!
Ik zie net in het WPHB dat de 929 idd een drukregelaar heeft dus misschien dat dat je oplossing is?

En het was YouTube ipv het forum
 
Laatst bewerkt:
2x NGK CR9EHI-9 - LASER IRIDIUM HONDA Fireblade 929cc CBR900RR SPARK PLUGS | eBay

$_57.JPG
 
Waarom wil je perse iridium bougies gebruiken? Schrijft Honda die voor?
Ik persoonlijk heb niks anders als ellende en vage klachten met die dingen gehad. En "normale" bougies nooit.

Maar heb je al gecontroleerd of de brandstof pomp wel daadwerkelijk brandsof naar je injectoren verpompt? Bij sommige motoren is het mogelijk dat er van de pomp binnenin de tank een onderdeel (meestal slangetje) los schiet. Dan hoor je de pomp gewoon vrolijk pompen, en er komt een pisstraaltje uit, maar de opbrengst is sinpelweg te laag.
 
Iridium is standaard in 929/954.

Idd retour leiding naar de tank loshalen en pomp/regelaar opbrengst meten is geen slecht idee. In het wphb staat precies hoeveel je in een bepaalde tijd moet verpompen
 
Ik hoopte niet weer in de foutcodes te hoeven duiken -O-

Verse bougies... start wel 'beter', maar blijft niet (lang) lopen en knalde ook een keer ouderwets lekker uit de uitlaat B|

Foutcodes, zijn ze weer... of iemand moet nu de briljante ingeving hebben :X
 
- Welke foutcodes geeft ie? En dan graag in namen en niet in nummers :)

- Klemmen de bobines nog goed op de connectors op de bougie? (Rubber einddop van de bobine aftrekken en een losse bougie erin steken. Moet erin klikken en niet teveel speling hebben.)

- Heb je het kabelboompje van de bobines goed om gemonteerd? Als ie verkeerd zit klopt je ontsteking niet. Met verkeerd om bedoel ik dus de grote connector aan de verkeerde kant bijvoorbeeld, zodat je 4321 hebt ipv 1234 qua stekkers<>cilinders.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan