Het MT-07 topic deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
volgens mij is er geen afstelling nodig bij een andere uitlaat, is mij verteld door mijn dealer die mijn akra heeft gemonteerd, omdat ik dat bij mijn KTM duke wel had gekregen [ andere mapping ] en daar nogal mee aan het rommelen ben geweest.
plug and play dus die andere uitlaat :-)
 
Net terug van 2 weken rijden in de Alpen :) Super mooi, zeker een aanrader met de MT! Teller staat ondertussen al ruim over de 15K.
20150731_173957.jpg


20150726_184643.jpg


Ooit komt er een ''echte'' navigatie maar ik rij nu al een aantal weken met de onderstaande opstelling. Moet zeggen dat voor een totale investering van €3,99 het geweldig werkt, ook in het buitenland!

Koop een telefoonhouder bij de action, je hebt 2 modellen (klein en groot) ik had de grootste nodig.
20150618_201524.jpg


Beugeltje gemaakt van een stukje staal:
20150702_210434.jpg

20150804_125143.jpg


Uitsparing in het schuim gesneden voor mijn telefoon:
20150804_124701.jpg


En voila een navigatie voor €3,99:
20150804_124729.jpg


Ik gebruik de App ''HERE'' dit een een gratis navigatie die ook offline gebruikt kan worden (wel zo fijn in het buitenland).
Nokia_HERE.jpg


Mijn conclusie na ruim 3500 km: Beste 4 euro die je kan besteden. De app werkt als een auto-navigatie. Je kunt geen routes voor programmeren of waypoints gebruiken. Ik maakte vaak een lijstje met plaatsnamen die ik elke keer invoer. Je moet dus wel af en toe stoppen om de nieuwe bestemming er in te zetten.

Het hoesje werkt perfect, we hebben onderweg een aantal keren regen gehad (geen miezer-buitje :X ) De houder blijft gewoon droog. Ik heb er geen voeding bij gemaakt, de accu van mijn telefoon gaat ruim een dag mee qua navigeren. Je kunt er altijd een voeding bij fabriceren.
 
Nu is mijn vraag:
De motor is waarschijnlijk afgesteld voor de standaard uitlaat met cat.
Merk je verschil als je een 3th party uitlaat gaat rijden zonder cat zoals de Termignoni?
Heb je een powercommander nodig om de bike opnieuw af te stellen? <-(heb ik geen zin in)
Alvast bedankt!

Ik heb recentelijk een ander kanon onder mijn fiets geschroeft, heb niets aan de mapping gedaan. Tevens ook geen enkel probleem. Voor het optimale kan het natuurlijk wel, maar zou niet zeggen dat het nodig is. Bestellen die hap!

@weilap, marski69 en anderen bedankt voor de feedback, als ik in komende avonden nog een loos uurtje heb dan maak ik hem af :-)
 
Laatst bewerkt:
volgens mij is er geen afstelling nodig bij een andere uitlaat, is mij verteld door mijn dealer die mijn akra heeft gemonteerd, omdat ik dat bij mijn KTM duke wel had gekregen [ andere mapping ] en daar nogal mee aan het rommelen ben geweest.
plug and play dus die andere uitlaat :-)

Hmmm grappig.
Ik zie hier wel andere maps staan van bijvoorbeeld een akra met standaard luchtfilter (onderaan).
http://www.powercommander.com/power...model-n=FZ-07&year=2014&mk=28&mdl=682&yr=2014

Dat zal idd wel optimale omstandigheden zijn dan.
 
Laatst bewerkt:
Hmmm grappig.
Ik zie hier wel andere maps staan van bijvoorbeeld een akra met standaard luchtfilter (onderaan).
http://www.powercommander.com/power...model-n=FZ-07&year=2014&mk=28&mdl=682&yr=2014

Dat zal idd wel optimale omstandigheden zijn dan.

Exact! In he slechtste scenario ruik je de benzine een beetje, omdat ie dan te rijk afgesteld zou staan, zoals dat bij mij het geval is. En als je echt 100% uit je uitlaat wil halen qua vermogen toename dan hang je er een Powercommander tussen.

Echt noodzakelijk is het niet.

@BobberB ziet er goed uit! goed om te horen dat je een goede reis hebt gehad!
 
Laatst bewerkt:
Beste Dames & Heren,

Ik ben mij een beetje aan het Oriënteren op een andere knalpijp.
Had de Termignoni's al gezien/gehoord en daar was ik wel van gecharmeerd.
Nu zie ik de black version en ben ik verkocht.
[afbeelding]


TermiBuddy!

Die zwarte Spruitstukdelen zijn wel vet.
Ik heb deze (carbon) uit Italië.
 
Wat mag je niet zeggen? Zwarte? :? :?

Voordat je het weet wordt het forum gesloten i.v.m. discominatie.
Maar ik wil geen blanke, het lijkt alsof zo'n zwarte wat groter geschapen is :W

Mijn Rizoma kentekenplaathouder komt vandaag binnen:)
Weet iemand of ik nog ergens moet gaan solderen?
i.v.m. kentekenplaathouder verlichting of rem/knipperlicheten?
Ik zie hier hoe ver ik de bike uit elkaar moet halen geloof ik:
https://www.youtube.com/watch?v=v49ygePVCm8

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Net terug van 2 weken rijden in de Alpen :) Super mooi, zeker een aanrader met de MT! Teller staat ondertussen al ruim over de 15K.
[afbeelding]

[afbeelding]

Ooit komt er een ''echte'' navigatie maar ik rij nu al een aantal weken met de onderstaande opstelling. Moet zeggen dat voor een totale investering van €3,99 het geweldig werkt, ook in het buitenland!

Koop een telefoonhouder bij de action, je hebt 2 modellen (klein en groot) ik had de grootste nodig.
[afbeelding]

Beugeltje gemaakt van een stukje staal:
[afbeelding]
[afbeelding]

Uitsparing in het schuim gesneden voor mijn telefoon:
[afbeelding]

En voila een navigatie voor €3,99:
[afbeelding]

Ik gebruik de App ''HERE'' dit een een gratis navigatie die ook offline gebruikt kan worden (wel zo fijn in het buitenland).
[afbeelding]

Mijn conclusie na ruim 3500 km: Beste 4 euro die je kan besteden. De app werkt als een auto-navigatie. Je kunt geen routes voor programmeren of waypoints gebruiken. Ik maakte vaak een lijstje met plaatsnamen die ik elke keer invoer. Je moet dus wel af en toe stoppen om de nieuwe bestemming er in te zetten.

Het hoesje werkt perfect, we hebben onderweg een aantal keren regen gehad (geen miezer-buitje :X ) De houder blijft gewoon droog. Ik heb er geen voeding bij gemaakt, de accu van mijn telefoon gaat ruim een dag mee qua navigeren. Je kunt er altijd een voeding bij fabriceren.
Hier hetzelfde gedaan! Alhoewel ik alles nog toevallig had liggen en het via een RAM mount heb opgelost (niet iedereen kan van die mooie beugeltjes maken zoals jij dat doet :+). RAM onderdelen had ik gelukkig nog over van oude navigatie welke ik ter reparatie had gestuurd maar ineens geld retour kreeg. Dus kon het e.e.a. van de oude bevestiging afschroeven, vier gaten boren in de bodem van het nieuwe hoesje, ram mount vast bouten en voila.. RAM mount hoesje ;)

Ikzelf heb in het hoesje/schuim ook een uitsparing gemaakt voor een powerbank, dan blijft de boel tijdens het navigeren ook nog opgeladen.

Heb onlangs bij de kruidvat een Microsoft Lumia 532 gekocht voor 50 euro (aanbieding), speciaal voor navigatie gebruik en HERE maps. Loop liever het risico (op bv nat worden) met dat goedkope ding dan m'n dure andere smartphone.
En het werkt echt fantastisch dat apparaat. Voor 50 euro belachelijk goed zelfs :)

Geloof dat je in de toekomst bij Google Maps ook volledige landen/maps kunt downloaden, dus zou nog een mooi alternatief zijn naast HERE in dat geval.
 
Laatst bewerkt:
Termignoni of Akra was mijn keuze. Vind ik er het mooist uitzien en ook het geluid het lekkerst

Uiteindelijk voor de AKRA gekozen die helaas erg lang op zich laat wachten :)
 
Voordat je het weet wordt het forum gesloten i.v.m. discominatie.
Maar ik wil geen blanke, het lijkt alsof zo'n zwarte wat groter geschapen is :W

Mijn Rizoma kentekenplaathouder komt vandaag binnen:)
Weet iemand of ik nog ergens moet gaan solderen?
i.v.m. kentekenplaathouder verlichting of rem/knipperlicheten?
Ik zie hier hoe ver ik de bike uit elkaar moet halen geloof ik:
https://www.youtube.com/watch?v=v49ygePVCm8

Alvast bedankt!

ach, fuck die mensen die zich zo snel gediscrimineerd voelen. Het woord zwart is niks mis mee..
Als mensen nu ook nog voorzichtig moeten omgaan met dat woord, dan mag straks helemaal niks meer..

(zelf ben ik ook donker)
 
En zit er iets bij om je achterkant te beschermen tegen het schuren van de tas? Of plak je daar van die doorzichtige beschermfolie waar de tas het plastic kan raken?
 
Akra uitlaat is binnen bij Bolski! Dinsdag als het goed is binnen bij mij.

Toch nog even een acceptabel geluid op de motor in het einde van de zomer!
 
de tas maak je vast met 4 riemen, het oog achter de passagiersteun is daar zeer geschikt voor vinden wij.
inderdaad kun je voor bescherming folie of een rubber matje gebruiken maar of dat nodig is?
inhoud van de tas is 45 liter dus er kan best wat mee en er zitten nog oogjes aan om er een tent of tas bovenop te bevestigen, we gaan het de komende tijd proberen :-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan