Het MT-07 topic deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hebben jullie ook vrij veel verschil in speling op de koppeling koud en warm? Ik heb hier best wat speling verschil tussen koud/warm namelijk..

Oh ja, het stellen gaat met dat grote zilveren draai-ding rechts naast je koppelingshendel (dat ding waar een veer achter zit, je koppelingskabel komt daar ook aan). :)
 
Hebben jullie ook vrij veel verschil in speling op de koppeling koud en warm? Ik heb hier best wat speling verschil tussen koud/warm namelijk..

Oh ja, het stellen gaat met dat grote zilveren draai-ding rechts naast je koppelingshendel (dat ding waar een veer achter zit, je koppelingskabel komt daar ook aan). :)

Is me nooit opgevallen. Soms pakt ie de volgende versnelling niet bij me. Bedoel je dat? Heb niet opgelet of ie dan koud of warm is.
 
Nee, gewoon de speling op je koppelingshendel. Die staat vrij strak (of nagenoeg geen speling) bij mij als de motor koud is, maar heeft vrij veel speling wanneer deze warm is. Het verschil is tenminste meer dan ik gewend ben vanuit andere motoren.
Ik snap dat er wel iets verschil in kan komen als de boel warm wordt, maar het is best veel :).

Opschakelen gaat bij mij altijd wel vrij soepel, terug niet zo (zeker niet als je meerdere terug gaat achter elkaar).
 
Het trekken met een koude motor kan goed komen omdat de olie dan nog koud en dik is.

De koppelingsplaten zitten in het olie, als de olie nog erg dik is, dan kunnen de platen eerder grip krijgen waardoor de motor al wil gaan rijden.
oftwel, de koppeling grijpt eerder aan.

maar dat je meer of minder vrije slag krijgt, op de hendel, heb ik geen verklaring voor.


Met koude motor dat hij weg wil rijden heb ik zelf ook, maar heb geen MT maar een SV :P
 
Ik heb een vraag voor alle leden, ik ben op zoek naar de under cowl/belly pan/bug spoiler van Yamaha in het wit. Weet iemand waar ie te krijgen is?
Ik heb begrepen dat deze alleen in de kleuren van de frame worden gemaakt dus in het grijs, zwart en blauw. Meen in het begin te hebben gezien dat die ook in het wit leverbaar was.

En anders moet ik hem toch maar in het grijs bestellen en hem overlaten spuiten/wrappen/plasti dippen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vraag voor alle leden, ik ben op zoek naar de under cowl/belly pan/bug spoiler van Yamaha in het wit. Weet iemand waar ie te krijgen is?
Ik heb begrepen dat deze alleen in de kleuren van de frame worden gemaakt dus in het grijs, zwart en blauw. Meen in het begin te hebben gezien dat die ook in het wit leverbaar was.
[afbeelding]

En anders moet ik hem toch maar in het grijs bestellen en hem overlaten spuiten/wrappen/plasti dippen.

Durf er geen uitspraken over te doen, heb wel een alternatief voor je:

MOTEA | Zoekresultaten voor: ‘motorspoiler motorspoiler bodystyle’
 
En hier de brommer van jora voor de OP
full
 
Wit spoilertje onder je voetjes voor € 246,--; Jesses! Hierboven mijn race blu ding. Vandaag voor de eerste keer met de Akra's (ook 'n bak geld hoor) gereden. Lekker geluid. Zelfs met oordoppen in hoor je het mooie donkere geluid. Ik voel me "for ever young" op dit machien. Met de R&G crash pads overgenomen van Niels_90. Komt alleen nog een bagagedrager op voor de Roltas op vakantie. Misschien nog wat andere blauwe dingetjes. Die MT-07 plakkers op de tank misschien. Ach ja; we zijn tóch niet wijs....
 
Al een hoop er aan gedaan zie ik :-)
Hey die midden bok bij louis.eu gehaald? zat ook te twijfelen om er een te nemen. Was het moeilijk om hem te monteren?

Middenbok is van SW-Motech. Deze keer door de motorverkoper er onder laten zetten. Bij de vorige motor MT-03 wel met assistentie zelf gedaan. Een motorhefbrug is wel een vereiste denk ik. Groot gemak zo'n middenbok.
 
Middenbok is van SW-Motech. Deze keer door de motorverkoper er onder laten zetten. Bij de vorige motor MT-03 wel met assistentie zelf gedaan. Een motorhefbrug is wel een vereiste denk ik. Groot gemak zo'n middenbok.

Op mijn eerste motor, Honda CBR600F uit 96 zat ie er ook op en super handig voor smeren van de ketting. Op de CBR600FS zit ie er niet meer op en dat mis is toch wel. En ook op de Mt-07 zit ie er niet op. Vervalt de standaard standaard, dat kan ik niet goed opmaken van de plaatjes bij sw-motech.?
 
Nee hoor de standaard standaard blijft gewoon zitten. Middenbok is inderdaad handig voor reinigen en smeren van de ketting. Ik vind die losse opbokstandaards (paddocks) altijd een beetje eng; zeker als je het alleen moet doen; was altijd een beetje bang voor omvallen. Ik ga ermee op vakantie naar Engeland. Op de ferry is het met een middenbok ook makkelijker vastsjorren op het motorfietsendek. Kortom wat mij betreft: een beetje onmisbaar. En vergeleken met al die dure minder nuttige gadgets die je voor je motor kan kopen relatief niet zo duur.
 
Laatst bewerkt:
Overigens kan je hem bij SW-Motech niet rechtstreeks kopen; die verwijzen je naar een dealer bij jou in de buurt maar bij Louis kan je hem wel direct kopen en naar je huisadres laten sturen voor dezelfde prijs als waar ie bij SW-Motech op de prijslijst staat zie: Buy SW-Motech Centre Stand | Louis Motorcycle & Leisure

Bedankt, ja ik weet dat het niet via hun rechtstreeks kan. Ik heb ook de zijkoffers en handkappen van SW-Motech via Louis.eu gehaald. Ik heb ook zo'n brede voet gehaald voor de standaard van sw-motech. Een nederlandse dealer vroeg er 10 euro meer voor dan wat op de website stond. Als je hem rechtstreeks besteld ben je nog goedkoper met verzendkosten uit via louis dan hier. Absurd dat ze meer durven te rekenen. :(
Ik heb een kleine rollerbank voor als ik mn ketting smeer. De bok is geen prioriteit voor me momenteel.
10003270_910_FR03_10.JPG
 
Vandaag rit van 160km gereden. Laatste stukje beetje op zijn staart getrapt.
Toen ik hem neerzette op mijn eindbestemming en hem even door liet draaien
Stond hij opeens 110+ graden. Is dat normaal?
Toen ik de motor stopte sloeg radiator fan aan totdat hij onder de 100 graden grens was.
 
Klinkt bij mij normaal. Als je gestopt bent stopt ook de rijwind en dan wordt het koelwater natuurlijk rap heter, zeker als je hem nog even laat draaien. Je noemt het zelf al, de radiator fan nam het nog even over. Die draaide misschien ook al eerder maar toen hoorde je het niet vanwege het motorgeluid.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag rit van 160km gereden. Laatste stukje beetje op zijn staart getrapt.
Toen ik hem neerzette op mijn eindbestemming en hem even door liet draaien
Stond hij opeens 110+ graden. Is dat normaal?
Toen ik de motor stopte sloeg radiator fan aan totdat hij onder de 100 graden grens was.

Ik zie dat je nieuw bent hier op MF. Welkom.
Stel je even voor? .....

Motor temperatuur kan boven de 100 graden uitkomen heb ik ook wel gehad op mijn CBR600FS. Ik let bij deze motor niet zozeer op temperatuur. Maar goed dat de fan aangaat :) klinkt normaal.
 
quote:
msx125 schreef:

Ik zie dat je nieuw bent hier op MF. Welkom.
Stel je even voor? .....

-------------------------------------------------------------

Pagina 1 forum II:)
Zoals ik daar al zei. Blij jullie gevonden te hebben!
 
quote:
msx125 schreef:

Ik zie dat je nieuw bent hier op MF. Welkom.
Stel je even voor? .....

-------------------------------------------------------------

Pagina 1 forum II:)
Zoals ik daar al zei. Blij jullie gevonden te hebben!

Ow heb d'r waarschijnlijk over heen gelezen :+ Heb je al foto's geplaatst?
 
Bedankt, ja ik weet dat het niet via hun rechtstreeks kan. Ik heb ook de zijkoffers en handkappen van SW-Motech via Louis.eu gehaald. Ik heb ook zo'n brede voet gehaald voor de standaard van sw-motech. Een nederlandse dealer vroeg er 10 euro meer voor dan wat op de website stond. Als je hem rechtstreeks besteld ben je nog goedkoper met verzendkosten uit via louis dan hier. Absurd dat ze meer durven te rekenen. :(
Ik heb een kleine rollerbank voor als ik mn ketting smeer. De bok is geen prioriteit voor me momenteel.
[afbeelding]

OMG de dealer wil er ook wat aan verdienen...mensen bel de krant. Dus jij ben 1 van velen die alle normale winkels om zeep helpt door het voor een 10tje goedkoper te kopen op internet. Maar ja als er dan wat mee is dan moet die dealer natuurlijk wel de garantie geven want ja hij verkoopt ze ook. Echt absurd dat jij zo durft te rekenen.
 
Openingspost weer bijgewerkt.

@ Angiloco, OmedaveMT, roybroeke en jora, jullie staan nu ook met een foto in de OP ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan