Vermogens verlies bij legere tank

Hulssie

Rookie
16 aug 2015
13
0
Ik heb sinds enige tijd het volgende probleem met mijn Suzuki Bandit 1250 uit 2008.
Bij een volle tank rijdt hij prima. Na een km of 60 begin ik last te krijgen met vermogen vragen. Hij begint te haperen wanneer je snel op het gas gaat. Na ruim 130 km is het zo erg dat je bijna niet meer boven de 4000 tpm komt en na 200 km kom je bijna niet meer boven de 3000 tpm uit.

Ik heb al een middel voor een betere verbranding geprobeerd. Heb de tank helemaal leeg gemaakt en 98 benzine er in gegooid. Dealer heeft geen idee. Ook met tankdop open loopt hij niet goed.

Heeft iemand enig idee voordat de dealer allerlei onderdelen gaat vervangen in de hoop iets nuttigs te doen?
 
Heb de tank eraf gehaald, geen geknikte slang. Brandstoffilter zit in de tank. kan ik zelf niet bijkomen. Het is elektronische inspuiting en er wordt geen storingscode gegeven op het display.
Dat is wat het zo vreemd maakt
 
Ik heb sinds enige tijd het volgende probleem met mijn Suzuki Bandit 1250 uit 2008.
Bij een volle tank rijdt hij prima. Na een km of 60 begin ik last te krijgen met vermogen vragen. Hij begint te haperen wanneer je snel op het gas gaat. Na ruim 130 km is het zo erg dat je bijna niet meer boven de 4000 tpm komt en na 200 km kom je bijna niet meer boven de 3000 tpm uit.

Ik heb al een middel voor een betere verbranding geprobeerd. Heb de tank helemaal leeg gemaakt en 98 benzine er in gegooid. Dealer heeft geen idee. Ook met tankdop open loopt hij niet goed.

Heeft iemand enig idee voordat de dealer allerlei onderdelen gaat vervangen in de hoop iets nuttigs te doen?

welkom op motorforum :]

als je bovenstaande oprecht meent zou mijn advies zijn een andere dealer te zoeken.
niet dat jouw dealer slecht zou zijn , maar als je deze mening hebt over die zaak.. :/

misschien een idee om een tankje benzine mee te nemen en na 50 km weer je tank bij te vullen om het niveau van benzine uit te sluiten ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al 3 keer bijgetankt na ongeveer 50 km en dan zijn er steeds geen problemen. Problemen ontstaan pas als de tank leger raakt.

Uiteraard denk ik er over om de motor ter reparatie aan te bieden bij een dealer die meent te weten wat er aan de hand is. Maar bedankt voor het advies
 
Ik heb sinds enige tijd het volgende probleem met mijn Suzuki Bandit 1250 uit 2008.
Bij een volle tank rijdt hij prima. Na een km of 60 begin ik last te krijgen met vermogen vragen. Hij begint te haperen wanneer je snel op het gas gaat. Na ruim 130 km is het zo erg dat je bijna niet meer boven de 4000 tpm komt en na 200 km kom je bijna niet meer boven de 3000 tpm uit.

Ik heb al een middel voor een betere verbranding geprobeerd. Heb de tank helemaal leeg gemaakt en 98 benzine er in gegooid. Dealer heeft geen idee. Ook met tankdop open loopt hij niet goed.

Heeft iemand enig idee voordat de dealer allerlei onderdelen gaat vervangen in de hoop iets nuttigs te doen?

Doet ie dit ook als je bijvoorbeeld 130 km gereden hebt, je de motor weggezet hebt en een andere keer de motor weer pakt om te rijden?
 
Ik zou m`n tank ontluchting eerst maar eens goed checken (hele verhaal riekt naar vacuum in tank)




PS

Hahaha ` ik zie net dat je dat al uitgesloten had door met open tank te testen.. O-)
 
Laatst bewerkt:
Ja, hij doet het ieder keer weer als je hem uitzet en daarna weer aan zet of een aantal dagen wacht. maakt niet uit. Het komt weer terug na ongeveer 10 min rijden.
 
Als je toch aan de onderdelen vervangen gaat, zou ik naast de tankontluchting( die je al een beetje hebt uitgesloten) toch gokken op de brandstofopvoerpomp of de aansturing ervan. Wat je ook kan doen is een testbank run voor ca. 35,- euro als de motor op temp is met halve tank. Dan kun je op de grafiek precies zien wat er gebeurt en hoe de afstelling zit. Dan is de inspuiting en automatische choke ook uitgesloten.

ps: Ben jij trouwens de Hulssie die veel deed met de Intruder 1500 1400?
 
Laatst bewerkt:
Als je toch aan de onderdelen vervangen gaat, zou ik naast de tankontluchting( die je al een beetje hebt uitgesloten) toch gokken op de brandstofopvoerpomp of de aansturing ervan. Wat je ook kan doen is een testbank run voor ca. 35,- euro als de motor op temp is met halve tank. Dan kun je op de grafiek precies zien wat er gebeurt en hoe de afstelling zit. Dan is de inspuiting en automatische choke ook uitgesloten.

ps: Ben jij trouwens de Hulssie die veel deed met de Intruder 1500?

Als je Henk Huls bedoelt dan is het de 1400.
 
Ik ben niet de Hulssie van de 1400, haha en woon in Hilversum.

Bedankt voor de reacties. Gelukkig voor jullie hebben jullie niet hetzelfde probleem gehad. jammer voor mij dat er geen duidelijk antwoord voorhanden is, haha.

Lijkt mij inderdaad het meest logisch dat het met de brandstofpomp of iets dergelijks te maken heeft. Het blijft alleen vreemd waarom de boordcomputer geen storingscode afgeeft (misschien is die ook defect).
Ik blijf open staan voor reacties maar ga hem toch wegbrengen donderdag en proberen goede afspraken te maken met de dealer.
Ik laat op dit Forum weten wat de uitkomst gaat worden.
 
Brandstofpomp kaduuk.

Dit zie je ook wel eens bij de Transalp: brandstofpomp kapot en deze dan doorlussen door hem te verwijderen en een stukkie pijp ertussen te doen.
Werkt prima, totdat de tank leger raakt en er onvoldoende druk is en de motor niet boven de 3000 tpm te krijgen is.

Goeie dealer zoeken die weet hoe en wat.
 
De stand van zaken is het volgende;
De dealer vond in de tank een enorm vervuild filter. Wel vreemd vond hij dat er zoveel troep in de tank zat. Er wordt een nieuw filter besteld en gemonteerd. Blijkt het dan nog niet over te zijn dan wordt de hele brandstofpomp vervangen.
Hij heeft namelijk gereden met een andere tank op mijn motor en toen waren er geen enkele problemen. Dit in combinatie met een vervuild filter geeft deze voorlopige oplossing.
 
Heb de tank eraf gehaald, geen geknikte slang. Brandstoffilter zit in de tank. kan ik zelf niet bijkomen. Het is elektronische inspuiting en er wordt geen storingscode gegeven op het display.
Dat is wat het zo vreemd maakt

Ik heb sinds enige tijd het volgende probleem met mijn Suzuki Bandit 1250 uit 2008.
Bij een volle tank rijdt hij prima. Na een km of 60 begin ik last te krijgen met vermogen vragen. Hij begint te haperen wanneer je snel op het gas gaat. Na ruim 130 km is het zo erg dat je bijna niet meer boven de 4000 tpm komt en na 200 km kom je bijna niet meer boven de 3000 tpm uit.

Ik heb al een middel voor een betere verbranding geprobeerd. Heb de tank helemaal leeg gemaakt en 98 benzine er in gegooid. Dealer heeft geen idee. Ook met tankdop open loopt hij niet goed.

Heeft iemand enig idee voordat de dealer allerlei onderdelen gaat vervangen in de hoop iets nuttigs te doen?

verder niks over tank leeggehaald, gereden misschien, niet gedemonteerd en gecontroleerd.
;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan