Minder vermogen na vervangen bougies??

tom_rs2

MF'er
13 feb 2008
40
0
Dordrecht
Goedenavond allen,

Vanmiddag heb ik mijn bougies vervangen, echter heeft de motor veeeeeel minder vermogen en klinkt ook anders.. Het betreft een FZR1000.. Kan het zo zijn, dat ik met mijn brakke hoofd de kabels door elkaar heb gehaald en dat deze daarom minder loopt?

Hij rijdt eigenlijk prima, maar doet me qua vermogen veel aan mijn vorige 25 kw fiets aan qua geluid aan mijn yamaha xt 125 r crosser..

Iemand suggesties? De oude bougies waren wel flink geoxideerd op de schacht door water, maar hij liep met de oude bougies redelijk prima!

Ik hoor graag van jullie!
 
Zitten wel alle bougiedoppen er goed op? Dit kun je controleren door te voelen of de uitlaatbochten allemaal warm zijn. Doe dit wel voorzichtig al na korte tijd lopen zijn deze zo heet dat je je vingers kunt verbranden.
Het klinkt mij in ieder geval alsof een cilinder geen ontsteking heeft
 
ja ik had ook al zon idee, maar ik wist het echt even niet meer! Zal morgen eens kijken, als ik het nu doe en ik start hem krijg ik ruzie met de buurvrouw :)..

Bedankt voor de tips! ik hou jullie wel op de hoogte ;)
 
Thanks Hollender! Ga er morgen gelijk mee aan de slag!

Als we dan toch bezig zijn.. mijn gas blijft hangen. Erg handig voor lange afstanden maar levensgevaarlijk in de bebouwde kom. WD40 en andere kruipoliën hebben niet gewerkt, iemand suggesties? Die veren bij de carb zien er nog prima uit, maar is hier een maatstaf voor?
 
Maar als de kabels te strak staan, verklaart dat toch niet dat het gas blijft hangen ongeacht de positie? Ik zal ze morgen eens losmmaken en het functioneren van de veren op carb controleren en anders een nieuwe gaskabel proberen.

Bedankt voor de tips in ieder geval iedereen!
 
Maar als de kabels te strak staan, verklaart dat toch niet dat het gas blijft hangen ongeacht de positie? Ik zal ze morgen eens losmmaken en het functioneren van de veren op carb controleren en anders een nieuwe gaskabel proberen.

Bedankt voor de tips in ieder geval iedereen!


Met een dubbele gaskabel die te strak staat is dat precies het effect dat je krijgt :)

db
 
Gaskabels even los nemen en kijken of de frictie in de kabels of in de bediening aan de carbs zit. Daarna het tegenstribbelende onderdeel goed behandelen met kruipolie of iets dergelijks. Bij een carb kan het wel eventjes (dagje ofzo) duren voordat alles los komt. Was in mijn geval toch zo.
 
Boor een gaatje in een spuitbusdop zodat de buitenkabel er doorheen past, evt een beetje isolatieband er om heen zodat deze goed afdicht.
Vul de dop met wat motorolie en laat de boel zo een poosje staan totdat de olie er aan de andere kant uitkomt.
Let op dat er vaak in een spuitbus dop een ontluchtingsgaatje zit, maak dat gaatje dan groter.



full
 
Laatst bewerkt:
Maar als de kabels te strak staan, verklaart dat toch niet dat het gas blijft hangen ongeacht de positie?

Das niet zo moeilijk te bedenken hoe dat komt. Deze 2 kabels zitten alle 2 vast aan het draaiende gedeelte van je gashendel. Dit deel draait om de stang van je clipon en als je dan de kabels te strak hebt dan trek je het draaiende gedeelte dus klemvast op de stang waar deze omheen draait.
En in welke stand je dan het gas ook zet de klem spanning blijft gelijk en hij blijft dus in elke stand staan.
 
Das niet zo moeilijk te bedenken hoe dat komt. Deze 2 kabels zitten alle 2 vast aan het draaiende gedeelte van je gashendel. Dit deel draait om de stang van je clipon en als je dan de kabels te strak hebt dan trek je het draaiende gedeelte dus klemvast op de stang waar deze omheen draait.
En in welke stand je dan het gas ook zet de klem spanning blijft gelijk en hij blijft dus in elke stand staan.

Heel handig als je een luie donder bent en cheap ass cruise control wil hebben. Ook heel handig als je met 120 km/uur een probeert te worden met een boom ;)

db
 
Terug
Bovenaan Onderaan