Remleidingen vervangen, krijg deze niet ontlucht

Caferacert

Die hard MF'er
5 aug 2015
397
30
Heb vandaag dus mn remleidingen vervangen aan de voorzijde van mn sc28.

Alles a geprobeerd, wat nu?

Dus geprobeerd te ontluchten als volgt,

1 reservoir vol en onderaan een steeksleutel om de nippel los te draaien en een doorzichtig slangetje voor het afvoeren van de remvloeilstof.
2 pompen 3 tot 5 keer, ingeknepen houden en onderaan ontluchten.
Dichtdraaien en dan opnieuw.
Nou dit heb ik al 200 keermherhaald en nog geen resultaat.

Ook bovenaan bij de 2 banjo sluitingen ontlucht.

Rem deed het echt perfect voordat ik hem vanochtend heb voorzien van langere nieuwe stalen remleidingen.

Zijn er nog mensen die eventueelmtips hebben wat nu te doen?
Of kunnen helpen eventueel.
 
Er zit ergens een luchtbel die niet weg kan, waarschijnlijk in de hoofdremcilinder.
Wat kan helpen is met een kunststof hamer tikjes tegen de hoofdremcilinder te geven.
En anders inderdaad van onder af vullen, dan krijg je de lucht er altijd uit.
 
Ook al geprobeerd van onderen remvloeistof te vullen.


bij mijn SC28 vulde ik gewoon het potje af en zette de nippel open, de vloeistof begint vanzelf te lopen.
werkt bij mij altijd goed.
is het verloop van de nieuwe leidingen anders dan origineel? , dan kan er idd ergens in een hoekje of vreemde bocht lucht blijven "hangen", veel en snel achter elkaar de hendel inknijpen zodat de bel naar de nippel verplaatst.
 
Nu net weer ff opnieuw geprobeerd

Potje open afgevuld is overigens niet onder minimaal niveau meer geweest
Eerst nog met een kunstof hamertje tegen rempomp getikt om eventuele luchtbellen uit remcilinder te krijgen.
Nu eerst links voor ontlucht, dan rechtsvoorop de manier eerder beschreven.

Ggggrrrrrrrrwaaaaaaaaa wat een gekut

Komt niet meer op druk.
 
Probeer het eens van onder af, met een oliespuitje o.i.d en een slangetje op de nippel.
Nippel open en pompen to je boven geen luchtbellen meer in het reservoir ziet komen.
Wel goed opletten dat er geen vloeistof over de rand komt, evt iemand een doek of de deksel er op laten houden.
 
Probeer het eens van onder af, met een NIEUW oliespuitje o.i.d en een slangetje op de nippel.
Nippel open en pompen to je boven geen luchtbellen meer in het reservoir ziet komen.
Wel goed opletten dat er geen vloeistof over de rand komt, evt iemand een doek of de deksel er op laten houden.

dan mag je eerst wel wat gastape om het schroefdraad van de nippel doen, anders pomp je lucht mee naar binnen.
de schroefdraadafdichting zelf is niet genoeg.

wat ik ook wel eens gelezen heb is het volgende;
het gehele systeem demonteren, inclusief leidingen,pomp,
dit met de klauwen aan een haakje aan het plafond of zo en dan de boel ontluchten.
deze manier zou het makkelijker, _O-, maken voor een luchtbel om naar boven te drijven.
 
dan mag je eerst wel wat gastape om het schroefdraad van de nippel doen, anders pomp je lucht mee naar binnen.
de schroefdraadafdichting zelf is niet genoeg.

wat ik ook wel eens gelezen heb is het volgende;
het gehele systeem demonteren, inclusief leidingen,pomp,
dit met de klauwen aan een haakje aan het plafond of zo en dan de boel ontluchten.
deze manier zou het makkelijker, _O-, maken voor een luchtbel om naar boven te drijven.

Mjah.... Bij een "beetje" motorzaak pompen ze er nieuwe remvloeistof in op die manier bínnen 10 minuten, vóór én achter. Da's dan inclusief het verwijderen van de oude (donkere én met "water") verzadigde vloeistof....
 
Laatst bewerkt:
Mjah.... Bij een "beetje" motorzaak pompen ze er nieuwe remvloeistof in op die manier bínnen 10 minuten, vóór én achter. Da's dan inclusief het verwijderen van de oude (donkere én met "water") verzadigde vloeistof....


Tja das ook nog een uiteindelijke optie, maar er zitten nieuwe leidingen op en nieuwe dot4 remvloeistof.
 
Tja das ook nog een uiteindelijke optie, maar er zitten nieuwe leidingen op en nieuwe dot4 remvloeistof.

Om je misschien dan toch beter te kunnen helpen: Heb je een remsysteem wat bestaat uit twee afzonderlijke leidingen vanaf de pomp óf loopt er één leiding naar een "T" stuk en splitst dat naar twee leidingen (één per klauw), óf..... Worden de klauwen naar elkaar door gelust middels een leiding van de linker naar de rechter klauw?
 
Laatst bewerkt:
Mjah.... Bij een "beetje" motorzaak pompen ze er nieuwe remvloeistof in op die manier bínnen 10 minuten, vóór én achter. Da's dan inclusief het verwijderen van de oude (donkere én met "water") verzadigde vloeistof....

dat zal dan misschien gaan op de manier die Peter Boom beschrijft,
als je maar blijft zuigen loopt er nooit lucht tegen de stroom in.
 
Om je misschien dan toch beter te kunnen helpen: Heb je een remsysteem wat bestaat uit twee afzonderlijke leidingen vanaf de pomp óf loopt er één leiding naar een "T" stuk en splitst dat naar twee leidingen (één per klauw), óf..... Worden de klauwen naar elkaar door gelust middels een leiding van de linker naar de rechter klauw?

dat bedoelde ik met mijn vraag; is het leidingverloop anders dan origineel,
zoals jij het leidingverloop beschrijft kan het ontluchten een stuk minder makkelijk gaan.
 
Om je misschien dan toch beter te kunnen helpen: Heb je een remsysteem wat bestaat uit twee afzonderlijke leidingen vanaf de pomp óf loopt er één leiding naar een "T" stuk en splitst dat naar twee leidingen (één per klauw), óf..... Worden de klauwen naar elkaar door gelust middels een leiding van de linker naar de rechter klauw?


Heb voorrem met 2 remleidingen, van boven tot beneden.
Dus met lange banjobout boven aan de rempomp.
Ook alle ringen zitten waar ze horen, boven 3 nieuwe en onder bij elke remklauw 2 nieuwe.
 
dat bedoelde ik met mijn vraag; is het leidingverloop anders dan origineel,
zoals jij het leidingverloop beschrijft kan het ontluchten een stuk minder makkelijk gaan.

Vooral in geval van dat laatste systeem (wat vrij vaak voor komt) ben je eigenlijk al genoodzaakt om middels een vacuüm te gaan ontluchten. Doe je dat niet dan blijft er vaak een "bel" achter in de verbindende leiding.
 
Heb voorrem met 2 remleidingen, van boven tot beneden.
Dus met lange banjobout boven aan de rempomp.
Ook alle ringen zitten waar ze horen, boven 3 nieuwe en onder bij elke remklauw 2 nieuwe.


en remblokken of klauwen zijn er niet uit of af geweest?

laatst nog ergens in een topic gelezen dat terug drukken van de remzuigers wel eens wilde helpen, minder inwendig volume dus ook minder kans op een luchtbelletje daarin.
kun je ook nog proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan