Bmw S1000r de koning van de nakeds

Nieuwe li-ion accu besteld, hopelijk houdt deze het nog 24 uur. :)
 
Moet goed komen 😎
It did.
Ik krijg er zelfs weer vertrouwen in. :+

Leuk om je even te zien gisteren, die S1000R van jou heeft wel wat te trekken zeg.
Ik weet nu niet meer wie de meeste spierballen heeft, jij of de motor. _O-

Jammer van die korte ene sessie die wij konden rijden samen, maar ik hoop dat het ongeval van de R1200S rijder mee valt.
Een traumaheli komt niet zomaar. :X
 
Die S1KR is toch net wat sterker 😜. Jah heb er niks meer over gehoord eigenlijk, laten we hopen dat geen bericht goed bericht is!
 
Ik lees net: hersenschudding en gescheurde nerkwervel en misschien gebroken rugwervel.
 
Ik lees net: hersenschudding en gescheurde nerkwervel en misschien gebroken rugwervel.
Auw! -O-

Ik hoorde van iemand bij die bocht dat hij onder de boarding doorschoot en daarbij een stukje van zijn gezicht verloor. :X
Er lag ook enorm veel bloed.
 
Mmm dan heeft die wel een rare klapper gemaakt. Want de buitenbocht is een bandenstapel. En aan de linkerkant vangrail, maar daar kom je niet eigenlijk. Misschien gekke highsider met op t gas gaan ofzo dat die naar links geslingerd is 🤔.

Maar al met al, me schaamrandjes zijn er weer vanaf 😎
 
Ik rij zo matig dat ik nooit schaamrandjes heb, maar nu wel schuurpapier na dit kwartiertje spelen. :Y

full


Het ging niet niet heel snel, maar wel veel belovend voor een tweede sessie de volgende keer. *O*
 
Mijn shiftlight stond trouwens op 7.000 Rpm zag ik, de dag voor CPZ naar 10.000 gezet, maar dit is nog wel te laag.
Op het rechte stuk kwam ik voor start/finish al rond de 11.000 Rpm uit in zes. :?

Toch de tandwielverhouding op de ketting aanpassen dus. O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb me shiftlight op 11,5 staan geloof ik. Maar op het rechte stuk trek ik hem gewoon door in ze 5, tegen de begrenzer aan. Scheelt weer schakelen.
 
Zal zo ff proberen foto's van die risers te uploaden.
Dank u voor de moeite. *O* :}

Ik zag van de week pas voor het eerst een andere S1000R in het wild (die van Mitta) en zag dat het er bij hem heel anders uitziet.

Volgens mij hebben wij hetzelfde systeem, alleen bij mij zitten de blokjes niet zo mooi in lijn. :9

Nu weet ik tenminste wat wel/niet orgineel is.

Edit. Ik heb indien gewenst nog wel een stukje slang voor de sleutels? :P

full
 
Laatst bewerkt:
@ worldbeater, zelf heb in in mijn schuur nog niet iets passends gevonden voor over de sleutels. dus ik hou me aanbevolen.
Is goed, zal ik ze een keer bij de sportschool verstoppen? :+

Ik heb via Ebay wel eens een setje voorvorkkeeringen dubbel ontvangen met een jaar er tussen.
Met de nieuwe eigenaar van de motor afgesproken bij een benzinepomp bij Hoogvliet, die miste ik en daarna stond er dikke file. :o

Uiteindelijk overgedragen op de vluchtstrook voor de Botlekbrug.

Dat zag er voor derden vast raar uit. :')
Zal hem morgen even wassen en een foto schieten, kun je het zelf zien :)
8-)
Iemand toevallig interesse in laptimer+baken? Plug en play

[afbeelding]

200,-
Mooi spul. Ik heb zelf een GPS laptimer, dus deze niet nodig. :)
 
Voor wie zelf eens wil proberen wat een ander setje tandwielen doet:
Gearing Commander ⚙

Ik zag net dit op UK Bike parts:
Standard Gearing: 17 Tooth Front / 45 Tooth Rear c/w 525 x 120 link Renthal SRS Chain
Standard Gearing: 17 Tooth Front / 45 Tooth Rear c/w 525 x 120 link X-Ring Chain

Race Gearing: 16 Tooth Front / 46 Tooth Rear c/w 525 x 120 link Renthal SRS Chain
Race Gearing: 16 Tooth Front / 46 Tooth Rear c/w 525 x 120 link Gold X-Ring Chain
Die kant moet ik dus niet op voor wat minder toeren. _O-
 
Bijvoorbeeld het resultaat van één en drie tanden minder achter. :)

Bij 100 km/u: origineel 4565 toeren, respectievelijk 4463 en 4261.

full


Bij 120 km/u: Origineel 5478, respectievelijk 5356 en 5113 toeren.

full


Alleen het voortandwiel veranderen van 17 naar 18 tanden geeft een toerental van 5174 bij 120 km/u.
Maar die zie ik zo snel niet te koop op Ebay. :)

Edit. schijnt geen plaats voor te zijn.
Dus ik ga eens kijken voor drie tanden minder achter. :]
 
Laatst bewerkt:
Is goed, zal ik ze een keer bij de sportschool verstoppen? :+

Ik heb via Ebay wel eens een setje voorvorkkeeringen dubbel ontvangen met een jaar er tussen.
Met de nieuwe eigenaar van de motor afgesproken bij een benzinepomp bij Hoogvliet, die miste ik en daarna stond er dikke file. :o

Uiteindelijk overgedragen op de vluchtstrook voor de Botlekbrug.

Dat zag er voor derden vast raar uit. :')8-)Mooi spul. Ik heb zelf een GPS laptimer, dus deze niet nodig. :)


Hahahaha ja is goed,
Snap best dat mensen dan raar staan te kijken. Maar who cares?!
 
Hahahaha ja is goed,
Snap best dat mensen dan raar staan te kijken. Maar who cares?!
:+

U heeft een PM. :P

Gisteravond mijn stuurverhogers gedemonteerd, even voelen hoe het origineel rijdt.
Ik heb er alleen even tijdelijk een paar imbussen in, heb geen mooie korte Torx bouten.
Of zouden het dezelfde zijn. :? :N

Ik begrijp dat het met stuurverhoger ergonomisch beter voelt.
De gehele motor voelt hoger.

Maar ik ga er eens een weekje mee zonder proberen. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan