Zoektocht naar het juiste tandwiel

dB-tje

MF veteraan
25 aug 2010
2.061
30
Assen
Heren,

Ik zit met een probleem, kortgeleden heb ik een Braking B one achterwiel gekocht hij is geleverd incl bussen voor een GSXR 600/750 K6/7.
Nu wil ik voor dit wiel een nieuw tandwiel bestellen aangezien de huidige versleten is, maar online kan ik (bijna) niets vinden (alleen een 520).

De opdruk is:
SUNSTAR
4216-45
7075-T6

Het betreft een 45 tands 525 tandwiel.
Montage gat diameter is 76mm
Het hart van de 5 bout gaten zit op diameter van 100mm

Weet iemand waar ik een tandwiel kan vinden aan de hand van maten i.p.v. motortype?
Of misschien zelfs waar ik dit SUNSTAR tandwiel kan vinden?

Gr Dirk
 
Sunstar is ongeveer de grootste leverancier van OEM kettingwielen. Veel Japanse merken voeren dit.

Het handigst zoeken is, als je weet met welk merk en model motor dit kettingwiel overeen komt. Dan kun je weer zoeken op motor, wat het meeste voorkomt. En dan krijg je ook andere mogelijkheden, dan alleen Sunstar.

7075-T6 is het materiaal.
4216-45 lijkt mij het aantal tandjes :)

Hier is de site van Sunstar, met type kettingwiel, en op welke motoren deze gemonteerd is:
SUNSTAR
 
Laatst bewerkt door een moderator:
sunstar kan ik wel leveren, zal even zoeken wat er nog meer mogelijk is

Iedereen erg bedankt voor de reacties, de sunstar artikel lijst heb ik idd wel gezien maar ik kan nergens dealers vinden, daarnaast kan ik op de site van race-shop de diameter waarin de montage gaten zit niet checken dus dat is dan weer en risico.

Ik hoor graag van je aRnold, alvast bedankt voor de moeite.
 
Dus Renthal,levert alles voor bijv.Marchesini en dit bestelden wij vroeger gewoon in een motorzaak net zo dat je andere merken tandwielen in een moterzaak kan bestellen.

Met de benelli gegevens ben ik inmiddels bij de motoport geweest, daar konden ze me niet helpen. Wel bedankt voor de info. Ik zal ook nog even online kijken.
 
Ik heb idd op race-shop het juiste tandwiel gevonden, ik zal morgen eens met ze bellen om te vragen wat de steek van de boutgaten is, maar ook dat lijkt te kloppen.
Iedereen heel erg bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan