Polyester (epoxy?) tank, moderne peut, coating ertussen?

HugoW

Die hard MF'er
12 okt 2015
252
1
Wijk bij Duurstede
Hoi,

De afgelopen dagen wat alu getigt, maar dat lukt nog lang niet zoals ik wil. Maar ik wil graag een custom tank maken. Ik heb wel ervaring met het maken van epoxy modelvliegtuigrompen. Ik kan dus een tank uit epoxy/glasvezel maken, in de stijl van de polyester tanks van vroeger. Maar ik lees dat de moderne benzines niet vriendelijk zijn tegen dit soort kunststoffen. Zou het voldoende zijn om de tank, voordat hij ooit gebruikt wordt, van binnen te coaten met die tank coatings die men ook voor intern verroeste tanks gebruikt?

Alle advie is welkom!
Dank,

Hugo
 
Laatst bewerkt:
Gebruik de zoekfunctie maar eens, het resultaat is wisselend. Ik zou een binnen tank van alu maken en daar een mooie polyester tank overheersing boetseren.
 
Het schijnt dat een epoxyhars op basis van vinylester wel bestand zou zijn tegen de huidige troep die ze als benzine durven te verkopen.
Dat zijn twee verschillende dingen Een vinylesterhars is een polyestervariant. Deze kan inderdaad goed tegen oplosmiddelen. Fatsoenlijke epoxy kan ook tegen oplosmiddelen. De bekende kitjes van Tankcure zijn ook gewoon epoxylak. Het enige wat niet tegen benzine kan is gewone polyesterhars op basis van styreen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan