Yamaha GTS valt stil tijdens rijden..

kurtje

Rookie
8 mei 2012
15
0
Koekelare
Iemand ervaring mee ?

Na de late shift zonder problemen naar huis. De volgende middag na 50 meter valt hij stil; koppeling in en tijdens "uitlopen" terug probleemloos gestart. Maar het probleem blijft zich voordoen... Konstant spelen met koppeling en gas om rijdend te houden, precies of geen benzine vrijkomt.
Alle ideeën zijn natuurlijk welkom.

Alvast bedankt
 
Iemand ervaring mee ?

Na de late shift zonder problemen naar huis. De volgende middag na 50 meter valt hij stil; koppeling in en tijdens "uitlopen" terug probleemloos gestart. Maar het probleem blijft zich voordoen... Konstant spelen met koppeling en gas om rijdend te houden, precies of geen benzine vrijkomt.
Alle ideeën zijn natuurlijk welkom.

Alvast bedankt
Vacuüm probleem in de tank? Rij eens met je tankdop open.

@ Kurtje
Wat was de temperatuur buiten op het moment dat hij slecht ging lopen?
Fixed :)
Maar inderdaad, iced carbs bedoel je?
 
Laatst bewerkt:
M'n vorige motor (heb d'r nog in de schuur staan) was ook een gts. Het kan van alles zijn, luchttemp sensor, throttle position sensor. Labda sensor die weinig meetlucht krijgt. (een kwaaltje is dat de pijpen van de collector afrotten).

Gebeurt het alleen tijdens het 'warmlopen' of ook als het blok warm is, of juist alleen als het blok warm is ?? De injectie regelt namelijk a.d.v. een heleboel data wat de 'correcte' brandstofverhouding is.

kan vanavond wel ff in het onderhoudshandboek kijken :Y
 
Laatst bewerkt:
@ motormuis & guntherrex: net nieuwe pijpjes in inox erop, ms eens checken of de aanspanners nog goed (vast) zitten.
Ik laat de motor altijd opwarmen tot juiste toerental. Na vijftig meter had ik al prijs.
De jiffy-schakelaar moet ik nog checken, zal voor morgen zijn, ben dan vroeger thuis.
De sensoren kan ikzelf niet checken.
Verwonderlijk is dat het plots is begonnen, de vorige dag was er nog niets aan de hand.
 
soms kan het ook oxidatie zijn in de connectoren waardoor de data foutief is. Meestal als ik aan mn gts sleutelde spoot ik iedere connector die ik tegenkwam even in met contactspray. Heeft al vaak een -ghost-in-the-machine- probleem opgelost.

Kan ook, als je wilt, het deel van de handleiding inscannen/fotograferen over het uitlezen van de EFI zodat je deze kan uitlezen ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja, is opzich niet zo heel moeilijk, bij het achterlicht moet je een verbinding maken in een plug (je hebt er 2 als je de abs uitvoering hebt, anders maar 1) daarna is het een kwestie van 'pulsjes' tellen van je efi lampje. - zal het vanavond ff ergens uploaden :) - van de abs unit heb ik het al wel op mn photobucket staan.
 
Laatst bewerkt:
soms kan het ook oxidatie zijn in de connectoren waardoor de data foutief is. Meestal als ik aan mn gts sleutelde spoot ik iedere connector die ik tegenkwam even in met contactspray. Heeft al vaak een -ghost-in-the-machine- probleem opgelost.

Kan ook, als je wilt, het deel van de handleiding inscannen/fotograferen over het uitlezen van de EFI zodat je deze kan uitlezen ;)

Als er niets aan de hand is, gebruik dan contactbeschermer. Contactspray is om vuile of geoxideerde contacten schoon te maken, maar blijft doorvreten dus uiteindelijk sta je elke zoveel kilometer de boel in te sprayen.
 
@mastertommy .. oh dat wist ik niet.. maar even gegoogled en motip heeft idd een cleaner en protector, echter de spray die ik gebruik heeft beide eigenschappen (volgens het etiket) en doet het waarschijnlijk beide minder goed dan een ieder los in een spuitbus maar het hield de connectoren wel 'vettig' en dat houd de corrosie weer buiten :9 (soort wd40.. het doet alles maar een beetje).

@kurtje heb de boel maar even in een wetransfer linkje gegooid. mocht je nog meer nodig hebben dan hoor ik het wel ;)
 
kijk die zijstand schakelaar eens na. Als de nok vd zijstandaard versleten is of het oog waar de zijstandaard aan vast zit.(als die die heeft) krijg je exact hetzelfde. Dan wel contact dan geen contact ..geef je gas valt die weer stil door de trillingen.
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar was er heel wat aan de hand.
De benzinefilter moest blijkbaar al lang vervangen worden, niet meer te verkrijgen, dus ene laten overkomen vanuit Engeland (okkazie met minder km).
Ook de startkoppeling deed het ineens niet meer, deze komt uit USA, scheelt €250 ! Zo goed als nieuwstaat.
Had advies gekregen om hem te verkopen, maar nu hij sowieso in orde komt wil ik hem zeker houden.
Avast bedankt voor hulp en reacties.
 
Terug
Bovenaan Onderaan