Koppakking steeds kapot

dboeckhout

Rookie
12 mrt 2014
12
0
breskens
Hallo nu heb ik het volgende probleem met mijn honda cr 125 uit 2003.
Er zit vhm, vforce en pro circuit op.
Telkens als ik klaar ben met rijden ga ik hem afspuiten en probeer hem dan te starten maar start niet.
Dan loop ik hem aan en gaat aan maar rookt dan heel veel.
Dus dan de kop dr af en de koppaking is lek.
Maar dit is al de 5x ofzo doe ik iets verkeerd of?
Ik hoor het graag
Mvg dennis
 
Volgens mij heeft een 2003 geen O-ring pakking in de kop maar een 'vaste' pakking...

Misschien is het anders met die VHM kop?

image
 
Laatst bewerkt:
Jammer maar helaas.

De viton ring waar het hier in dit topic over gaat, zit in een uitsparing in de cilinderkop of de bovenkant van de cilinder (dat weet ik niet zeker want het kan alle 2 namelijk) en zorgt dus voor de fysieke afdichting tussen cilinder en cilinderkop en fungeert dus als koppakking.
 
Yup, wellicht is hierdoor je kop kromgetrokken..
Geloof hier niet zo in, als je op een baan rijd met een paar plassen komt er ook gerust zo af en toe een golf water overheen.

Of in spanje, lekker martelen in de bergen, blok loeiheet, en dan door een rivier rijden. Zal hij niet lekker vinden, eens, maar mag nooit iedere keer een koppakking kosten.
 
Je kan beter een heet motorblok tot de luchtinlaat onder dompelen in een bak water (door een beekje rijden dus), dan dat je een litertje water tegen 1 zijkant van de cilinderkop aan gooit, want dan ontstaan er plaatselijk allerlei krachten in het materiaal.
 
Jammer maar helaas.

De viton ring waar het hier in dit topic over gaat, zit in een uitsparing in de cilinderkop of de bovenkant van de cilinder (dat weet ik niet zeker want het kan alle 2 namelijk) en zorgt dus voor de fysieke afdichting tussen cilinder en cilinderkop en fungeert dus als koppakking.


Dan zal die O-ring het koelwatercircuit afdichten en niet de cylinder/verbrandingsruimte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan