Standaard lampjes vervangen door Osram: veer borgt niet meer

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Dus, op aanraden van mede Z1000SX rijders, wilde ik vandaag de standaard lampjes vervangen door H7 Osram Nightbreakers. Volgens de handleiding zitten er H7 lampen in, dus die ook gekocht.

Maar als ik ze wil plaatsen, en de lampjes wil borgen met de "borgveer", springt deze veer weer weer te gemakkelijk los. Dit is met de originele lamp niet zo. Begrijpelijk, want als ik ze naast elkaar houd, dan is de originele lamp langer, daar zit nog een soort voetje op. Plaatje:

f4lf5u.jpg


Heb ik de verkeerde lamp gekocht? Thanks!
 
Dus, op aanraden van mede Z1000SX rijders, wilde ik vandaag de standaard lampjes vervangen door H7 Osram Nightbreakers. Volgens de handleiding zitten er H7 lampen in, dus die ook gekocht.

Maar als ik ze wil plaatsen, en de lampjes wil borgen met de "borgveer", springt deze veer weer weer te gemakkelijk los. Dit is met de originele lamp niet zo. Begrijpelijk, want als ik ze naast elkaar houd, dan is de originele lamp langer, daar zit nog een soort voetje op. Plaatje:

[afbeelding]

Heb ik de verkeerde lamp gekocht? Thanks!

Ik neem aan dat de rechter lamp de originele is?

Hoort dat zwarte ding wat er op die rechter lamp zit niet bij je koplamp en moet je deze niet overzetten op de nieuwe??
 
linker lamp is hoe eenH7 er normaal uit ziet verloopstukje moet je overzetten van de rechter op de nieuwe. en ja die kunnen goed klemmen. beetje wrikken en trekken en het moet los komen. zet er desnoods voorzichtig een schroevendraaier tussen om wat extra hefboom te creëren. en doe even een schone doek om de lampen heen voordat je begint. vingerafdrukken op het glas kunnen de levensduur van de lamp behoorlijk verkorten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan