Krijg carburateur er niet tussen

Bonga

Rookie
28 jan 2016
8
0
Bolsward
goedemiddag,

Ik heb sinds kort een Kawasaki GTR 1000.
Het ding rijd werkelijk heerlijk.
Nu lekte alleen gister wat benzine uit de carburateur, waarschijnlijk zat de vlotter niet goed dus er tegen aan getikt.
Nu heeft het alleen niks geholpen.
Dus hij moest er tussen uit, na enig gepruts er tussen uit gekregen.
Vlotter bakje schoongemaakt en de vlotter ook gelijk mee genomen.
Na controle of hij echt niet meer lekte wou ik de carburateur er weer tussen doen (tussen blok en luchtfilter)
Dit lukte me alleen niet, er is gewoon net niet genoeg ruimte.
Nu is mijn vraag hoe krijg ik dat ding er in hemels naam weer tussen?
Moet ik het blok laten zakken? Of zijn er nog andere manieren.

Alvast bedankt

Mvg Sander
 
Ik heb mijn carbs er een tijdje geleden ook tussen uit gehad. Was inderdaad een hels karwei. Heb 1 zo een luchtaanzuig stuk van de luchtfilterbox afgehaald. Owja en luchtfilter box los geschroefd. Je kunt niet veel bewegen maar iedere millimeter is er eentje. Toen met 2 personen de carbs er tussen gemanoeuvreerd. Dit eventueel met een groot bandijzer/grote platte schroevendraaier voor de zaak een beetje te sturen. (Zorgen dat je niks beschadigd) en als laatste het buisje weer tussen luchtfilterbox en carb zetten.
En dan weer lekker :]
 
Ik heb de carbs van mijn GTR deze zomer gereinigd. Een beetje onhandig is het wel, maar het luchtfilterhuis helemaal losmaken, zover mogelijk naar achteren, de rubbers goed invetten. Eerst de voorkant, daarna de achterkant ging bij mij goed.
 
280752-1.jpg
 
Je kan als je een beetje goed kijkt precies een koevoet ertussen plaatsen zodat je ze er netjes in kan drukken. Let goed op dat je de richting goed hebt. Ik weet dat dit klinkt als een slechte grap maar is het niet, het is de meest gecontroleerde manier om de nodige kracht (en ja, dat is behoorlijk veel) op de rubbers / box te zetten.

Verder:
Rubbers zo lang mogelijk in warm water houden
Rubbers invetten
Hete (haar)fohn op je werkgebied om ze zo lang mogelijk zo warm mogelijk te houden.

Dan zou het plop moeten zijn, zonder veel pijn. Ik vond het de eerste keer ook een dramatische klus, maar als je het truukje kent gaat het wel.

Ps. Zx-10 tomcat is nog erger, die kan vaak uberhaupt niet teruggeplaatst worden en nieuwe rubbers zijn niet meer leverbaar... :+
 
een dunne plastic of metalen plaat (let op scherpe randen) tussen de carbs en de aansuigrubbers kan het positioneren behoorlijk makklijker maken. Föhn voor warmte en wat vet maakt het uiteraard nog makkelijker :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan