Een motor huren, zou jij het doen?

Ik huur elk jaar motoren.
Géén geld voor nieuw en wel zin om topmotoren te rijden als een Diavel of 1199.
Zo uit het blote hoofd qua huurfietsen o.a. B-King,GSXR 1000,r 1,ZX 10 R, M.V.'s
en Ducen voor vakantie's ZRX 1200 S.
Inderdaad genoeg geld om een nieuwe te kopen MAAR dan had ik dit niet allemaal kunnen doen!
 
Veel negatieve reacties op het verhuren, wat ik heel begrijpelijk vindt, huren zal voor de verhuurder een hoop ellende opleveren.
Bij deze wil ik benadrukken dat het hier niet om commercieel verhuur gaat, motoshare is voornamelijk gericht op de liefhebbers onder ons en zal zich voornamelijk richten op mensen zoals Kawarobot hierboven ;)
Tenminste, dat is wat ik er van begrijp, ik heb verder niks met die organisatie te maken.

Heeft iemand met hun gesproken op de beurs in Utrecht trouwens? misschien wel interessant als iemand daar iets over te vermelden heeft?
 
Veel negatieve reacties op het verhuren, wat ik heel begrijpelijk vindt, huren zal voor de verhuurder een hoop ellende opleveren.
Bij deze wil ik benadrukken dat het hier niet om commercieel verhuur gaat, motoshare is voornamelijk gericht op de liefhebbers onder ons en zal zich voornamelijk richten op mensen zoals Kawarobot hierboven ;)
Tenminste, dat is wat ik er van begrijp, ik heb verder niks met die organisatie te maken.

Heeft iemand met hun gesproken op de beurs in Utrecht trouwens? misschien wel interessant als iemand daar iets over te vermelden heeft?
De ellende blijft, commercieel of niet.

Stuk is stuk, en wie heeft het gedaan, en wie gaat het betalen?
 
Maar wie heeft de motor laten vallen? Niet het verhuurbedrijf... Beetje zuur dat dat zoveel geld kost, dat is zeker. Maar verhuurbedrijf moet dan toch niet opdraaien voor de stommiteit van de huurder? En dat helmpje mag je al helemaal niet meerekenen, heeft niks met de huur te maken, daar ben je voor 100% zelf bij ;)

Denk wel dat met de huur voornamelijk gemikt moet worden op vakantiegangers die een dagje/weekje sightseeing in de buurt willen doen en het leuk vinden om dan een motor te huren.

Er wordt gevraagd naar de ervaring met huur. Daar geef ik antwoord op. Daar hoef je geen simpele suggestieve vragen/of opmer,ingen achter aan te sturen over wie er reed. Ik heb zelf gezegd wie er mee reed. Simpele ziel :W
 
Ik heb in de VS een HD gehuurd. Een spiksplinternieuwe Streetglide. In de dagprijs zat de verzekering inbegrepen en alle risico's waren afgekocht. Zou het zo weer doen :Y Eigen motor zou ik niet snel verhuren, maar uitlenen aan vrienden heb ik niet zoveel problemen mee :)
 
Er wordt gevraagd naar de ervaring met huur. Daar geef ik antwoord op. Daar hoef je geen simpele suggestieve vragen/of opmer,ingen achter aan te sturen over wie er reed. Ik heb zelf gezegd wie er mee reed. Simpele zielen post helaas.... :W
 
Ik heb ik vorig jaar in Z Afrika een motor gehuurd.
De motor was een vrijwel nieuwe BMW700. Niks mis mee!

Bij ophalen kreeg ik een formulier waar gebreken en schades stonden vermeld. Ook aangegeven dat de tank vol was. Afleveren aan mij was: Hier staat ie en veel plezier vandaag. Eerst heb ik dus hele motor gecheckt en even onder de tankdop gekeken.

Bij terugkomst was het van zijn kant dat de verhuurder ieder cm2 aan het controleren was. Uiteraard want als ik weg ben zit hij met de gebakken peren.

Ik kreeg een ondertekend formulier dat motor weer netjes was afgeleverd.
Wat ik wel vervelend vond was dat ik moest gaan bedelen dat ik de motor weer met een volle tank had ingeleverd. Met moeite een ondertekend bewijs tank vol gekregen. Mwah!
(Na slechte ervaring van kennissen: Bij autohuur in Spanje kregen ze paar jaar terug achteraf een rekening dat de tank leeg geweest zou zijn........... Dus daarom!!)
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij ben ik zo'n beetje de enige hier die zijn motor wel zou verhuren. Maarja, ik heb ondertussen een motor die zo weinig waard is dat hij binnen no-time weer terug is verdiend met verhuren. En krasjes/butjes boeien mij niet zo. Als de verzekering etc. maar gewoon voor je geregeld wordt vind ik het allemaal wel prima. Maar waarschijnlijk valt mijn motor niet onder de doelgroep van het verhuren.
 
Volgens mij ben ik zo'n beetje de enige hier die zijn motor wel zou verhuren. Maarja, ik heb ondertussen een motor die zo weinig waard is dat hij binnen no-time weer terug is verdiend met verhuren. En krasjes/butjes boeien mij niet zo. Als de verzekering etc. maar gewoon voor je geregeld wordt vind ik het allemaal wel prima. Maar waarschijnlijk valt mijn motor niet onder de doelgroep van het verhuren.

Mischien is dat juist DE manier, brikken verhuren, mensen kunnen lekker rondrijden en schade krasjes enzo maken allemaal geen reet uit, een kapotte voorvork valt met de helft van het eigen risisco te repareren _O-

Gewoon GS500'tjes en CB500's verhuren met valbeugels en alles
 
He, ik zie dit nu pas.
Afgelopen weekend heb ik een auto gehuurd via Snappcar, dat beviel mij wel, en vroeg mij eigenlijk af of zoiets bestaat voor motoren. Ja dus :P
Eens even rondneuzen op Motoshare
 
Een vriendin van me heeft laatst weer eens een motor gehoord en als ik die verhalen hoor dan is het gewoon niet praktisch.

Het is niet alleen duur, maar motordealers zijn er eigenlijk ook helemaal niet op ingesteld. Ophalen kan alleen tijdens openingstijden en er is weinig beschikbaar.

Een verhuurbedrijf als Silverline is dan al weer wat beter, maar die zitten maar op bepaalde plekken in het land.

Het is op deze manier een vicieuze cirkel; er wordt weinig gehuurd omdat het duur en omslachtig is en omdat er weinig wordt gehuurd wordt het aanbod niet groter.

Terwijl ik me heel goed kan voorstellen dat er een latente vraag is, want veel motorbezitters rijden maar een beperkte periode in het jaar.
 
Ik heb een keer een Honda shadow 750 ace gehuurd in Sauerland.

Dat ging heel netjes

Ik kreeg hem mee met volle tank en motorkleding.

Heb er 400 km mee rond gereden die dag
En weer netjes ingeleverd met volle tank

En het koste me maar 60 eu en de 200 eu borg kreeg ik contant terug
 
Zelf 1 keer gehuurd in NL, was een nare ervaring waarbij de verhuurder achteraf met een minuscuul deukje kwam op een rare plek (typisch een deukje die je krijgt als je een rij motoren te dicht op elkaar parkeert, zoals bij een handelaar/verhuur bedrijf). Nee, dat zou ik dan gedaan hebben... Gedver. Ik ga de naam van het bedrijf niet noemen, maar ben niet de enige met zo'n ervaring bij hen.
 
Een vd redenen dat mijn laatste vriendin nu een ander heeft,,,

ze dacht dat ik met de motor naar bed wilde:
93434ab1d62cab5162fc355f459aa54d.jpg
 
Huren: heb ik in 2013 aantal keren gedaan, om weer in het NL verkeer te komen.
Was niet heel goedkoop, maar blij dat ik het gedaan heb: motorent.nl

Silverline: stuk duurder, en niet in de buurt, maar ik 1 man die daar af en toe huurt, en wel blij is...

In Belgie: was niets (redelkjks) te vinden.

Dealer: verhuurt niet voor meerdere dagen, alleen voor "proefritjes" of als vervangmotor voor max 1 dag.


Ik denk ook dat er wel markt (vraag) moet zijn voor "verhuur", maar ik vermoed dat verzekering en het korte seizoen, dwz weinig benutting, de grootste problemen vormen.
Ik had zelf graag een toermotor voor bv 2maanden willen huren, maar gewoon kopen was al snel goedkoper...
 
Vroeger wel eens een motor gehuurd van iemand in de buurt die er een stuk of 6 had, en ze bekostigde door ze te verhuren :D

Is leuk als je weinig rijdt, eens wat anders wilt, of in mijn geval, geen motor hebt maar wel een leuke tourtocht gepland :P
 
Het voelt een beetje als een verkapte reclame.

Ik heb al wel vaker motoren geleend, alhoewel dat erg lastig is als een 22 jarige die 4 jaar zijn rijbewijs heeft, maar al wel 3 ton motor kilometers heeft. Tot nu toe heb ik nooit echt mensen gehad die moeilijk deden toen ik de motor terug bracht.
Eentje deed lastig, maar jammer genoeg voor hem had ik foto's gemaakt van de staat van ontvangst en de staat tijdens het afleveren

Ik zou mijn motor nooit commercieel uitlenen, aan vrienden is iets anders, zij zullen er immers netjes mee omgaan, anders zou ik hem niet uitlenen.
Het gros van de verhuurders zal echt niet zo netjes met mijn motor omgaan als ik doe, en als ze er mee ten onder gaan en de schade is groter dan de waarde zit ik met de gebakken peren
 
Laatst bewerkt:
Huren hoef ik niet want ik heb zelf motoren. Maar op vakantie of zo,zou ik het wel doen.
Mijn eigen motoren verhuren zou ik nooit doen. Mijn Guzzi is me daar te dierbaar voor. En dan wil ik niet dat daar mensen op gaan rijden die niet aan teen-hak schakelen gewend zijn en aan het andere remsysteem. En mijn oude GPZ 550 ragfiets gebruik ik te vaak zelf en ik denk ook niet dat iemand die zou willen huren.

Ik weet niet wat een weekend een motor huren kost maar ik heb al een aantal motoren gekocht voor rond de 500 euro die technisch prima waren. Optisch minder en dat zijn zeker geen nieuwe Ducati's maar ik heb daar wel gruwelijk schik mee. Liever een eigen motor al is het een low budget bike dan een gehuurde nieuwe motor.
 
Laatst bewerkt:
De ellende blijft, commercieel of niet.

Stuk is stuk, en wie heeft het gedaan, en wie gaat het betalen?
Helemaal mee eens. Dit is een juridisch mijnenveld met heel veel risico en onzekerheid voor de verhuurder. Dit zijn zaken waar je binnen je vriendenkring ook enorm gedonder mee kunt krijgen waardoor vriendschappen uit elkaar spatten. Slecht idee. Vroeger kreeg je met je buurman al ruzie om de grasmaaier en dat zal hier niet anders zijn.
 
Mischien is dat juist DE manier, brikken verhuren, mensen kunnen lekker rondrijden en schade krasjes enzo maken allemaal geen reet uit, een kapotte voorvork valt met de helft van het eigen risisco te repareren _O-

Gewoon GS500'tjes en CB500's verhuren met valbeugels en alles

Weet je hoeveel schade je aan andermans zaken kunt aanrichten met een oude "CB500 / GS500"? Probeer dat soort fietsen maar eens Casco te verzekeren terwijl een verzekeraar ook wéét dat je ze in de verhuur zet (en ook al vertel je ze dat niet..... )....
 
Laatst bewerkt:
Helemaal mee eens. Dit is een juridisch mijnenveld met heel veel risico en onzekerheid voor de verhuurder. Dit zijn zaken waar je binnen je vriendenkring ook enorm gedonder mee kunt krijgen waardoor vriendschappen uit elkaar spatten. Slecht idee. Vroeger kreeg je met je buurman al ruzie om de grasmaaier en dat zal hier niet anders zijn.

Dan heb ik blijkbaar andere vrienden. Met vrienden nog nooit gedonder gehad over geleende motoren, auto's of andere zaken. Wel met van die "net niet" vrienden die spullen van je lenen en in een andere staat terugbrengen dan dat je ze uitgeleend hebt.
 
Wacht maar tot het een keer over echt veel geld gaat. Maar misschien heb jij echt andere vrienden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan