MF-Oost # 162 - Oost West, .... Zucht..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zal er een tijdje mee rijden om me eens te verplaatsen in de lijdensweg van de praktische mensch, vervolgens gaat ie in de verkoop. Belangstelling iemand?
 
Wat maakt het uit ? , je zal wel goede redenen hebben, is de KTM weg ?


praktischer en goedkoper kan je niet rijden, die dingen zijn rete zuinig.
 
@ Dion. Maak je geen zorgen de KTM gaat niet weg. Ik kon deze voor een goede prijs overnemen en wie weet, als ik hier goede rondetijden op Assen mee kan maken blijft ie wel :o
 
Hoi, Ben ik ook een keer weer :+

Heb een vraagje voor de computer-figuren onder jullie.
Ik heb hier 3 HP pc's staan waarop nog Vista draait.
Old-skool maar ze doen het nog boven verwachting.
Aangezien dat half April einde oefening is met Vista ben ik even aan het kijken wat ik er nu mee doe.
Ik vermoed namelijk dat ze Win 10 niet gaan trekken.
Win 7 zou nog een optie zijn maar dan zit ik over een paar jaar weer.
Wat is de beste optie in dit geval? Specs van de pc toegevoegd als bijlage.
Wat moet het ding kunnen:
Internetten , e-mail , filmpjes op youtube kijken, foto's opslaan (niet bewerken).
Er worden dus geen games of dergelijke op gedaan.
Gewoon huis tuin en keuken gebruik zeg maar... :P
Linux is niet direct een optie omdat de vrouw daar niet mee overweg kan.
full
 
Hoi, Ben ik ook een keer weer :+

Heb een vraagje voor de computer-figuren onder jullie.
Ik heb hier 3 HP pc's staan waarop nog Vista draait.
Old-skool maar ze doen het nog boven verwachting.
Aangezien dat half April einde oefening is met Vista ben ik even aan het kijken wat ik er nu mee doe.
Ik vermoed namelijk dat ze Win 10 niet gaan trekken.
Win 7 zou nog een optie zijn maar dan zit ik over een paar jaar weer.
Wat is de beste optie in dit geval? Specs van de pc toegevoegd als bijlage.
Wat moet het ding kunnen:
Internetten , e-mail , filmpjes op youtube kijken, foto's opslaan (niet bewerken).
Er worden dus geen games of dergelijke op gedaan.
Gewoon huis tuin en keuken gebruik zeg maar... :P
Linux is niet direct een optie omdat de vrouw daar niet mee overweg kan.
[afbeelding]
Mits je wat geheugen toevoegt kan Windows 8.1 nog een optie zijn.
 
Hoi, Ben ik ook een keer weer :+

Heb een vraagje voor de computer-figuren onder jullie.
Ik heb hier 3 HP pc's staan waarop nog Vista draait.
Old-skool maar ze doen het nog boven verwachting.
Aangezien dat half April einde oefening is met Vista ben ik even aan het kijken wat ik er nu mee doe.
Ik vermoed namelijk dat ze Win 10 niet gaan trekken.
Win 7 zou nog een optie zijn maar dan zit ik over een paar jaar weer.
Wat is de beste optie in dit geval? Specs van de pc toegevoegd als bijlage.
Wat moet het ding kunnen:
Internetten , e-mail , filmpjes op youtube kijken, foto's opslaan (niet bewerken).
Er worden dus geen games of dergelijke op gedaan.
Gewoon huis tuin en keuken gebruik zeg maar... :P
Linux is niet direct een optie omdat de vrouw daar niet mee overweg kan.
[afbeelding]


het hangt van je hardware af wat er mogelijk is, er zijn systemen die met vista uit geleverd zijn en met wat extra geheugen prima win 10 kunnen draaien.

dus als je kan vertellen hoe oud je pc is en welke HP is te achter halen wat mogelijk is

we hebben er mooi motor weer bij
 
Het is een Hp dc5800.
Deze dus: http://h20564.www2.hp.com/hpsc/swd/public/readIndex?sp4ts.oid=3658084

Ik durf zo niet te zeggen hoe oud ze precies zijn.
Ooit geschikt over kunnen nemen en op zich doen ze alle drie nog prima.
Op zich zou 7 ook nog wel voldoen. Maar om nu 3 van die dingen te kopen... :X

In een of ander forum vondt ik het volgende:
One of two PCs running Win 7 Pro 64 as factory installed (hp-Compaq dc5800) upgraded to Win 10 w/o problems even with antivirus on and USB devices connected.

Volgens mij liggen er dus best kansen. :)
 
Laatst bewerkt:
je heb een aantal varianten DC5800 maar het is me duidelijk het is een Intel® Core™2 Duo processor reeks ,, standaard 2 Gb geheugen ,, er kan 16 Gb in, met 8 Gb zal ie belangrijk sneller worden en wel met win 10 kunnen draaien.

het blijven oude machines , of je dat nog een 120 a 140 per machine aan geheugen moet stoppen ,, met een SSD erin worden ze echt pittig van maar is wel een 100 a 150 extra.
maar je kan zo volgende week een fataal defect aan je moederbord krijgen en een vervangend moederbord word heel lastig. zou zelf naar een aanbieding zoeken naar een overjarig model , dan heb je nog veel meer snelheid en meer garanties dat je een aantal jaar verder kunt zonder gezeik.
 
Je kunt ook gewoon Vista blijven draaien. Het is niet zo dat het straks niet meer werkt.
Heb hier nog steeds een machine op XP draaien. Het is niet snel maar een beetje internetten gaat nog steeds goed.
 
Je kunt ook gewoon Vista blijven draaien. Het is niet zo dat het straks niet meer werkt.
Heb hier nog steeds een machine op XP draaien. Het is niet snel maar een beetje internetten gaat nog steeds goed.
Voor een ervaren gebruiker die weet waar hij wel en niet op moet klikken prima, maar de kans dat je een virusje of iets dergelijks oploopt is groter dan bij een systeem waar nog updates voor worden uitgebracht.

Overigens is Ubuntu erg gebruikersvriendelijk, zeker gezien de veranderde interfaces van Windows. Mailen, internetten en foto's opslaan gaat prima, hoef je echt geen nerd voor te zijn. En het is heel veel sneller in opstarten, gebruik en vooral updates.
 
even een post om te volgen :W

Ben komende zomer wel vaak in de buurt van Almelo/De Lutte/Hengelo dus wellicht ga ik jullie eens tegenkomen :]

Sander
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan