XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja ik heb hier ook de xjr weer wakker gemaakt. Carburateurs afgetapt, verse accu, olie en filter, en hij startte met 1 druk op de knop. Van het weekend maar eens lekker uitlaten! :]
 
Hier een partij Tsjechiese bagger eraf gewassen ,Dit weekend naar Rotterdam
Yamaha faster Sons evenement bij Republica Moto Faster Sons evenement op zaterdag 17 en zondag 18 juni bij Republic Moto in Rotterdam
full
 
Heey jongens.

Is er hier iemand die ervaring heeft met galespeed wielen. Ben er over aan het denken Om in de toekomst een set te kopen andere wielen te kopen. Vind de originele niet zo mooi.

Kan ik dan de originele bussen Telleraandrijving remschijven en tandwielen gebruiken of moet je dat allemaal apart kopen wat past op galespeed wielen.

Klaus groez heeft ook wielen van het merk Braking. Iemand daar ervaring mee. Die Klaus is iig wel iemand die je goed helpt.

Gr
 
Heey jongens.

Is er hier iemand die ervaring heeft met galespeed wielen. Ben er over aan het denken Om in de toekomst een set te kopen andere wielen te kopen. Vind de originele niet zo mooi.

Kan ik dan de originele bussen Telleraandrijving remschijven en tandwielen gebruiken of moet je dat allemaal apart kopen wat past op galespeed wielen.

Klaus groez heeft ook wielen van het merk Braking. Iemand daar ervaring mee. Die Klaus is iig wel iemand die je goed helpt.

Gr


Weinig ervaring mee ,Ken via FB wel XJR rijders over de hele wereld en vooral bijv in Croatie zijn er meerdere die er andere wielen in hebben zoals bijv PVM
full
 
Hier een partij Tsjechiese bagger eraf gewassen ,Dit weekend naar Rotterdam
Yamaha faster Sons evenement bij Republica Moto Faster Sons evenement op zaterdag 17 en zondag 18 juni bij Republic Moto in Rotterdam [afbeelding]

Zaterdag Rotterdam en zondag Limmen? Zie onderstaande link, FB pagina van XJR Owners Nederland. Is gelijk een oproep aan alle XJR'ers hier:

Aanstaande zondag weer een ride. Vanuit Limmen dit keer, dwars door het Noord-Hollandse landschap. Vanaf 09:00 uur koffie en broodjes en 10:30 uur take-off. Teller staat nu op 20-22 deelnemers. Vooraf aanmelden via FB XJR Owners pagina.

XJR Owners Nederland

bxURjSP.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja het zijn hele mooie wielen. Maar kosten ook wat.

Maar wil wel nog steeds fastoenlijk aan onderdelen kunnen komen. En wat ik belangrijk vind is dat ik de originele kilometertelleraandrijving kan blijven gebruiken
 
En ik wil misschien op zoek gaan naar een andere voorvork. Of een mooie ohlins uit en aprilia tuono of zo of een mooie voorvork van een mt01.
 
Ja het zijn hele mooie wielen. Maar kosten ook wat.

Maar wil wel nog steeds fastoenlijk aan onderdelen kunnen komen. En wat ik belangrijk vind is dat ik de originele kilometertelleraandrijving kan blijven gebruiken

Tsja ,Die Croaten bouwen de duvel en z'n ouwe moer om dus of die de originele teller aansluitingen hebben gebruikt weet ik niet ,Weet niet of je op FB zit maar hier staan er diverse YAMAHA XJR Custom & Racer
 
Laatst bewerkt:
Zie dat je de site gevonden hebt ,Zit een hoop ervaring met ombouwen daar
 
Laatst bewerkt:
:+
Zie dat je de site gevonden hebt ,Zit een hoop ervaring met ombouwen daar


Ja heb de fb pagina gevonden. Zoo daar staan mooie motoren tussen. Mijn Engels in niet zo heel best maar daar komen ze wel uit. Wil nu gewoon gaan kijken wat er mogelijk is en dan eens kijken wat alles gaat kosten. Ga binnenkort ook even langs de zaak die mijn vering onderhouden en afgesteld heeft. Eens vragen wat hij denk van mijn plannen en hoe de motor dan zal sturen.

Gr
 
Heeft iemand van jullie wel eens de carburateurs gesynchroniseerd?
Ik heb een beetje rond gekeken en een tooltje gebouwd maar nu komt. Als ik er olie in die wordt hij zo hard aangezogen door cilinder 2 dat de olie verdwijnt. De olie die ik gebruik is eigenlijk voor een koppeling maar zou wat betreft de viscositeit moeten kunnen. de olie bereikt de cilinder wel trouwens.

Dat kan nu nog 2 dingen betekenen
1) cilinder 2 is veruit de meest afwijkende. (deze zit trouwens met de tank verbonden)
2) Slangen zijn te kort. Nu heb ik 30 cm doorzichtige slang en ong. 2 meter verbindingsslang.


iemand ideeën?

Dit is hem trouwens:

Dropbox - Foto 18-06-17 17 22 28.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand van jullie wel eens de carburateurs gesynchroniseerd?
Ik heb een beetje rond gekeken en een tooltje gebouwd maar nu komt. Als ik er olie in die wordt hij zo hard aangezogen door cilinder 2 dat de olie verdwijnt. De olie die ik gebruik is eigenlijk voor een koppeling maar zou wat betreft de viscositeit moeten kunnen. de olie bereikt de cilinder wel trouwens.

Dat kan nu nog 2 dingen betekenen
1) cilinder 2 is veruit de meest afwijkende. (deze zit trouwens met de tank verbonden)
2) Slangen zijn te kort. Nu heb ik 30 cm doorzichtige slang en ong. 2 meter verbindingsslang.


iemand ideeën?

Dit is hem trouwens:

Dropbox - Foto 18-06-17 17 22 28.jpg

Mooi gemaakt. Zou ook moeten werken als ik het zo snel ff bekijk. Maar kan je niet van iemand in je beurt gewoon set met klokken lenen. Werkt toch wat handiger denk ik.

Succes

Gr
 
Nee helaas niet. Maar ik vind het ook leuk om het zelf te maken.

Inmiddels ben ik erachter, de slamgen moeten langer en dan kun je het niveau beter zien.
Binnenkort maar even regelen💪
 
Heren, ik heb een vrij vreemd probleem met de XJR. Een omschrijving, als ik 130km pu rijdt, draait de fiets dik 8000 toeren. Het lijkt wel alsof hij tegen zijn max zit dan. Ik heb de carbs gereinigd, afgetapt. Benzinekraan er even uit gehad, viel niet veel aan te zien. Bougies zijn mooi en droog. Ik heb de bobines, waar ze contact met het frame maken opgeschuurd. Maar niets wat het toerental doet verlagen. Stationair loopt hij prima op 1300 toeren en valt ook niet uit. Wat zou dit kunnen zijn?
 
Het gerucht gaat dat XJR Eurofest 2018 in de Ardennen is? Niet zo ver uit de buurt. Iemand enig idee op welke locatie exact en welke data?
 
Oh sorry, heb niet direct een verklaring voor de technische vraag boven mij, hoewel ik alle onderhoud zelf doe. Kan veel zijn.

Dus even teruglezen svp.
 
Heren, ik heb een vrij vreemd probleem met de XJR. Een omschrijving, als ik 130km pu rijdt, draait de fiets dik 8000 toeren. Het lijkt wel alsof hij tegen zijn max zit dan. Ik heb de carbs gereinigd, afgetapt. Benzinekraan er even uit gehad, viel niet veel aan te zien. Bougies zijn mooi en droog. Ik heb de bobines, waar ze contact met het frame maken opgeschuurd. Maar niets wat het toerental doet verlagen. Stationair loopt hij prima op 1300 toeren en valt ook niet uit. Wat zou dit kunnen zijn?


130. 8000 toeren ?? Ben pasgeleden uit Tsjechie terug komen rijden. Duitse autobahn en met pakweg 130 kom ik niet boven de 5000 toeren uit. ? Klopt je toerenteller wel ?
 
~
Nee helaas niet. Maar ik vind het ook leuk om het zelf te maken.

Inmiddels ben ik erachter, de slamgen moeten langer en dan kun je het niveau beter zien.
Binnenkort maar even regelen💪[/quote/]

Maat van me heeft ook zo'n apparaat maar dan heeft ie er kwik inzitten en geen olie
 
Laatst bewerkt:
Heren, ik heb een vrij vreemd probleem met de XJR. Een omschrijving, als ik 130km pu rijdt, draait de fiets dik 8000 toeren. Het lijkt wel alsof hij tegen zijn max zit dan. Ik heb de carbs gereinigd, afgetapt. Benzinekraan er even uit gehad, viel niet veel aan te zien. Bougies zijn mooi en droog. Ik heb de bobines, waar ze contact met het frame maken opgeschuurd. Maar niets wat het toerental doet verlagen. Stationair loopt hij prima op 1300 toeren en valt ook niet uit. Wat zou dit kunnen zijn?
In theorie is je snelheid vebonden aan het aantal toeren van je achterwiel, want weer via je tandwielen direct verbonden is aan het aantal toeren van je blok. Dit zijn echter harde verhoudingen die (mechanisch) vast liggen. Enige variabele daarin, is je koppeling, wanneer deze slipt kunnen er verschillen ontstaan. Daar gaan je carbs bougies en andere zaken niks aan veranderen. Dat wordt interessant als je vermogen mist bijvoorbeeld.

Is dit probleem spontaan ontstaan, of na werkzaamheden/ongeluk/altijd al zo?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan