XJR topic # 10 ,Wordt het een Classic of niet ?

Kent iemand deze motor?
≥ yamaha xjr 1300 sp bj 2003 — Motoren | Yamaha — Marktplaats
De prijs is best scherp volgens mij? Ben al een tijdje Koos Motorloos (huis gekocht, kinderen gekregen, jullie kennen het wel :P), en een XJR heeft mij altijd bekoren (en past ook mooi naast mijn Yamaha FS1 :P) en deze is aardig scherp dacht ik
Als ie idd in een goeie staat is, is het zeker een nette prijs voor een volledig originele XJR. Zeker als je er nog een paar honderd van af zou weten te kletsen. ;] Zie er van dezelfde leeftijd en (ongeveer) zelfde km's voor minimaal E1000 meer staan.
 
Als ie idd in een goeie staat is, is het zeker een nette prijs voor een volledig originele XJR. Zeker als je er nog een paar honderd van af zou weten te kletsen. ;] Zie er van dezelfde leeftijd en (ongeveer) zelfde km's voor minimaal E1000 meer staan.
Ik heb op de FB pagina van de XJR Owners Club dezelfde vraag gesteld, zojuist deze reactie er op gekregen:

Ik ben hier geweest, niet doen.
Kontje is van een 2005/2006 model en staat ook scheef.
De uitlaten staan ook scheef en. Iet even hoog. Hier heeft hij zelf steuntjes voor laten maken.
Motor heeft schade gehad.
Dit werd na verloop van tijd in het gesprek toegegeven. Eerst wat krassen, later een ongeluk en is alles netjes hersteld...
Ik heb dit netjes gemeld, maar toen werd de advertentie eraf gehaald. Nu is ie weer terug zie ik.

Is dus niks!
 
De tellerbehuizing van mijn XJR is niet helemaal jofel meer. Ik wilde het er even afhalen om te bekijken, maar hoe krijg ik de draaiknop van de dagteller erof/los?
 
Er zit een heel klein kruiskop schroefje in, deze lossraaien en je kunt hem er zo uittrekken 👍🏻
En gefixt... het stukje plasric waar de schroef vam de tellerkap in gaat was afgebroken. Leek alsof het al eens eerder geljmd was. Met een beetje secondenlijm voorlopig weer opgelost!
 
≥ Yamaha xjr 1200 bj 1996 — Onderdelen | Yamaha — Marktplaats
2023-10-03 14_46_03-≥ Yamaha xjr 1200 bj 1996 — Onderdelen _ Yamaha — Marktplaats.png2023-10-03 14_45_44-≥ Yamaha xjr 1200 bj 1996 — Onderdelen _ Yamaha — Marktplaats.png
 
Ik heb op de FB pagina van de XJR Owners Club dezelfde vraag gesteld, zojuist deze reactie er op gekregen:



Is dus niks!
Ja. Misschien zoiets als in bovenstaand bericht. Aan de andere kant, als de motor goed rijdt, remt en stuurt, dan kun je er voor niet teveel geld een prima motor aan hebben. Als men maar eerlijk is over de gebreken. Een (ex-)schademotor kopen hoeft geen probleem te zijn.
 
Ja. Misschien zoiets als in bovenstaand bericht. Aan de andere kant, als de motor goed rijdt, remt en stuurt, dan kun je er voor niet teveel geld een prima motor aan hebben. Als men maar eerlijk is over de gebreken. Een (ex-)schademotor kopen hoeft geen probleem te zijn.
Heb zelf geen idee waar je naar moet kijken om te checken of het een schademodel betreft, maar als evt. schade destijds goed gefixt is, lijkt me dat idd geen probleem. De advertentie noemt geen km's en op de foto's zie je 21k staan en nog wat. Dan is er of weinig mee gereden, of hij is al een keer klokje rond gegaan.
 
Gewoon er op rijden en het frame even goed bekijken. Zeker bij het balhoofd of er geen afwijkingen zijn. Als ie goed rechtuit rijdt en blok oliedicht is, en olie helder, kan het alsnog een schade motor zijn maar goed is goed voor die prijs.
Doe anders een schadecheck op Finnik of andere app.
 
Heb zelf geen idee waar je naar moet kijken om te checken of het een schademodel betreft, maar als evt. schade destijds goed gefixt is, lijkt me dat idd geen probleem. De advertentie noemt geen km's en op de foto's zie je 21k staan en nog wat. Dan is er of weinig mee gereden, of hij is al een keer klokje rond gegaan.
nou... als je met een XJR op je muil gaat is een van de zaken die vrijwel zeker naar de vaantjes gaat de tellerpartij...dus kan ook zijn dat er "nieuwe" tellers op zijn gezet....
 
Op zich best mooi gedaan, ik zie wel andere die minder goed gedaan zijn maar niet helemaal mijn ding. Sommige details wel gaaf en ik vind de "lijn" wel kloppen.
 
Moet zeggen, vind hem ook erg mooi. Maar.. had er zelf een andere, meer vintage looking, demper op gezet en een ander stuur. En op één of andere manier komt de 'buffelvorm' van de XJR en wat te weinig in terug. En dat is wat ik juist zo mooi vind.
 
Moet zeggen, vind hem ook erg mooi. Maar.. had er zelf een andere, meer vintage looking, demper op gezet en een ander stuur. En op één of andere manier komt de 'buffelvorm' van de XJR en wat te weinig in terug. En dat is wat ik juist zo mooi vind.
dit is wel hoe een flattracker stuur er meestal uitziet...
 
Maken die verhogers zoveel verschil tav sturen/ de wegligging?
Jazeker, stuurt wat beter en duikt makkelijker de bochten in, hou er wel rekening mee dat je bok niet meer hoog genoeg zal zijn (ff 2 moeren onder lassen). Ook op de jiffy staat ie wat schuiner….
 
Maken die verhogers zoveel verschil tav sturen/ de wegligging?
Zeker! Hij stuurt echt veel lichter, heel makkelijk een bocht in te leggen. Mijn middenbok zorgt er nog net voor dat het achterwiel draaid maar leg er gewoon plankje onder als ik ketting wil smeren😇
 
Terug
Bovenaan Onderaan