gs550 1978 carburateur afstellen

marcel959

MF'er
20 dec 2013
39
0
enschede
Goedeavond allemaal,

Ik heb een probleem met mijn gs,na veel dingen uitproberen en vernieuwen start hij eindelijk.
Maar hij blijft niet stationeer lopen.
Ook bij een kleinbeeld gas geven slaat hij af.
Dus het zit hem denk ik in de carbs.
Ze zijn ultrasoon gereinigd pakkingen zijn vervangen.
Alleen moet hij nog afgesteld worden.
Kan iemand mij die afstelling vertellen.
ik heb waarschijnlijk 2 afstel schroeven.
De lucht mengsel schroef aan de zeskant en aan de onderkant stationeer schroef denk ik tenminste ;(

Weet iemand wat dit is en de afstelling er van.

Gr marcel
 
Kan je hier iets mee:

(deze link is tijdelijk / skydrive, je kan geen bestanden op motorforum plaatsen)

https://onedrive.live.com/redir?res...134&authkey=!AJSJM53FfitTtLc&ithint=file,xlsx

En na het ultrasoon bad, altijd de carburateurs kanaaltjes doorblazen met remmenreiniger ter controle dat ze open zijn. (Dat betekent inderdaad dat je het gangenstelsel moet bestuderen)

full

full
 
Heb je de vlotterhoogte, klepspeling en compressie gecontroleerd?

De luchtschroeven (aan de zijkant van elke carb) moeten 2 tot 3 slagen open staan vanaf 'lightly seated'. Vanaf daar kun je ze finetunen.

De grote witte schroef bij je gaskabel is voor het afstellen van het stationair toerental.
 
Oké bedankt voor de reacties heren...

Ik heb aan de onderkant van de carp ook een schroefje zitten.Volgens mij is dat de stationaire sproeier. Moet die ook een aantal slagen uit.of gewoon helemaal in?

Vlotterhoogte heb ik afgesteld volgens wph alleen klepspeling en compressie meting heb ik niet gedaan.(WEET OOK NIET HOE DAT MOET)

Groningen marcel
 
De twee 'schroeven' in de vlotterkamer zijn inderdaad je sproeiers. Deze kun je gewoon helemaal in draaien. Rijd je met het originele luchtfilter en de standaardmaat sproeiers (80)?

Klepspeling is wel handig om te meten, daar heb je een voelermaatje voor nodig en liefst ook een momentsleutel en nieuwe klepdekselpakking.

Voor compressie meten heb je een compressiemeter nodig en een bougiesleutel.
 
De twee 'schroeven' in de vlotterkamer zijn inderdaad je sproeiers. Deze kun je gewoon helemaal in draaien. Rijd je met het originele luchtfilter en de standaardmaat sproeiers (80)?

Klepspeling is wel handig om te meten, daar heb je een voelermaatje voor nodig
en liefst ook een momentsleutel en nieuwe klepdekselpakking.

Voor compressie meten heb je een compressiemeter nodig en een bougiesleutel.


Maar dat is nog niet zo eenvoudig, de eerste keer.
Je hebt er ook gevoel bij nodig.
 
Ik heb aan de onderkant van de carp ook een schroefje zitten.Volgens mij is dat de stationaire sproeier. Moet die ook een aantal slagen uit.of gewoon helemaal in?

De twee 'schroeven' in de vlotterkamer zijn inderdaad je sproeiers. Deze kun je gewoon helemaal in draaien.

wel zien dat je over hetzelfde spreekt.
Marcal heeft het waarschijnlijk over de mengschroef buiten de vlotterkamer, Daniel over de sproeiers in de vlotterkamer.

@ Daniel : niet kunnen, maar moeten
@ Marcel : zeker niet helemaal in, 1,5 a 2 toeren uit om te beginnen als je de juiste waarde niet weet.
 
Nou ik heb voor de zekerheidheid de carburateurs weer even uitelkaar gehaald en schoongemaakt met azijn.

Ze liggen nu mooi te drogen en zal ze morgen weer inelkaar zetten.

Maar er zitten geen standaard sproeier in.
De hoofd sproeier is 97.5 en die andere is 50.

Maar janbros waarvoor is die mengschroef buiten de filter kamer dan.
 
Nou de sproeier die heb ik nu weer helemaal mooi gekregen.

Alleen waren de carburateurs ook een beetje vettig ,dus die had ik ook even schoongemaakt met ontvetter.
Maar nu slaan ze wit uit 🤔

Weet iemand wat ik hier aan kan doen.
 
Interessant, @Marcel is dit probleem wel opgelost?

Ik heb ook problemen met mijn GS, startte eerst prima op choke maar wilde niet lekker van choke af. Vlotterhoogte afgesteld, en de vlotterkamer ontluchting niet meer afgedopt (er zaten boutjes in de slangetjes) en nu valt hij na een paar seconden flink toeren maken weer uit.

Heb nog niet geprobeerd om de ontluchting weer af te doppen maar het lijkt mij dat dat niet de bedoeling is.
 
marcel959 ik zou eerst het "ontstekingsnietoptijdkunnenstellenprobleem" oplossen (als er nog een fieber ringetje aanwezig is dan zit hoogst waarschijnlijk het stekkertje aan de verkeerde kant van dat ringetje (spiek maar even bij de andere kontakt punten,cil 2-3 hebben wel een vonk)(bij geopende punten mag er geen stroom naar aarde kunnen vloeien)
 
Laatst bewerkt:
Nou heb de carburateurs nogmaals helemaal schoongemaakt ,en ze zien er 👍uit

Duz daar ligt het ook niet aan.

Kan het ook zijn dat de stator kapot is.
Dat hij daarom niet start.
En kan ik dat door meten.

Er zit al een nieuwe stroomverdeler gelijkrichter op.
 
1. Check even wat Gixxer-Harry post
2. Als je die nog hebt, monteer het originele luchtfilterhuis incl filter

Probeer het dan nog eens. Niet ideaal met die grotere sproeiers als je gaat rijden, maar wrs beter om tot een diagnose te komen.
 
wel zien dat je over hetzelfde spreekt.
Marcal heeft het waarschijnlijk over de mengschroef buiten de vlotterkamer, Daniel over de sproeiers in de vlotterkamer.

@ Daniel : niet kunnen, maar moeten
@ Marcel : zeker niet helemaal in, 1,5 a 2 toeren uit om te beginnen als je de juiste waarde niet weet.
:$ Ik kom er dus net achter dat een VM carburateur een air screw (zijkant) en fuel screw (onderkant) heeft. De eerste moet ongeveer 2 slagen uit staan, de tweede ongeveer 3/4 tot 1 slag (naar wat ik lees).

@ topic starter: zijn het originele KN's of namaak? Dat scheelt ook nogal...

Je stator heeft in ieder geval weinig tot geen invloed op hoe de motor start of loopt. Een volle en goede accu is natuurlijk wel bepalend voor het starten, maar in de eerste post geef je aan dat de motor wel start maar niet mooi loopt. Ik zou het in ieder geval niet in het laadsysteem zoeken.
 
Oké bedankt voor het mee denken 👌top.

Ik zal dit weekend even met de ontsteking aan de gang gaan,om te kijken of ik inderdaad die ringetjes nog heb.

Heeft iemand dat trouwens een foto of een plaatje van de volgorde van die dingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan