Slot tankdop uitwisselen

postaldude

Die hard MF'er
1 okt 2010
995
5
Ik heb volgens de zoekfunctie heeel veel topics over sloten die niet meer open gaan.

Die van mij is van de tank af en open. De vorige eigenaar heeft met tankcure behandeling (ondanks dat tank nog steeds lek is) het hele slot mee behandeld. Deze loopt dus erg moeilijk buiten dat de helft verrot is.

Nu heb ik via eBay een bijna indentiek slot gekocht. Ik wil echter liever geen 2 sleutels hebben. Daarom probeer ik de cilinders uit te wisselen maar dat wil niet echt lukken. Heb er met een drevel uit proberen te slaan maar dat is niet gelukt.

Iemand hier tips? Gaat trouwens over een Yamaha tankdop.
full
 
Niemand die een idee heeft?
Foto hierboven is trouwens van de achterkant van de cilinder.

Als het niet makkelijk te doen is heb ik geen andere keus als het imitatie eBay slot erop te zetten en met 2 sleutels om te gaan. Geen ramp ofzo maar als het eenvoudig te doen is.. Waarom niet :)
 
volgens mij kan je dat onderste stukje met die 2 cirkels erop er gewoon af trekken, en ik vermoed dat je dan een "spleet" gaat zien in de cylinder waar je een lasdraad of zoiets in kan stekken die alle pennetjes induwt en je zo de cilinder eruit kan trekken (op voorwaarde dat hij los zit natuurlijk).
 
Heb beide gisteren geprobeerd. Kan het slot niet verder draaien als eerder.

Heb geprobeerd de onderkant vast te pakken en eraan te trekken. Dit heeft alleen geresulteerd in het beschadigen van de 2 palletjes. Er kwam echter geen beweging in 😢
 
zit er aan de kant waar de sluetelbaard in gaat een rubbertje om het cilinderslot?

als je deze weghaalt kan je er tussen door kijken. hier zit een kleine circlip ring, als ik deze goed benoem.
dit hoeft overigens miet, maar kan zo zijn.
als je deze weg haalt komt volgens mij het cilindertje eruit.
ik denk dat dit dezelfde bevestiging is als een homokineet op een aandrijfas bij een auto, maar dan in het klein.
ben zelf hier eens mee bezig geweest. ik ben ermee gestopt omdat het complete slot zelf uiteindelijk paste.

full
 
Daar zit een alu clipje overheen. Als ik die weghaal kom ik een plastic mechanisme tegen welke het sleutelgat dicht. Hier zitten wel 2 inhammen in maar krijg hem er met een tang oid niet uit. Zal morgen nog eens kijken of die ring aan een van de 2 kanten zit. Is mij nog niet opgevallen in ieder geval.
 
Terug
Bovenaan Onderaan