Daar gaan we weer....... Dijken dicht!

Arie68

MF veteraan
31 jan 2007
7.740
12
Dongen
ZUCHT!!

Op alle dijken in Lingewaard zijn motoren in de weekeinden niet langer welkom.
Een ruime raadsmeerderheid ging akkoord met een motorenverbod op zaterdagen, zon- en feestdagen. De gemeente Lingewaard wil zo de verkeersveiligheid op de dijken vergroten en de geluidsoverlast inperken.

De Motorrijders Actie Groep (MAG), is zeer onaangenaam verrast door het besluit van de gemeente Lingewaard de dijken voor motorrijders in het weekeinde af te sluiten. Je bent in Nederland vrij om te gaan en staan waar je wilt, ook op twee wielen.

De MAG ziet dit besluit dan ook als een vorm van discriminatie. "Als je al een weg afsluit, dan voor alle motorvoertuigen", aldus Quinten Bertens, beleidsmedewerker bij de MAG.

De MAG zet in dit geval ook vraagtekens bij de gegevens waarmee de gemeente tot dit besluit gekomen is. In de stukken valt te lezen dat er niet van actuele metingen gebruik is gemaakt, het veiligheidsgevoel geeft hier de doorslag.

Als de verkeersveiligheid in het geding is dient de politie te zorgen voor handhaving van de verkeersregels, bijvoorbeeld door een beter toezicht op de ter plaatse geldende maximum snelheid. Jammer dat de gemeente ons niet benaderd heeft. De MAG zit zeer regelmatig bij wegbeheerders en overheden aan tafel, we zijn gewend om te bemiddelen. Bovendien spreken wij motorrijders aan op hun rijgedrag op onder andere dijkwegen, tevens wijzen we ze op de technische staat van hun motoren en het voldoen aan wettelijke normen. Daarnaast vragen we ze bijvoorbeeld niet in groepjes te rijden, geluidsoverlast te voorkomen en rekening te houden met andere recreanten en omwonenden.

Quinten Bertens: "De MAG is het, als belangenvereniging voor motorrijders, aan haar achterban verplicht hier actie op te ondernemen. Een afsluiting enkel en alleen voor motorfietsen gaat echt een aantal bruggen te ver en we beraden ons op verdere te nemen stappen."

Motorrijders Actie Groep - Home
 
Laatst bewerkt:
Achja, het dijkrijden in Nederland in het weekend. Hetzelfde als op Tweede Paasdag met de familie naar de woonboulevard: je wilt ergens heen en uiteindelijk dan dat maar uit pure ellende. En de rest denkt hetzelfde.

Mensen, ga toch lekker de wegen over de grens ontdekken :]
 
Verschrikkelijk jammer maar eigenlijk ook wel te verwachten! Welke dijken gaan volgen???

Te veel motorrijders denken dat ze Rossi moeten nadoen en rijden met belachelijke snelheden langs fietsende gezinnetjes met kleine kinderen. Daarnaast zitten er ook nog veel brommerds tussen die het nodig vinden om de DB-killer eruit te schroeven. Een flinke bak herrie is dan verzekerd!!! Ja, een leuk sportief geluidje voor de berijder, maar toch net iets minder voor bewoners aan de dijk.

Uiteindelijk gaan de bewoners klagen en gaan de dijkwegen dicht. Voor mij is er nog het geluk dat het niet heel ver weg is, zodat ik door-de-weeks 's avonds daar nog wel eens kan rijden.

Als we op deze manier doorgaan zijn we nergens meer welkom. En dan straks ook niet meer door-de-weeks!!!
 
ik doen al geen eens meer boodschappen in het weekend :W

'we' heeft gewoon een normale uitlaat hoor, rijbewijs innemen tot je de motor laat keuren met een normale pijp en dan lekker een paar keer terug laten komen voor controle EN laten betalen :W
 
Laatst bewerkt:
ik fiets regelmatig als recreant op de dijk en ik kan me prima voorstellen waarom dat verbod er is gekomen.

jammer is het wel voor de "normale" motorrijder.

ik heb zelf verleden woensdagmiddag vrij genomen en de hele dijk afgereden heerlijk rustig was het :]
 
Prima. Teveel motorrijders gedragen zich als tuig dus dan gooi je gewoon die dijk dicht. Zou ik ook willen als ik daar zou wonen. En dan huillie doen over discriminatie, als de enige gedeelde factor het zijn is van motorrijder dan heb je geen andere mogelijkheid dan die hele groep verbieden. En nee permanent zicht van de politie is geen optie. Het is geen kleuterklas.
 
gewoon bord negeren, die bewoners zelf rijden ook niet rustig over de dijkjes.
Heb zelf ondervonden werd zowat van de dijk gedrukt door een bewoner omdat deze wat meer haast had en niet van de landschap (meer) kan genieten.
 
Bij deze wil ik de open pijpen weer hartelijk bedanken dat ze voet bij stuk hebben gehouden,en deze mensen net zolang hebben lopen zieken totdat ze dit paardemiddel hebben ingezet. Wat zouden we toch zonder jullie moeten! Normaal met wlkaar omgaan?
 
Bij deze wil ik de open pijpen weer hartelijk bedanken dat ze voet bij stuk hebben gehouden,en deze mensen net zolang hebben lopen zieken totdat ze dit paardemiddel hebben ingezet. Wat zouden we toch zonder jullie moeten! Normaal met wlkaar omgaan?

Graag gedaan hoor. :+
 
Prima actie, neem aan dat we dus redelijkerwijs een korting op onze MRB krijgen?
 
De mensen die hier komen voor het winkelcentrum zorgen ook voor overlast. Denk dat ik de straat maar afsluit voor bezoekers van het winkelcentrum. :P
 
Prima. Teveel motorrijders gedragen zich als tuig dus dan gooi je gewoon die dijk dicht. Zou ik ook willen als ik daar zou wonen. En dan huillie doen over discriminatie, als de enige gedeelde factor het zijn is van motorrijder dan heb je geen andere mogelijkheid dan die hele groep verbieden. En nee permanent zicht van de politie is geen optie. Het is geen kleuterklas.
Dus als de politie niet in staat is te handhaven dan sluiten we alles maar af. En dat wordt dan wel gehandhaafd? Nederland is een zeikland geworden en de azijnpissers krijgen keer op keer nog hun zin ook. Misschien om van het gezeik af te zijn? Er komen steeds meer wetten, verboden en beperkingen van vrijheden in dit land. Waar eindigt dat?
 
Wel jammer dat ze voor deze maatregel kiezen, terwijl gebrek aan handhaving hard rijden en teveel lawaai maken in de hand werkt.

Handhaving zou de eerste maatregel moeten zijn. Dan zul je merken dat (doordeweeks) de auto's in de spits ook flink hard over de dijk jagen.
 
Hier staan langs de dijken ook her en der van die borden met pas op dat je als motorrijder niet te veel herrie maakt en niet te hard rijdt.

Een soort van waarschuwing, voor het afsluiten van de dijken voor motorrijders...

  • Maar dan kunnen ze de dijken ook gaan afsluiten voor brommers, want die rijden te hard en kijken nergens naar. En ze maken een pokkeherrie want open uitlaat op je tweetakt dat wil iedereen horen.
  • Voor snorfietsen, want die kijken al helemaal niet en rijden met toertjes tot drie breed. Levensgevaarlijk.
  • Voor wielrenners, rijden alle wandelaars van hun sloffen.
  • Voor wandelaars want die lopen altijd veels te breed in groepen.
  • Voor auto´s, want die rijden altijd 20 kmh te hard.
  • Voor vrachtwagens en tractoren want die rijden de bermen kapot en die duwen iedereen van de dijk af omdat ze te breed zijn

En ga zo maar door... Ik wordt er schijt ziek van. Ik heb zelf ook motoren gehad met een zo goed als open uitlaat. Maar alsjeblieft live and let live. Als t druk is of je rijdt in een dorp dan rij je gewoon rustig, en als er mooie open stukken zijn zonder verkeer tja dan trek je het gas wel eens open.

Ik ga aan de andere kant ook niet lopen zeiken als diezelfde mensen die aan de dijk wonen een wandeling over de dijk maken en daarbij niet opletten / in de weg lopen of consequent te hard rijden met hun auto. Of als ze met hun ouderwetse tractor zonder uitlaat over de dijk rijden.
 
Laatst bewerkt:
Vraag me trouwens af of een lagere overheid dat zomaar mag doen een weg afsluiten daar moet volgens mij een besluit overgenomen worden en daar hoort een bezwaarperiode bij van 6 weken.

Zit vast wel een jurist die weet hoe dit werkt op dit forum denk ik
 
Komt ook nog bij dat zon besluit lokaal genomen word maar iedere motor rijder treft je zal er maar wonen en een motor hebben en je krijgt wat vrienden op de motor op bezoek in het weekend hoe werkt dat dan.
 
Mooi topic weer :Z de braven ,tegen de boefjes ,t zoveelste _O-
 
Verschrikkelijk jammer maar eigenlijk ook wel te verwachten! Welke dijken gaan volgen???

Te veel motorrijders denken dat ze Rossi moeten nadoen en rijden met belachelijke snelheden langs fietsende gezinnetjes met kleine kinderen. Daarnaast zitten er ook nog veel brommerds tussen die het nodig vinden om de DB-killer eruit te schroeven. Een flinke bak herrie is dan verzekerd!!! Ja, een leuk sportief geluidje voor de berijder, maar toch net iets minder voor bewoners aan de dijk.

Uiteindelijk gaan de bewoners klagen en gaan de dijkwegen dicht. Voor mij is er nog het geluk dat het niet heel ver weg is, zodat ik door-de-weeks 's avonds daar nog wel eens kan rijden.

Als we op deze manier doorgaan zijn we nergens meer welkom. En dan straks ook niet meer door-de-weeks!!!

En ondertussen rijden de bewoners aan de dijk er zelf 100 :+
 
Misschien kijk ik er overheen. Maar volgens mij staat er nergens per wanneer het in gaat. Morgen maar een keer goed over de dijk raggen. Gewoon omdat het nu (nog) kan.
 
Mijn fiets is gewoon gekeurd op 102db met standaard uitlaat dus van mij kunnen ze mn rug op.

Wat snap jij niet aan het volgende bord ?

c11.jpg
 
En als je een elektrische motor hebt, mag dat dan ook niet? Discriminatie!
Nederland regeltjesland.
 
Terug
Bovenaan Onderaan