Benelli TNT 899 valt uit tijdens rijden

Technopower

Die hard MF'er
26 mrt 2005
424
0
Bennekom
Hallo allemaal,
Ik heb de vraag ook al in het Benelli topic gesteld, maar gezien de weinige activiteit daar doe ik het hier ook.

Een paar weken terug viel mijn motor opeens uit tijdens het rijden. Ik weet nog wel dat ik toen langzaam reed, volgens mij kwam ik bij een stoplicht aan in de 1e of 2e versnelling, koppeling misschien ingedrukt. Poef, motor uit. Starten ging direct, en daarna kon ik verder rijden.

Vanmiddag reed ik terug van werk en gebeurde het meerdere malen. Elke keer in een rustig tempo, weer 1e of 2e versnelling. Tussen stoplichten in. Starten gaat elke keer direct goed, dus daar geen probleem in. Nu krijg ik het vermoeden dat het komt door de warmte, maar vorig jaar heb ik zonder problemen gereden. Dodemansknop is niet ingedrukt, ook niet een klein beetje. Accu is nog geen half jaar vervangen door een gele Gel accu. Zie ook een lampje branden van de olie, maar onlangs had ik dat nog bij een zaak laten checken en bleek er genoeg in te zitten. Lampje brandde toevallig toen de motor uitviel, maar anders brand het niet.

Gaat om een 2010 model. 14k op de teller.
Iemand een idee waar het zou kunnen zitten? Zelf niet heel technisch, dus als ik iemand met verstand er naar moet laten kijken zal ik sowieso langs de garage moeten :)
 
Het stationair toerental al iets verhoogd?
Al is dat normaal alleen kritischer met koude temperaturen. :)

(meestal een kleine draaiknop onder de tank, weet niet waar hij bij dit model zit)
 
Dat zou ik idd kunnen aanpassen. Ik had niet het idee dat de motor moeilijk in de toeren kon blijven waardoor de motor uitviel. Maar wie weet heeft het een positief effect.
Heb ook geen idee waar dat draai dingetje zit. Zal eens zoeken :) Thanks.
 
Ik heb ook wel eens een defecte bobine gehad, dat uitte zich alleen bij warme motor, gas los en uitrollen.
Onderhand al de hele motor gecheckt, carburateur schoongemaakt etc. (jij hebt injectie, weet ik ;) )
 
Zoals hierboven, zet hem ietsje hoger stationair. Ook zou ik de schakelaar van de jiffy beveiliging verdenken, zelfde symptomen. Is makkelijke door te lussen.

Het olie lampje is wellicht een controle lampje bij het op contact zetten?

Bij een doorslaande bobine zou de motor toch ook moeten bokken (steeds erger naarmate hij warmer wordt) alvorens uit te vallen?
 
Bij een doorslaande bobine zou de motor toch ook moeten bokken (steeds erger naarmate hij warmer wordt) alvorens uit te vallen?
Dat heb ik wel gehad bij andere motorfietsen (hoewel bij meercilinders het effect wel meevalt)
Bij de 1 cilinder uitte het zich alleen in uitvallen na gas los en even niet meer aanslaan. (kickstart)
Zo net de aansluiting gemist bij een felle supermoto tocht over dijkjes. ;)

Starte uiteindelijk wel weer na een paar minuten.
Na het vervangen van de bobine was het compleet over. *O*
Tot mijn verbazing. ;) (carburateur was al helemaal gesloopt, vlotternaaldje paar keer in-uit..)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan