Valentino Rossi deel 18 - Na regen komt zonneschijn

Rossi wordt in 2016 kampioen

  • Ja

    Stemmen: 47 63,5%
  • Nee

    Stemmen: 27 36,5%

  • Totaal aantal stemmers
    74
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat wel maar als hij aan alle kanten pijn heeft dan helpt dat natuurlijk niet.....eerst maar eens kijken of hij nu wel of niet mee doet.
 
Blijkbaar toch pijnstillers nodig gehad gisteren om in de 2de training tot een 12de tijd te komen.

Hopen dat hij vandaag meteen mee kan naar q2 en gewoon een top 5 kan zetten
 
Nee, zeer knap. Abnormaal is wanneer je het begin van het weekend je sleutelbeen breekt, even vanuit Nederland op en neer naar Spanje gaat voor een snelle reparatie en dan op zondag weer aan de start verschijnd​.

Maar gezien de resultaten gisteren is dit zeker zeer knap.

Natte race, veel minder grote krachten :P
 
Door die actie kreeg ik veel respect voor JL.

Jammer dat hij dat respect weer volledig afbrak door zijn acties buiten de baan...
 
Maar weer on-topic:

Valentino-Rossi-Casco-MotoGP-Mugello-2017_01-1100x470.jpg
 
Nee was een droge race toen. Brak zijn sleutelbeen wel in de regen.

Ah er stond me juist water water water bij... Zal dan eerdere sessies zijn geweest. Ah idd, de val was in de regen: Lelijke smakkerd was dat:

Zonder dollen, niets dan bewondering voor dat doorzettingsvermogen natuurlijk :}




Hmm, ondertussen legde Rossi hem nog even neer aan het einde van de sessie.
 
Laatst bewerkt:
Mugello 2017 helm nader verklaart:

motogp-italian-gp-2017-new-helmet-design-of-valentino-rossi-yamaha-factory-racing.jpg

motogp-italian-gp-2017-valentino-rossi-yamaha-factory-racing-with-new-helmet.jpg

motogp-italian-gp-2017-valentino-rossi-yamaha-factory-racing.jpg


Valentino Rossi heeft ook dit jaar weer flink werk gemaakt van zijn speciale Mugello-helm. Ditmaal bevat hij onder andere verwijzingen naar de voetballer Francesco Totti en Nicky Hayden.

Het lag in de lijn der verwachting dat Rossi bij de Italiaanse Grand Prix met een eerbetoon zou komen aan de vorige week overleden Nicky Hayden. De twee waren teamgenoten bij Repsol Honda (2003) en het fabrieksteam van Ducati (2011-2012) en vochten in 2006 tot en met de laatste race in Valencia om de MotoGP-wereldtitel - die naar Hayden ging.

Aan beide zijden van Rossi's Mugello-helm zijn de startnummers van twee kampioenen, 46 en 69, met elkaar vermengd: 469.

Samen net zijn vaste helmontwerper Aldo Drudi heeft Rossi ook verwijzingen opgenomen naar de Italiaanse voetballer Totti. Rossi staat op de helm afgebeeld als voetballer van het nationale elftal (met een pleister op zijn voorhoofd, een knipoog naar zijn huidige blessureleed na een recent ongeluk bij een motorcrosstraining), vlak voor het nemen van een strafschop.

Rossi, uiteraard met rugnummer 46, zegt 'Mo je faccio er cucchiaio...', oftewel: 'nu doe ik de lepel'. De lepel is een zachte stift bij een strafschop, ook wel de panenka genoemd. De keeper wordt hierbij wat gedold.

De uitspraak is een verwijzing naar een quote van Totti, de bekend stond om zijn 'lepelschop'. Hij zei dit vlak voor het nemen van een penalty op het Europees Kampioenschap in 2000 tegen het Nederlands Elftal, met Edwin van der Sar onder de lat. Totti scoorde.

Bron: Nicky Hayden, Totti en Van der Sar: Rossi's 2017 Mugello-helm uitgelegd - MotoGP nieuws
 
rossi p2 niet te geloven die man is echt heilig pijn in zijn ribben en maag dan nog een keer van de motor donderen en vervolgens een 2e tijd pakken.
hoezo gemotiveerd??????
en ik zie die (gek)morgen ook de wedstrijd nog winnen ook.
alleen de 20 punten die hij heeft verloren kunnen (zullen) hem nog opbreken dit jaar denk ik. :} :} :} :} :} :} :Y :Y
 
Wordt wel weer een leuke race. Ik denk wel veel kanshebbers op de bovenste trede. Maar Rossi mag deze wel pakken,heeft ie dan wel verdient☺
 
Hoop dattie wint.Ik vertrek morgenochtend met de auto naar Lucca en ben morgenavond daar en misschien is er dan nog een feestje in de buurt.Ik zie dan alleen de race niet :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan