ZX10R deel 38 "The Reign of The Ninja"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, het heeft 8 maanden geduurd. Maar de 10r is er eindelijk weer klaar voor.

Gisteren avond het eerste ridje weer gemaakt, en wouw wat een machiene is het toch :].

Aanpassingen op vorig jaar (buiten de reparaties om):
+2T achter (stealt tandwiel)
-1T voor
Low friction X ring ketting.
Snelgas (had ik al) met domino rubers.
Zx-6r 09 schakelhevel (kortere slag) + omgedraaid voor omgekeerd schakelen.
Voor en achter nieuwe veren op gewicht + geometrie afgesteld + gesurvices en afgesteld (Huperpro)
Speedo healer.
LSL valblokken.
Race sinter remblokken.
Dot 5.1 remvloeistof
Clean air injection nu volledig afgedicht.
Voetsteun stelplaten van valtermoto.
Alles afgesteld voor beste zitpos. (hoeken rem en koppelings handel, voetsteunen en pedalen).

Nu de circuit kuipjes nog :+

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik ben misschien gek maar waar zitten die Valtermoto stelplaten dan op die foto?Zit toch zoals origineel op het frame?
 
Laatst bewerkt:
Zo de kogel is door de kerk.
De 10 mag op zoek naar een nieuw baasje. Ik heb geen tijd en zin meer om te rijden.

Boordevol opties
Leovince demper (voldoet voor assen)
Omgekeerd schakelen
volledig instelbare rem schakelset
HM quickshifter
Powercommander V
Speciale kroonplaat
Brembo rempomp
starlane gear indicator (werkt niet goed op het moment)
laptimer (incl baken)
Kortere vertanding
andere remschijven voren
R1 remklauwen (bijten een stuk harder dan de softe originele)

SO performance aangepaste voorvork
Ohlins achtershock

Hier en daar carbon covers

2e set velgen met regenbanden en schijven.
bokken
bandenwarmers

En dan nog tig aan andere opties die ik niet uit mijn hoofd weet
Zitten ook nog tal van reserve onderdelen bij.

Er zit wel een deuk in de tank, maar er zit een deukvrije tank bij welke wel nog in kleur gespoten dient te worden.

Vraagprijs?? geen idee wat zou reeel zijn?
full
 
Heeft er hier toevallig iemand verstand of ervaring met een superbike stuur op de zx10r ( bijv abm of lsl ).

Ik vraag dat niet omdat ik het zo prachtig vind :N :N , maar meer ff uit tijdelijk gemakshalve en comfort.
Kan (misschien)aan zoon stuur komen en omdat ritje moto GP Bruno er aan komt met grotendeels toerbuffels , lijkt het me wel eens het proberen waard .
Mits het niet al te veel gedoe geeft
 
Vandaag bij PowerPoint in tiel geweest om de 10 af te laten stellen! Met als resultaat 178.5 pk aan het achterwiel.

Ik grote blij!
Klinkt goed! Wat heb je dan aan de kruk ofwel wat rekenen hun aan aandrijfverlies?

Mijne gaat dinsdag bij Fredriks op de bank btw, ben benieuwd! :)

Grtz,fRank
 
Zo de kogel is door de kerk.
De 10 mag op zoek naar een nieuw baasje. Ik heb geen tijd en zin meer om te rijden.

Boordevol opties
Leovince demper (voldoet voor assen)
Omgekeerd schakelen
volledig instelbare rem schakelset
HM quickshifter
Powercommander V
Speciale kroonplaat
Brembo rempomp
starlane gear indicator (werkt niet goed op het moment)
laptimer (incl baken)
Kortere vertanding
andere remschijven voren
R1 remklauwen (bijten een stuk harder dan de softe originele)

SO performance aangepaste voorvork
Ohlins achtershock

Hier en daar carbon covers

2e set velgen met regenbanden en schijven.
bokken
bandenwarmers

En dan nog tig aan andere opties die ik niet uit mijn hoofd weet
Zitten ook nog tal van reserve onderdelen bij.

Er zit wel een deuk in de tank, maar er zit een deukvrije tank bij welke wel nog in kleur gespoten dient te worden.

Vraagprijs?? geen idee wat zou reeel zijn?[afbeelding]

Hoi Ivo(?), kun je mij een prijsindicatie sturen? Na de verkoop van mijn 600RR ben ik op zoek naar een andere circuitmotor. Het wordt een circuitmotor of ik ga met mijn eigen ZX10R het circuit op.
 
Heeft er hier toevallig iemand verstand of ervaring met een superbike stuur op de zx10r ( bijv abm of lsl ).

Ik vraag dat niet omdat ik het zo prachtig vind :N :N , maar meer ff uit tijdelijk gemakshalve en comfort.
Kan (misschien)aan zoon stuur komen en omdat ritje moto GP Bruno er aan komt met grotendeels toerbuffels , lijkt het me wel eens het proberen waard .
Mits het niet al te veel gedoe geeft

Misschien zijn verhoogde/verstelbare clip-ons ook het overwegen waard. Dit gaat imo niet ten koste van de looks;).

full
 
Laatst bewerkt:
Heeft er hier toevallig iemand verstand of ervaring met een superbike stuur op de zx10r ( bijv abm of lsl ).

Ik vraag dat niet omdat ik het zo prachtig vind :N :N , maar meer ff uit tijdelijk gemakshalve en comfort.
Kan (misschien)aan zoon stuur komen en omdat ritje moto GP Bruno er aan komt met grotendeels toerbuffels , lijkt het me wel eens het proberen waard .
Mits het niet al te veel gedoe geeft


ik heb daar een paar jaar terug naar gekeken ivm langdurige polsblessure, maar over het algemeen moet je dan een hap uit de kuip zagen om ruimte te maken voor de stuuruitslag, en dat zag ik absuluut niet zitten.
 
Gisteravond klein battle gehad met een GSXR-1000 K9 met mijn 2009 Ninja.
Wel beiden vanaf de 6 opengetrokken.. de eerste paar meter liep ik vooruit maar daarna kwam de K9 met een bloedgang langs...

Wellicht dat de gix wat rapper op de toeren komt bij de hogere versnellingen?
 
Of mss is de gsx beter onderhouden kan ook zo zag ik laatst iemand klagen dat zijn zx10r trager was dan de fireblade van zen maat...
Was binnen geweest op onderhoud motor had rond de 25k en had wss nog 1e luchtfilter ding zat volledig dichtgekoekt met vuil/vet :')
Ketting goed gevet injectie/benzinepomp perfect afgesteld/geen vuil motorolie in goede staat/bougies etc etc alle kleine dingetjes maken iets van verschil en dan nog per type motor kan de ene al een paar pk schelen met de andere ook al zijn ze exact hetzelfde.
Ohja en de rijder maakt ook wel verschil ik met men 60kg ga met mijn k5 bijna even snel op het rechte stuk op circuit dan iemand van 90-100kg met een nieuwe zx10-r :p
 
Of mss is de gsx beter onderhouden kan ook zo zag ik laatst iemand klagen dat zijn zx10r trager was dan de fireblade van zen maat...
Was binnen geweest op onderhoud motor had rond de 25k en had wss nog 1e luchtfilter ding zat volledig dichtgekoekt met vuil/vet :')
Ketting goed gevet injectie/benzinepomp perfect afgesteld/geen vuil motorolie in goede staat/bougies etc etc alle kleine dingetjes maken iets van verschil en dan nog per type motor kan de ene al een paar pk schelen met de andere ook al zijn ze exact hetzelfde.
Ohja en de rijder maakt ook wel verschil ik met men 60kg ga met mijn k5 bijna even snel op het rechte stuk op circuit dan iemand van 90-100kg met een nieuwe zx10-r :p

Ja dat moet het zijn. Mijn zx staat nog op een onderdeel te wachten (ruim 7k km laatste onderhoud).
 
ik heb daar een paar jaar terug naar gekeken ivm langdurige polsblessure, maar over het algemeen moet je dan een hap uit de kuip zagen om ruimte te maken voor de stuuruitslag, en dat zag ik absuluut niet zitten.
Volgens mij kom je met je gaskabels ook niet altijd even lekker uit. Plus je remleidingen moeten lang genoeg zijn. Even snel snel snel is er dus niet bij.
 
Zo de kogel is door de kerk.
De 10 mag op zoek naar een nieuw baasje. Ik heb geen tijd en zin meer om te rijden.

Boordevol opties
Leovince demper (voldoet voor assen)
Omgekeerd schakelen
volledig instelbare rem schakelset
HM quickshifter
Powercommander V
Speciale kroonplaat
Brembo rempomp
starlane gear indicator (werkt niet goed op het moment)
laptimer (incl baken)
Kortere vertanding
andere remschijven voren
R1 remklauwen (bijten een stuk harder dan de softe originele)

SO performance aangepaste voorvork
Ohlins achtershock

Hier en daar carbon covers

2e set velgen met regenbanden en schijven.
bokken
bandenwarmers

En dan nog tig aan andere opties die ik niet uit mijn hoofd weet
Zitten ook nog tal van reserve onderdelen bij.

Er zit wel een deuk in de tank, maar er zit een deukvrije tank bij welke wel nog in kleur gespoten dient te worden.

Vraagprijs?? geen idee wat zou reeel zijn?[afbeelding]
Aardig complete fiets zo :}
Herkenbaar probleem overigens. Ik heb nog wel zin maar weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen :/ . De ene na de andere circuitdag / -avond gaat aan mijn neus voorbij door het werk of andere verplichtingen.
 
Aardig complete fiets zo :}
Herkenbaar probleem overigens. Ik heb nog wel zin maar weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen :/ . De ene na de andere circuitdag / -avond gaat aan mijn neus voorbij door het werk of andere verplichtingen.

Hier het zelfde, of de dagen zaten vol of geen zin. Vorig jaar maar 3 x gereden heb er nu wel weer zin in kijken hoe dit jaar loopt.

Qwa prijs voor zo'n zx10 iets van €3750 of is dat te hoog gegrepen.
 
Heeft er hier toevallig iemand verstand of ervaring met een superbike stuur op de zx10r ( bijv abm of lsl ).

Ik vraag dat niet omdat ik het zo prachtig vind :N :N , maar meer ff uit tijdelijk gemakshalve en comfort.
Kan (misschien)aan zoon stuur komen en omdat ritje moto GP Bruno er aan komt met grotendeels toerbuffels , lijkt het me wel eens het proberen waard .
Mits het niet al te veel gedoe geeft


Ik weet niet welk modeljaar je heb maar ik weet dat bij een model van 2006/2007 er plaatjes onder de kuip komen waardoor die omhoog komt en op spanning staat a at..

En je moet je remleidingen verlengen en je koppelingskabel ook

Gaskabel moet je geloof ik alleen anders leggen
 
Klinkt goed! Wat heb je dan aan de kruk ofwel wat rekenen hun aan aandrijfverlies?

Mijne gaat dinsdag bij Fredriks op de bank btw, ben benieuwd! :)

Grtz,fRank

Ze zeggen over het algemeen 15 tot 20% verlies met ketting.

Ik had met ramair 181 pk dus zal op 200 pk aan de krukas hebben denk ik.
 
Hier het zelfde, of de dagen zaten vol of geen zin. Vorig jaar maar 3 x gereden heb er nu wel weer zin in kijken hoe dit jaar loopt.

Qwa prijs voor zo'n zx10 iets van €3750 of is dat te hoog gegrepen.

Wat is het modeljaar? Dacht '08-10, dan is het lijkt me aan de lage kant.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan