USB Lader op de motor

DaffieDaffie

MF'er
27 jul 2012
92
0
Beste MFers,

Ik heb een hele tijd geleden een motor USB lader gekocht van Optimate. Best fijn dingetje, zeker omdat ik de plug die op de + en - pool van de accu, direct kon aansluiten op de Optimate USB charger. Heb namelijk ook de druppellader van Optimate.
Alles netjes weggewerkt en de USB plug zit mooi bij m'n tellers weggewerkt.

Maar... Al snel kwam ik er achter dat bijvoorbeeld mijn telefoon niet lekker wilde laden. Soms deed hij het wel maar vaak ook niet. Toen kwam ik erachter dat het ding maar 1000 mA levert, en dat is voor hedendaagse smartphones gewoon te weinig. Zeker toen ik mijn iPhone 5s omwisselde voor een iPhone SE, wilde hij gewoon niet meer laden.

Nu ben ik dus op zoek naar een USB lader die meer ampere kan leveren op de USB poort, 3 ampere o.i.d.
Als ik ga google'n kom ik alleen op eBay en DealExtreme en AliExpress, maar ik heb in het verleden een paar keer zoiets geprobeerd maar ik heb het idee dat die dingen je telefoon keihard slopen. Heb ook wel gelezen over dat die goedkope meuk gewoon slecht is voor je apparatuur.
Dus ik ben eigenlijk op zoek naar iets van een degelijk merk. Of iemand die (goede) ervaring heeft met een oplossing.

Wat ik dan wil doen is het laatste 'stukje' van mijn huidige USB charger blijven gebruiken, gewoon de kabel doorknippen en aansluiten op een ander blokje.

Dus kijkend naar dit plaatje:
O107_1_imageslider.jpg


Wil ik het stuk VANAF het daadwerkelijke 'kastje' (geen idee hoe je zoiets noemt) houden. Heb het namelijk best mooi weggewerkt en ik vind die USB plug ook wel mooi, fijn en praktisch. Dus dat wil ik dan van het huidige systeem afknippen en en met solderen en krimpkous op een nieuw systeem aansluiten.


Kan iemand me een compact USB charge systeem aanbevelen?
 
Hallo.

Ik heb een tijdje geleden een mooie usb lader in de kuip van mijn Cb 900 uit 81 gemaakt maar ik kan zo niet meer vinden waar ik die vandaan heb gehaald.

*Edit*
Toch gevonden!
Lees mijn topicje hier even door, staat misschien wat nuttige informatie tussen + waar ik mijn lader vandaan heb gehaald.

Omvormer 12>5v met dubbele usb uitgang.

Groeten en succes ermee.
 
Ik heb een simpele USB lader via Aliexpress. Ding is meen ik 1A en heb hem op 2A afgezekerd.
Kan er probleemloos mijn iPhone 6 mee opladen terwijl Flitsmeister en Googlemaps draaien.

Je probleem herken ik verder wel, lag bij mij aan het laadsnoertje. Als deze van slechte kwaliteit is dan krijgt hij de telefoon niet bijgeladen.
Ik zou die eerst even vervangen.

Je zou eens kunnen kijken naar je meegeleverde adapter bij je GSM. Ik meen dat deze ook gewoon 1a is en die van een ipad 2 of 2,4. Mij is altijd verteld dat meer amperage sneller laad.
 
Nu ben ik dus op zoek naar een USB lader die meer ampere kan leveren op de USB poort, 3 ampere o.i.d.
Als ik ga google'n kom ik alleen op eBay en DealExtreme en AliExpress, maar ik heb in het verleden een paar keer zoiets geprobeerd maar ik heb het idee dat die dingen je telefoon keihard slopen.

Valt wel mee hoor. Wel netjes een losse zekering er tussen hangen. Ik heb deze en die doet het prima. Je kan ze ook vinden met een stekkertje eraan. Ik had er ook last van met een Samsung telefoon.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zelf liever voor 2A gaan, maar misschien is dat omdat mijn apparaten niet meer dan 2A trekken. Ik weet niet hoe dat zit bij zo'n iphone.
Het gaat toch om het afzekeren?
Tuurlijk telt verbruik van het apparaat mee, maar om welke reden adviseer jij 2A ipv 3A? Wat is daar de technische onderbouwing van?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb ik niet. In mijn andere sigarettenplug laders zat ook allemaal 2A. Ik betwijfel dat de stroom voor de converter boven de 1A uit komt. 2A is daarmee groot zat en ik zie hem liever vroeg gaan dan laat bij een sambal-bij lader van een paar cent.
 
Ik heb hem tussen de accu en de converter. Ik acht de kans dat het daar fout gaat groter dan dat mijn telefoon plotseling abnormaal veel stroom gaat trekken. In dat geval was het toch al een verloren zaak en als de converter van €1,50 daar ook bij sneuvelt zal het me een worst wezen.
 
Als je je Apple kan laden op de usb aansluiting van je pc (die zijn begrenst op 500mA)dan kan het met ieder lader die 500mA is of meer. Apple heeft het kabeltje zo gemaakt dat je alleen die van hun kan gebruiken (en een aantal imitaties. Er zitten 2 spanningsdelers in de stekker en als die er niet in zitten zal een Apple apparaat niet geladen worden.
 
apple is heel gevoelig voor het juiste voltage. Levert hij 4,9 volt of 5.1 volt heb je al dat hij niet meer werkt. Wij hebben regelbare units met usb poorten voor bepaalde toepassing om ipads te laden en hebben ook wat moeten stoeien met afregeling.
 
apple is heel gevoelig voor het juiste voltage. Levert hij 4,9 volt of 5.1 volt heb je al dat hij niet meer werkt. Wij hebben regelbare units met usb poorten voor bepaalde toepassing om ipads te laden en hebben ook wat moeten stoeien met afregeling.
Dat zou kunnen, maar zonder de 2 spanningsdelers gaat hij in ieder geval niet laden.
 
Even voor de goede orde, v.d.v, bedoel je het daadwerkelijke iPhone kabeltje? Die dus aan de ene kant een male USB plug heeft en aan de andere kant een male Lightning plug? Want die gebruik ik gewoon de originele die ik bij de iPhone heb gekregen.
 
Even voor de goede orde, v.d.v, bedoel je het daadwerkelijke iPhone kabeltje? Die dus aan de ene kant een male USB plug heeft en aan de andere kant een male Lightning plug? Want die gebruik ik gewoon de originele die ik bij de iPhone heb gekregen.
Ja, in dat kabeltje zitten die weerstanden.
 
Ja dat zou kunnen, ligt natuurlijk ook aan de kabeltjes en misschien ook wel aan de apparaten die je op wilt laden.
Als je kabeltjes bij een paar Ampère al veel spanning verliezen moeten ze wel heel dun zijn.
Ga er maar vanuit dat het laadcircuit in het apparaat de stroom begrenst.
 
Even voor de goede orde, v.d.v, bedoel je het daadwerkelijke iPhone kabeltje? Die dus aan de ene kant een male USB plug heeft en aan de andere kant een male Lightning plug? Want die gebruik ik gewoon de originele die ik bij de iPhone heb gekregen.

Normaal heeft een usb alleen maar een - en een + nodig om te laden natuurlijk. Maar voor zover ik weet heeft apple bij het usb aansluitpunt nog een draad nodig met spanning op de data+ draad, anders werkt hij ook niet. Dit is bij de ipad zo, maar kan mij niet voorstellen dat het voor de iphone anders is. Zal het nog eens navragen bij mijn elektronica collega's.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan