Motor-Forum

Select Forum

Mijn ervaring met Rena Motoren te Dordrecht

Verdrijvingsvlakken pakken!

Reg. datum:
14 sep. 2008
quote:
Daanzzzzz schreef op 06 september 2016 @ 16:38:

[...]

Je weet dat synchroniseren zorgt dat het vacuüm aan de inlaatkant gelijk is he? Je weet ook dat er grotere sproeiers gebruikt worden om de middelste 2 cilinders (bij een 4 in lijn) te koelen omdat deze warmer worden?

Jij sleutelt met regelmaat aan fietsen van minimaal 20 jaar oud ofzo?

Er bestaat tegenwoordig iets leuks, en dat heet vloeistofkoeling. Grotere sproeiers op de middelste cilinders heb ik al een tijdje niet meer gezien...
Aan bovenstaand bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
F800S 2010 - S1000RR 2012 - S1000RR 2014 - RSV4 Factory 2014
RSV4RF #65 2015
- RSV4RF 2017
Öhlins - Brembo - Akrapovič

Bandiet 400

Reg. datum:
09 apr. 2008
Mijn FJ600 heeft bij de linker 2 grotere sproeiers dan bij de rechte 2 cilinders.. leg dat maar eens uit :+
Squishy wijzigde dit bericht op dinsdag 06 september 2016 20:11 (9%)
GS500E 25kw '93 - Suzuki GSF400 '92 - GSF400 '93 - GSX400E '87 - GPz900R '88 - GSX600F '93 - FJ600 '84 - Yamaha XT600Z '89 - Suzuki SV1000 K3

Member of the rubber gun squad

Reg. datum:
03 feb. 2010
Waarschijnlijk is jouw motor ook ooit "onderhouden" geweest door Rena en heeft hij het opgekloot. :Y
She told me to cum,................................................. but i was already there.

Moderator

Jeg elsker deg også

Reg. datum:
08 jan. 2003
Functie:
Moderator
quote:
Squishy schreef op 06 september 2016 @ 20:10:
Mijn FJ600 heeft bij de linker 2 grotere sproeiers dan bij de rechte 2 cilinders.. leg dat maar eens uit :+

Engelse import ?
Pastafarian
The devil does not exist, it's just God when he's drunk.
All that is needed for evil to succeed is that decent human beings do nothing.

Reg. datum:
09 jan. 2013
quote:
MasterTommy schreef op 06 september 2016 @ 19:50:

[...]

Jij sleutelt met regelmaat aan fietsen van minimaal 20 jaar oud ofzo?

Er bestaat tegenwoordig iets leuks, en dat heet vloeistofkoeling. Grotere sproeiers op de middelste cilinders heb ik al een tijdje niet meer gezien...

Niet met regelmaat, maar ja sleutel eigenlijk alleen met oudere fietsen (meerdere fietsen waarvan de "nieuwste" uit '97). Nieuwere fietsen ook wel, maar die trek ik niet compleet uit elkaar. Dit waren ook gewoon vloeistof gekoelde fietsen, maar toch grotere sproeiers in het midden.
1997 Honda CBR600
2009 Honda CB600 Hornet SE
1991 Honda CB-1 (and 1,5 more in parts)
2012 Aprilia Tuono V4 APRC

Reg. datum:
02 aug. 2007
quote:
Squishy schreef op 06 september 2016 @ 20:10:

Jouw motorfiets is gemaakt voor rechterbochten, hierdoor kan een eventueel aanwezige zon de linker cilinders meer opwarmen en hebben deze dus meer koeling nodig!

Paarse techneut

de botte romanticus

Reg. datum:
28 mei. 2002
Functie:
Paarse techneut
quote:
El Pollo Diablo schreef op 05 september 2016 @ 13:00:
Woensdag breng ik de motor naar MasterTommy hier van MF voor een second opinion.

MasterTommy, spreek uw oordeel uit. Liefst lekker lomp *D
motorzaak utrecht

tevreden? reageer hier

ontevreden? bel me:)

Tuut chips

Reg. datum:
10 okt. 2007
quote:
Stefan666 schreef op 27 augustus 2016 @ 19:00:
Heb je rechtsbijstand ?
Zo nee, keurig een briefje aan hem sturen met aansprakelijkheid.

Dat het een werkpaard is , wilt nog niet zeggen dat een ander hem als
zodanig mag behandelen.

Het is een ondernemer, die is hiervoor verzekerd.

Niet altijd. Sterker nog, vaak zelfs niet. Geen onzindingen roepen.
Dit is een gevalletje opzichtschade. Hij veroorzaakt schade aan iets waar hij actief werkzaamheden aan verricht. Dat is standaard uitgesloten van een aansprakelijkheidsverzekering. Alleen als hij dat heeft meeverzekerd, kan hij hier dus iets mee via zijn verzekering. Anders moet hij het gewoon zelf lappen.
Dat verklaart waarschijnlijk ook de starre houding van Rena.
Peterselie wijzigde dit bericht op woensdag 07 september 2016 10:40 (30%)
☆☆☆ 33 // Aprilia

De Roze techneut ;-)

Reg. datum:
22 aug. 2010
quote:
Zot schreef op 07 september 2016 @ 10:14:

[...]

Wat is lomp :?

Noemde laatst enkele forumleden " Stelletje Zeikerds " en kreeg meteen een ban .

Dat was ook lomp en tevens erg duidelijk O-)

Verdrijvingsvlakken pakken!

Reg. datum:
14 sep. 2008
quote:
Zot schreef op 07 september 2016 @ 10:14:

[...]

Ik zie hem zo rond 13:30, ga er geen liveblog van maken maar we laten het wel even weten. })
Aan bovenstaand bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
F800S 2010 - S1000RR 2012 - S1000RR 2014 - RSV4 Factory 2014
RSV4RF #65 2015
- RSV4RF 2017
Öhlins - Brembo - Akrapovič

Paarse techneut

de botte romanticus

Reg. datum:
28 mei. 2002
Functie:
Paarse techneut
quote:
WillemVonGrumble schreef op 07 september 2016 @ 10:40:

[...]

Noemde laatst enkele forumleden " Stelletje Zeikerds " en kreeg meteen een ban .

zeikerd
motorzaak utrecht

tevreden? reageer hier

Z1000SX

Reg. datum:
28 jul. 2007
Ik snap je goed pollo!

Ik snap alleen velen van hier niet. Sommige zijn erg zuinig op hun motor, oud of niet. Voor de één kan een oudere motor net zo veel waard zijn als een nieuwe voor de ander. De ene is zuinig op zn motor, de ander wat minder of niet.
Ik ben zelf ook erg zuinig op mijn motor en poets en was hem vaak, en ook zo bij mijn oudere vorige motoren gedaan. Een klein krasje kan daarom al erg zuur zijn. Ik doe daarom het liefst zo veel mogelijk onderhoud zelf. Maak ik liever zelf perongeluk een krasje dan dat ik het laat doen en er nog voor moet betalen ook.

Zelf heb ik ooit mijn velg eens flink beschadigd terug gekregen naar het omleggen... balen!!! -O-
-TimP- wijzigde dit bericht op woensdag 07 september 2016 11:13 (8%)
SXSXSXSXSXSXSX

Mr. Ducloos

Reg. datum:
28 jan. 2006
quote:
-TimP- schreef op 07 september 2016 @ 11:13:
Ik snap je goed pollo!

Ik snap alleen velen van hier niet. Sommige zijn erg zuinig op hun motor, oud of niet. Voor de één kan een oudere motor net zo veel waard zijn als een nieuwe voor de ander. De ene is zuinig op zn motor, de ander wat minder of niet.
Ik ben zelf ook erg zuinig op mijn motor en poets en was hem vaak, en ook zo bij mijn oudere vorige motoren gedaan. Een klein krasje kan daarom al erg zuur zijn. Ik doe daarom het liefst zo veel mogelijk onderhoud zelf. Maak ik liever zelf perongeluk een krasje dan dat ik het laat doen en er nog voor moet betalen ook.

Zelf heb ik ooit mijn velg eens flink beschadigd terug gekregen naar het omleggen... balen!!! -O-

Dat heb ik ook vaker gehad, alsof het ze gewoon niet boeit of ze wat beschadigen. Als ik er bij was ging het altijd heel netjes en werd er niets beschadigd, maar anders zat er altijd wat op..
Ex - Aprilia AF1 '91, CBR600F '92, CBR954RR '02, 848 Evo '11, Thundercat '02

IBTL tellerstand 2018: 14.

Reg. datum:
24 mei. 2012
quote:

[...]

Welkom terug lomperd. :')
Aan mijn uitlatingen kunnen en mogen geen rechten ontkleed worden.

Crashkoning.

Reg. datum:
03 jun. 2007
quote:

[...]

Daar ging meer aan vooraf. En de relevantie met betrekking tot dit onderwerp ontgaat me volledig.
© Praatjesmaker

Ex-Zuurstok Extraordinaire

Reg. datum:
03 mei. 2004
Ik vind de reacties van 'laat hangen' wel apart. Ook al is het een oude motor. Je brengt hem knap heen, komt vol krassen terug. Dat is toch niet normaal? Als men een oude auto schoon naar de garage brengt en hem terugkrijgt met een kuub stront in de kofferbak ga je toch ook niet zeggen 'ach, schep ik er even uit. Ga ik me niet druk om maken.'

Gelet op de kosten van het verhaal zou ik zeggen: ga gewoon nog eens in persoon langs. bakkie koffie, elkaar recht in de ogen kijken en praten krijgt meer gedaan dan mailtjes die verkeerd worden geïnterpreteerd en als kil en zakelijk overkomen.

Mss kan je een nieuwe achterband of zo meekrijgen ter compensatie. Hoeft niet per se in harde $$$ gecompenseerd te worden, toch?
It's a CB-1 thing. You wouldn't understand.

Mr. Ducloos

Reg. datum:
28 jan. 2006
quote:
Dash schreef op 07 september 2016 @ 11:43:
Ik vind de reacties van 'laat hangen' wel apart. Ook al is het een oude motor. Je brengt hem knap heen, komt vol krassen terug. Dat is toch niet normaal? Als men een oude auto schoon naar de garage brengt en hem terugkrijgt met een kuub stront in de kofferbak ga je toch ook niet zeggen 'ach, schep ik er even uit. Ga ik me niet druk om maken.'

Gelet op de kosten van het verhaal zou ik zeggen: ga gewoon nog eens in persoon langs. bakkie koffie, elkaar recht in de ogen kijken en praten krijgt meer gedaan dan mailtjes die verkeerd worden geïnterpreteerd en als kil en zakelijk overkomen.

Mss kan je een nieuwe achterband of zo meekrijgen ter compensatie. Hoeft niet per se in harde $$$ gecompenseerd te worden, toch?

In natura kan ook altijd, mits hij een leuke vrouw of dochter heeft ;)
Ex - Aprilia AF1 '91, CBR600F '92, CBR954RR '02, 848 Evo '11, Thundercat '02

Reg. datum:
03 jun. 2009
Er is niks mis met een kritisch geluid, en het zou sommige monteurs sieren als ze niet zo vanuit hun eigen (strikt financiële) waardeoordeel redeneren bij het uitvoeren van werkzaamheden aan andermans motor / auto.

Maar ik lees ook zaken die met de negatieve mindset van TS te maken lijken te hebben. Het is een feit dat een klant die een product met vertraging ontvangt, veel sneller ontevreden is met het product dan wanneer hij precies het zelfde product had ontvangen zónder vertraging. Dat zit volledig tussen de oren, want van een negatieve ervaring wordt je extra kritisch én pessimistisch.

De reactie van het bedrijf was negatief en vervolgens is het uitgevoerde onderhoud óók niet naar wens.. Dat komt op mij een stuk minder geloofwaardig over, ook al zou het best kunnen.

Kom er maar in second opinion monteur! ;)
I strive to understand the inner-workings of my machine, from the most basic to the most complex. I will learn everything I can about my machine, so that I am reliant upon no one but myself for its health and wellbeing.

Reg. datum:
24 jan. 2010
quote:

[...]

hee jij zou je beperken tot het GSX topic !!! 8-)
CBR929RR Fireblade 2001 / Rickman CB750 1973

De Roze techneut ;-)

Reg. datum:
22 aug. 2010
quote:

:^

Dat zijn we beide dan O-)

De Roze techneut ;-)

Reg. datum:
22 aug. 2010
quote:
srad-rob schreef op 07 september 2016 @ 12:44:

[...]

hee jij zou je beperken tot het GSX topic !!! 8-)

Klopt zeikerd :+

De Roze techneut ;-)

Reg. datum:
22 aug. 2010
quote:
Isdatzo schreef op 07 september 2016 @ 11:42:

[...]

Daar ging meer aan vooraf. En de relevantie met betrekking tot dit onderwerp ontgaat me volledig.

Jij bent de allergrootste ...... vul maar in .........

Moderator

Jeg elsker deg også

Reg. datum:
08 jan. 2003
Functie:
Moderator
Willem.... lekker niet doen aub, dit soort gedoe zitten we dus echt niet op te wachten en jij ook niet op de gevolgen.
Pastafarian
The devil does not exist, it's just God when he's drunk.
All that is needed for evil to succeed is that decent human beings do nothing.

Paarse techneut

de botte romanticus

Reg. datum:
28 mei. 2002
Functie:
Paarse techneut
quote:
MasterTommy schreef op 07 september 2016 @ 10:48:

[...]

Ik zie hem zo rond 13:30, ga er geen liveblog van maken maar we laten het wel even weten. })

:t
motorzaak utrecht

tevreden? reageer hier

Z1000SX

Reg. datum:
28 jul. 2007
quote:
MeanBlueMan schreef op 07 september 2016 @ 12:51:
Willem.... lekker niet doen aub, dit soort gedoe zitten we dus echt niet op te wachten en jij ook niet op de gevolgen.

Jij loopt zelf nooit waardeloze kinderachtige OFFTOPIC reacties te posten ofwel? Hier kan ik me wel aan irriteren.

Doe dat dan zelf ook niet meer... helemaal niet als MOD zijnde.
SXSXSXSXSXSXSX

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.