Jawa učiní srdce rozbuší

valbeugel aan de voorkant op sammie manier vol pakken
harde koffers achter , waarom kom je ten val dan komt je been of voet niet klem
te zitten onder de motor wat vaak gebeurd bij motor/brommer ongevallen ,
zwaar bepakt top zwaar rijd toch anders
ben zelf 2keer onder uit gegaan met grote volle kuip en harde koffers
kwam elke keer mooi vrij van de motor , goed kunnen lopen is een heel goed ding,
niets voor niets waren valbeugels heel erg in trek
 
Yup, zonder valbeugel had ik afgelopen zomer vermoedelijk wel meer kapot dan 1 rib.
Ik zet ze op al m'n barrels.. :Y
 
Vroeger (opa verteld) wilde je niet gezien worden met valbeugels. Valbeugels waren voor lesmotoren voor mensen die nog moesten leren motorrijden. Als je je rijbewijs hebt ga je toch niet meer op een lesmotor rijden?
Tot nu toe heb ik geen valbeugels op de motoren zitten. Maar die van de Jawa is zo groot dat je er niet omheen kan en maakt de motor weer bijzonderder.
 
..het houdt de rest van je motor ook heel, al is het dat ze van de std. omflikkert..
 
Vandaag het eerste ritje gemaakt met zijspan aan de 634, was wel even wennen maar het gevoel komt weer terug. een grijns van oor tot oor tijdens het rijden! *D

excuses, gereageerd in het verkeerde topic, Jottum heb je de beugel al op de motor hangen?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag het eerste ritje gemaakt met zijspan aan de 634, was wel even wennen maar het gevoel komt weer terug. een grijns van oor tot oor tijdens het rijden! *D

excuses, gereageerd in het verkeerde topic,
Maakt niet uit, leuk dat hem al op de weg hebt!
Jottum heb je de beugel al op de motor hangen?
Nee, was het wel van plan maar er kwam wat tussen. Gaat waarschijnlijk morgen gebeuren. Foto's volgen...
Ben d'r, zoals men het hier zegt, grôôs mee!
 
ssst.. voorzichtig daarmee.. het schijnt dat ze zich ook hier geïnfiltreerd hebben.. :X
Hé grappig, ik ben gespot door de Jawa club
Oei, dan moet je gaan oppassen _O-
Nee, dat meen je niet! Zijn zeker niet te herkennen...
pinguin-and-pingoose.jpg
 
full

Eerder had ik al te kennen gegeven een valbeugel op de Jawa te willen hebben. Reageren op een gestraalde beugel op marktplaats leverde als resultaat op dat de advertentie zelf weggestraald werd. Tot de reactie van Kroezanne kwam. Door het aanbouwen van een zijspan aan zijn Jawa werd de valbeugel overbodig. Een afspraak werd gemaakt en afgelopen vrijdag ben ik even bij Kroezanne langsgeweest.

Daar aangekomen parkeer ik de auto. Kroezanne komt me al tegemoet. We lopen direct naar zijn mancave. Daar staat een juweeltje van een 634 met een Velorex er aan vastgemeubeld. Erg mooi moet ik zeggen.
full

full

We wisselen nog wat informatie en even later rij ik weg met een valbeugel achter in mijn Italiaanse tweezitter. Een uur later zit ik weer thuis aan een kop koffie!

Vandaag heb ik de beugel er op gezet. Bij het monteren krijgt de beugel wat overtuigingskracht mee door een ratelband. Zo buig ik de beugel in de goede positie om de bovenkant goed in de klembeugel te krijgen. De boutjes en moertjes aangedraaid en weer een job done!

Ik heb ook nog niet gereden met de originele schakelpook. Dus alle reden om de motor van de tafel te halen en een ritje te maken. Zonder morren start de motor. Ja het lijkt wel of het gepruttel vrolijker klinkt dan anders. Onwennig duw ik de schakelpook omhoog voor de eerste versnelling. Ja, het is toch echt zo. Eén is echt omhoog. Het schakelen is veel directer dan eerst. Er zitten immers geen stangen meer met alle spelingen erbij. De kilometers rollen onder me door. Het voelt alsof ik op een brommer zit maar als ik op de teller kijk zie ik dat ik toch lekker aan het doortuffen ben met 80 kilometer per uur. Op een stuk provinciale weg duw ik hem naar 100. Acceleratie is niet zijn sterkste punt. Als ik zo even 100 rijd zie ik in de spiegel een mooie blauwe wolk achter me hangen. Met wat variëren in snelheid merk ik dat boven de 95 de wolken zichtbaar verschijnen. Of dit wel of niet goed is weet ik niet maar het blokje doet het allemaal goed! Met de camera in mijn pas gekochte zijtas rij ik een grasveldje op bij Ulkesluis. Even wat sfeerplaatjes:
full

full
 
Daar aangekomen parkeer ik de auto. Kroezanne komt me al tegemoet. We lopen direct naar zijn mancave. Daar staat een juweeltje van een 634 met een Velorex er aan vastgemeubeld. Erg mooi moet ik zeggen.
Ziet er idd prachtig uit !

Als ik zo even 100 rijd zie ik in de spiegel een mooie blauwe wolk achter me hangen. Met wat variëren in snelheid merk ik dat boven de 95 de wolken zichtbaar verschijnen. Of dit wel of niet goed is weet ik niet maar het blokje doet het allemaal goed!
Dat doen de mijne ook na even 100 of daarboven rijden. Dat houdt na een paar kilometers wel weer op en gaan ze echt spinnen :)
 
Mijn broer heeft een oude Fiat Ducato diesel kampeerauto. Die rookte flink (diesel), maar hij gooit een scheut aceton bij elke volle tank en de walmen zijn verdwenen. Iedereen blij, niet alleen de file erachter maar ook bij de technische keuring. Maw, kan je door bepaalde toevoegingen aan een volle tank zorgen dat een Jawa minder rookt ?. ( en toch smeert natuurlijk).

Gaaf topic, ga ik zeker volgen !
 
Mijn broer heeft een oude Fiat Ducato diesel kampeerauto. Die rookte flink (diesel), maar hij gooit een scheut aceton bij elke volle tank en de walmen zijn verdwenen. Iedereen blij, niet alleen de file erachter maar ook bij de technische keuring. Maw, kan je door bepaalde toevoegingen aan een volle tank zorgen dat een Jawa minder rookt ?. ( en toch smeert natuurlijk).

Gaaf topic, ga ik zeker volgen !
Geen toevoeging nodig, gewoon flink gassen en geen minerale olie (alleen dino's doen dat- sorry soojo- gebruiken..
 
Importeer dan eens voor de gein uit Duitsland mengolie met aarbeiengeur..
als je de halfsyntheet kan vinden daarvan wil ik wel meedoen.. _O- _O-
 
Vroeger (opa verteld) wilde je niet gezien worden met valbeugels. Valbeugels waren voor lesmotoren voor mensen die nog moesten leren motorrijden. Als je je rijbewijs hebt ga je toch niet meer op een lesmotor rijden?
Tot nu toe heb ik geen valbeugels op de motoren zitten. Maar die van de Jawa is zo groot dat je er niet omheen kan en maakt de motor weer bijzonderder.

Vroeger wou je ook niet op een Jawa gezien worden :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan