Fehn Wochenende nr.8

zand- strand?
draak- drache- vlieger
maar dan kan ik weer niks met die beestenboel en eterij

steigerend paard- ferrari
 
Laatst bewerkt:
Ha, terugbladeren heeft geleerd dat ik er wel bij was! Alzheimer slaat soms vroeg toe. Alleen de niet-militair-meneer-in-uniform z'n broer nog ff opzoeken. Eitje.
 
.
full
 
Even hardop meedenken, wie weet help ik Flippertje verder?

Het kindje in de zandbak kan ik nog niet helemaal plaatsen... Maar de hints "geen zandhaas", een paard en de huzarensalade (geen gewone salade!) verwijzen naar Huzaren. De huzaren is de bijnaam voor de cavalerie van het Nederlandse leger. Nu werkt de cavalerie niet meer met paarden, maar met tanks. De "broer van" bestuurt dan ook een tank.
 
Even hardop meedenken, wie weet help ik Flippertje verder?

Het kindje in de zandbak kan ik nog niet helemaal plaatsen... Maar de hints "geen zandhaas", een paard en de huzarensalade (geen gewone salade!) verwijzen naar Huzaren. De huzaren is de bijnaam voor de cavalerie van het Nederlandse leger. Nu werkt de cavalerie niet meer met paarden, maar met tanks. De "broer van" bestuurt dan ook een tank.

*D
 
Misschien vergezocht (of ver rijden), misschien ook niet. Ik wil toch een gokje wagen, want ik vind puzzelen ook zo leuk!

Is het misschien het militair museum in (Bad) Fallingbostel, waar ooit het regiment Huzaren van Alexander gelegerd was?
 
Even hardop meedenken, wie weet help ik Flippertje verder?

Het kindje in de zandbak kan ik nog niet helemaal plaatsen... Maar de hints "geen zandhaas", een paard en de huzarensalade (geen gewone salade!) verwijzen naar Huzaren. De huzaren is de bijnaam voor de cavalerie van het Nederlandse leger. Nu werkt de cavalerie niet meer met paarden, maar met tanks. De "broer van" bestuurt dan ook een tank.
Heel lief, zover was ik opzich ook al maar dan nog de connectie maken voor een educatief uitje niet al te ver uit de buurt van Papenburg :/
Ik denk dat vooral de zoektermen gewoon verkeerd zijn
 
Heel lief, zover was ik opzich ook al maar dan nog de connectie maken voor een educatief uitje niet al te ver uit de buurt van Papenburg :/
Ik denk dat vooral de zoektermen gewoon verkeerd zijn

Er zijn meer wegen die naar Rome leiden........ :Y

En als ik het te gemakkelijk had gemaakt, dan was het ook weer niet goed geweest :P
 
Ik vind volgens mij eigenlijk alleen een connectie met de broer van.... maar...
Oll Reef Hus in Grossefehn is mijn volgende gok :Y


[edit]anders wellicht een idee voor een van de opvolgende jaren :+ [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Even hardop meedenken, wie weet help ik Flippertje
en @nne
verder?

Het kindje in de zandbak kan ik nog niet helemaal plaatsen... Maar de hints "geen zandhaas", een paard en de huzarensalade (geen gewone salade!) verwijzen naar Huzaren. De huzaren is de bijnaam voor de cavalerie van het Nederlandse leger. Nu werkt de cavalerie niet meer met paarden, maar met tanks. De "broer van" bestuurt dan ook een tank.
zo ver was ik ook
en net als flipper kan ik nog niet helemaal de link leggen naar iets leuks/educatiefs in de buurt van papenburg, dat ook nog voldoet aan bovenstaand criteria
 
Terug
Bovenaan Onderaan